Musikbörsen i Uppsala, Kan man lita?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Borna
Medlem
Inlägg: 174
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 16:03
Ort: Uppsala

Musikbörsen i Uppsala, Kan man lita?

Inlägg av Borna »

Hej! köpte mig en Washburn bas häromdagen eller mer exakt lördags den 15 september. Va kul! blev så jävla glad, men juste.. Fick inte med förstärkare till :/ aha, "kom tillbaka på måndag, den 17 September så är den här, tyvär så har vi den inte inne, bara komma in och hämta den" Sure lungt, igen direkt nytta av förstärkaren under 2 dagar. Måndag så drar jag dit, de hade redan tagit telefon osv, de va 90% säkra att förstärkaren ska vara där osv...

Glad som jag är drar jag dit, tyvär ingen förstärkare blabla, men ja fick passa på att byta sträng eftersom att strängen sprack efter 10 minuter hemma.. 85:- kronor där för en 0.90 E sträng..

Ok, kommer tillbaka sen då! dagarna går, går dit stortsätt varje dag.. Varje dag så säger dem, kom tbx imorgon!

Varje gång jag kommer dit så känner de igen mig direkt och nickar så pass många gånger jag har dragit dit :P

Idag är det den 24 september, i fredags sa dem GRANTERAT efter lunch så är stärkarn är här. Då vart man ju glad! kommer idag, så snackar han i tellen han som ser ut och vara "bossen" av stället, nickar åt mig och så gick jag, förstod att den inte hade kommit... kul, vet inte vad ja ska tänka, javisst.. Leverans osv ja vet att det kan vara riktigt jobbigt, men jag har haft liknande problem som gick att lösas med att kanske ge en 100+ kronor dyrare förstärkare för att minska problemet, eller så kan jag gärna sätta dit en hundrig tvåhundring..

som sagt, vet inte vad man ska tro!

vill tilllägga, om musikbörsen ser detta, er nya kille är verkligen supertrevlig! grymt shysst i alla lägen! fem stjärnor av fem! och ursäkta tråden om ni läser detta :)
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Vänta en vecka. Om den inte kommit så frågar du om de anser att det här är okej, med en retorisk underton att du bör få någon sorts förseningskompensation. Antagligen tycker de att det är ganska pinsamt. Det är ju ingen vits att bli arg, men man kan påskina att det inte ska gå till på det sättet. Ett set strängar eller något kan du gott ha av dem, det är några hundralappar i alla fall.
Om de lovar något igen så ska du be dem om ett skriftligt kvitto på detta. Då kan du nämligen rättsligen kräva att få ersättning om varan inte kommit "inom skälig tid". Det kanske du kan redan nu om det på ditt originalkvitto står vad som ingår. Kolla upp det.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Ja hade sagt som så här.
Antingen ger ni mig en annan stärkare nu pang boom, eller så kommer jag in med basen imorrn så får ni ta tibax köpet..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

marcbass skrev:Ja hade sagt som så här.
Antingen ger ni mig en annan stärkare nu pang boom, eller så kommer jag in med basen imorrn så får ni ta tibax köpet..
Yeah!
Rock n Roll!
Give em hell! :twisted:
Borna
Medlem
Inlägg: 174
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 16:03
Ort: Uppsala

Inlägg av Borna »

marcbass skrev:Ja hade sagt som så här.
Antingen ger ni mig en annan stärkare nu pang boom, eller så kommer jag in med basen imorrn så får ni ta tibax köpet..
Hmm, jo varför inte.. men behöver basen till baslektionerna.. :P men att få nån slags ersättning skulle inte vara dåligt, tänkt på det men men får se vad dom säger, vågar inte riktigt käfta emot :(
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Borna skrev: ...vågar inte riktigt käfta emot :(
Du har betalat för något som du inte fått. Du har fan en plikt att käfta emot.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Borna
Medlem
Inlägg: 174
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 16:03
Ort: Uppsala

Inlägg av Borna »

jo du har rätt, får väll gå buss på.. trist att dessa saker sker :P
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

ta med dig kvittot och säg att du ska ha dina prylar! jag hade blivit vansinnig om jag fått vänta så länge. verkar som jag har ett bra musikbörsen i närheten, behöver aldrig vänta länge på sakerna.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Hassemannen
Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 23:19
Ort: Lund

Inlägg av Hassemannen »

