Väntetid på bas

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
The Fish
VIP medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: sön 27 dec 2009, 21:37
Ort: Saltsjö-Boo

Väntetid på bas

Inlägg av The Fish »

Tänkte bara undersöka hur ni alla ser på leveranstid på basar. Jag undrar vad man kan se som en acceptabel tid att vänta på en beställd bas. Vi snackar inte om någon high-end bas typ Alembic, Fodera eller Unicorn - snarare en enklare all-parts bas men med customlack och relic. Tacksam för input.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Re: Väntetid på bas

Inlägg av Bootzy »

För mig är nyckelordet information. Det finns inget som får mig att ruttna mer än att vänta på saker och inte bli informerad om väntetiden. Helt ok för mig att vänta t.ex 4 månader, bara jag vet om det. Sen om det inte svaras på mail osv, blir det ännu värre.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Väntetid på bas

Inlägg av Nick »

Bootzy skrev:För mig är nyckelordet information. Det finns inget som får mig att ruttna mer än att vänta på saker och inte bli informerad om väntetiden. Helt ok för mig att vänta t.ex 4 månader, bara jag vet om det. Sen om det inte svaras på mail osv, blir det ännu värre.
+1
Det gäller nog de flesta saker jag beställer. Inte bara custombyggda basar.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1770
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: Väntetid på bas

Inlägg av Hellbum »

+1
Man vill gärna bli uppdaterad om varför det drar ut på tiden.
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: Väntetid på bas

Inlägg av Poester »

Sålänge man vet om förutsättningarna och får regelbunden återkoppling så är det väl okej. Har själv väntat ett år på en bas, men det va väl lite i längsta laget och även om jag är en tålmodig människa av naturen så var tom jag lite putt!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
The Fish
VIP medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: sön 27 dec 2009, 21:37
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Väntetid på bas

Inlägg av The Fish »

Bra då har vi samma syn på det. Behövde göra en reality-check för att se om jag var ovanligt gnällig. Beställde basen i början av juli 2013 med löfte om leverans om 3 månader. Efter detta har jag inte mottagit någon kommunikation utan måste själv jaga med e-mail var 3-4:e vecka. Fått svar att den skall levereras januari och sedan är den sedan i våras "till 99% klar". I juni skulle den skickas "i nästa vecka". Tyvärr har jag fullbetalt basen på ett tidigt stadium och det kanske är det som gör att det händer väldigt lite. Har ledsnat big-time nu.
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Väntetid på bas

Inlägg av RolleHarris »

Ok. Trist. Vad är det för tillverkare?
Användarvisningsbild
The Fish
VIP medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: sön 27 dec 2009, 21:37
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Väntetid på bas

Inlägg av The Fish »

Vill inte outa tillverkaren här ännu. Händer dock inget inom kort så kan du få se all mailkommunikation i ärendet. Det är en skola i hur man inte behandlar en kund. Och Ja - det är trist att de strular.
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Väntetid på bas

Inlägg av lowfreq »

The Fish skrev:Bra då har vi samma syn på det. Behövde göra en reality-check för att se om jag var ovanligt gnällig. Beställde basen i början av juli 2013 med löfte om leverans om 3 månader. Efter detta har jag inte mottagit någon kommunikation utan måste själv jaga med e-mail var 3-4:e vecka. Fått svar att den skall levereras januari och sedan är den sedan i våras "till 99% klar". I juni skulle den skickas "i nästa vecka". Tyvärr har jag fullbetalt basen på ett tidigt stadium och det kanske är det som gör att det händer väldigt lite. Har ledsnat big-time nu.
Fullständigt oacceptabelt! Jag skulle bli förbannad Big-time!
Don't mess with me, I do not want any treble!
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Väntetid på bas

Inlägg av RolleHarris »

Ok jag förstår om du inte vill outa nån. Det låter ju lite fishy tyckr jag. Att inte höra av sig alltså.
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Väntetid på bas

Inlägg av maxoges »

Jag antar att det rör sig om en svensk hemmafixare som inte gör detta på heltid?
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Väntetid på bas

Inlägg av strummer »

The Fish skrev:Bra då har vi samma syn på det. Behövde göra en reality-check för att se om jag var ovanligt gnällig. Beställde basen i början av juli 2013 med löfte om leverans om 3 månader. Efter detta har jag inte mottagit någon kommunikation utan måste själv jaga med e-mail var 3-4:e vecka. Fått svar att den skall levereras januari och sedan är den sedan i våras "till 99% klar". I juni skulle den skickas "i nästa vecka". Tyvärr har jag fullbetalt basen på ett tidigt stadium och det kanske är det som gör att det händer väldigt lite. Har ledsnat big-time nu.
Trist när saker och ting inte funkar. Jag har med åren blivit grinigare och grinigare, och i ett sånt här läge skulle jag snabbt som ögat göra klart för byggaren att hans såsande är totalt oacceptabelt, samt kräva tillbaka alla pengar som han inte kan redovisa gått till inköp av dina saker, och så tagit delarna och gått till någon annan. Det är ju inte direkt något speciellt avancerat det handlar om, även om det såklart krävs lite känsla för att få spelbarhet och relic på rätt sätt.
Håller i och för sig med Bootzy om att kommunikation är A och O, men det finns inga förklaringar i världen jag skulle acceptera med den tid detta bygge tagit.

Jag kan skruva ihop den åt dig, så låter vi en billackare måla den (vi känner nog ett gäng båda två...) och binder fast den bakom en Quattro som du får gasa lite grusväg med, och vips är det klart;-)
Kompressor, det är livet!
Skriv svar