Med Börsen får man alltid hota med dålig service då får de annan fart på benen. Iallafall i Malmö. Har för övrigt slutat handla där på grund av urusel service. Har iförsig bara bra erfarenhet av Sthlm så det är nog bara en lokal grej kanske.
Dansar runt ett vitt skelett
livet känns så fritt och rätt
bidragstagaren full och mätt
Heja Sweden vinner lätt!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

hosse skrev:ta med dig kvittot och säg att du ska ha dina prylar! jag hade blivit vansinnig om jag fått vänta så länge. verkar som jag har ett bra musikbörsen i närheten, behöver aldrig vänta länge på sakerna.
Fick du vänta länge på stärkaren?
Du vet väntans tid är svår.
Allt över 20 minuter är smärtsamt!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Klopper skrev:
hosse skrev:ta med dig kvittot och säg att du ska ha dina prylar! jag hade blivit vansinnig om jag fått vänta så länge. verkar som jag har ett bra musikbörsen i närheten, behöver aldrig vänta länge på sakerna.
Fick du vänta länge på stärkaren?
Du vet väntans tid är svår.
Allt över 20 minuter är smärtsamt!
hehe, nej, det gick snabbt!

nja, lite väntant höjer förväntningarna, men det får inte vänta för länge.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

hosse skrev:
Klopper skrev:
hosse skrev:ta med dig kvittot och säg att du ska ha dina prylar! jag hade blivit vansinnig om jag fått vänta så länge. verkar som jag har ett bra musikbörsen i närheten, behöver aldrig vänta länge på sakerna.
Fick du vänta länge på stärkaren?
Du vet väntans tid är svår.
Allt över 20 minuter är smärtsamt!
hehe, nej, det gick snabbt!

nja, lite väntant höjer förväntningarna, men det får inte vänta för länge.
Du är klok som en pudel.
Förresten så gillade min hustru kapsylen du hade på huvudet! :D
Så nu har jag ett smärre h-e!!! :evil:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

hehe!

Menade hon hatten eller pin:en? :lol:

ah, köp dig ett plommonstop! det gör susen.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Ring MB i tex Täby och Gävle och kolla om dom har den hemma.
I så fall kan du kräva att dom skickar en till butiken i där du bor.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

hosse skrev:hehe!

Menade hon hatten eller pin:en? :lol:

ah, köp dig ett plommonstop! det gör susen.
Hatten!
Lånade ett grått filtklätt plommonstop till ett gig på sprängkullen i Gbg på 70-talet. Såg ut som kriget personifierat!
En dj..la tur att inge plåtade mig.
Gulgeige manchester brallor, Ecco dojjor vit murarskjorta, blå Rickenbacker, illrött hår och grått plommonstop!!!
Jag hade blivit inspärrad om överläkaren på PS hade sett mig!! :twisted:
Senast redigerad av Klopper den mån 24 sep 2007, 22:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2796
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av saft »

köpte en epiphone thunderbird alpine white av dom för två år sen, med hardcase.
skulle komma innom fem dagar. när den inte kom mejlade jag å frågade. sen mejlade jag igen, å igen...etc.
efter tre veckor fick jag svar att den inte skulle komma fören 6 veckor till. så då sket jag i det å tog bara casen å köpte en sunburst begagnad av en kille i falun....
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

saft skrev:köpte en epiphone thunderbird alpine white av dom för två år sen, med hardcase.
skulle komma innom fem dagar. när den inte kom mejlade jag å frågade. sen mejlade jag igen, å igen...etc.
efter tre veckor fick jag svar att den inte skulle komma fören 6 veckor till. så då sket jag i det å tog bara casen å köpte en sunburst begagnad av en kille i falun....
My kind of guy!
Är i allmänhet lömsk mot affärer som säljer prylar dom inte har hemma.
Börsen Gbg på 80-talet!!! :evil:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja.... en vecka, det hade jag kunnat vänta, men hade den inte kommit då hade jag tagit med mig kvittot och krävt pengarna tillbaka eller en likvärdig/bättre stärkare.

Uppsala lär ju drälla av basar så det kan inte finnas någon brist på sådana om du behöver en att lira på....


Jag är en så´n som ofta kan vara en otrevlig kund, men det har de flesta säkert redan listat ut.
På senare tid så har jag dock kört den mjuka snälla varianten. Funkar oftast det med, men ibland får man ta till lite.... pondus?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

blackparkas skrev:Ja.... en vecka, det hade jag kunnat vänta, men hade den inte kommit då hade jag tagit med mig kvittot och krävt pengarna tillbaka eller en likvärdig/bättre stärkare.

Uppsala lär ju drälla av basar så det kan inte finnas någon brist på sådana om du behöver en att lira på....


Jag är en så´n som ofta kan vara en otrevlig kund, men det har de flesta säkert redan listat ut.
På senare tid så har jag dock kört den mjuka snälla varianten. Funkar oftast det med, men ibland får man ta till lite.... pondus?
Blackpondus?
Skriv svar