Mitt warwickstall - en kärleksförklaring

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Mitt warwickstall - en kärleksförklaring

Inlägg av Kim S »

Fy satan vad skönt det är att kunna ställa in strängbredden individuellt i stallet! Jag har precis flyttat G-strängen maximalt åt höger (sett från stallet och upp mot huvudet) så att man lättare får in fingrarna för att poppa när man slapar på E-strängen. Samtidigt har jag flyttat B-strängen så långt åt vänster som möjligt för att minska risken att klonka till den med min feta tumme. Sen har jag flyttat A-strängen maximalt åt höger för att, på samma sätt, minska risken att slå i E-strängen. GUD VAD SKÖNT DET VAR!


Bild

Tillägg: Tänk vad mycket bra saker man kommer på när man egentligen borde plöja i den här...... :shock:


Bild
Senast redigerad av Kim S den tor 11 okt 2007, 17:39, redigerad totalt 2 gång.
Gäst

Re: Mitt warwickstall - en kärleksförklaring

Inlägg av Gäst »

Kim S skrev:Sen har jag flyttat D-strängen maximalt åt höger för att, på samma sätt, minska risken att slå i E-strängen.
Ganska yvig spelstil kanske?
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Re: Mitt warwickstall - en kärleksförklaring

Inlägg av Kim S »

GrafZeppelin skrev:
Kim S skrev:Sen har jag flyttat D-strängen maximalt åt höger för att, på samma sätt, minska risken att slå i E-strängen.
Ganska yvig spelstil kanske?
Eller klumpig :roll:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Skippat a-strängen?
BEDGC kanske?
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Klopper skrev:Skippat a-strängen?
BEDGC kanske?
Ah, merde! Jag menade A-sträng när jag skrev D... hehe då var ju plopp-argumentet inte så lätt att styrka. Bra att du märkte det.

tillägg: det kanske var det du syftade på också Graf?
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Kim S skrev:
Klopper skrev:Skippat a-strängen?
BEDGC kanske?
Ah, merde! Jag menade A-sträng när jag skrev D... hehe då var ju plopp-argumentet inte så lätt att styrka. Bra att du märkte det.
Anade det!
Grafen åxå, men han uttrycker sig mer subtilt än mig!!! :D
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Du bestämde dej alltså för att ha kvar den :) ? ett klokt val tycker jag, den där ser ju för jäkla fin ut ju! Aldrig prövat nån sån bas, ej heller MEC:s mickar(När jag tänker efter har jag knappt prövat några märkesmickar alls... Eller vänta nu... Jag har inte prövat några märkesmickar alls!!!!!!) så kan ju inte precis uttala mej om hur den låter dock :roll: Men eftersom att looks avgör ca 97,3% av mina basinvesteringar så, :)



OBS: Så där är det faktiskt inte i verkligheten :o
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

the_great_alfonzo skrev:Du bestämde dej alltså för att ha kvar den :) ? ett klokt val tycker jag, den där ser ju för jäkla fin ut ju! Aldrig prövat nån sån bas, ej heller MEC:s mickar(När jag tänker efter har jag knappt prövat några märkesmickar alls... Eller vänta nu... Jag har inte prövat några märkesmickar alls!!!!!!) så kan ju inte precis uttala mej om hur den låter dock :roll: Men eftersom att looks avgör ca 97,3% av mina basinvesteringar så, :)



OBS: Så där är det faktiskt inte i verkligheten :o
Men ändå så vet du precis vad du vill ha och inte vill ha?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev:Du bestämde dej alltså för att ha kvar den :) ? ett klokt val tycker jag, den där ser ju för jäkla fin ut ju! Aldrig prövat nån sån bas, ej heller MEC:s mickar(När jag tänker efter har jag knappt prövat några märkesmickar alls... Eller vänta nu... Jag har inte prövat några märkesmickar alls!!!!!!) så kan ju inte precis uttala mej om hur den låter dock :roll: Men eftersom att looks avgör ca 97,3% av mina basinvesteringar så, :)



OBS: Så där är det faktiskt inte i verkligheten :o
Men ändå så vet du precis vad du vill ha och inte vill ha?
Game, set and match! BP! :D
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

the_great_alfonzo skrev:Du bestämde dej alltså för att ha kvar den :) ?
Jo, det var ett infall bara att göra sig av med. Ungefär som när man når tre månader med en fantastisk tjej och börjar tvivla helt utan anledning. Men så gifte jag ju mig till slut också 8)
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev:Du bestämde dej alltså för att ha kvar den :) ? ett klokt val tycker jag, den där ser ju för jäkla fin ut ju! Aldrig prövat nån sån bas, ej heller MEC:s mickar(När jag tänker efter har jag knappt prövat några märkesmickar alls... Eller vänta nu... Jag har inte prövat några märkesmickar alls!!!!!!) så kan ju inte precis uttala mej om hur den låter dock :roll: Men eftersom att looks avgör ca 97,3% av mina basinvesteringar så, :)



OBS: Så där är det faktiskt inte i verkligheten :o
Men ändå så vet du precis vad du vill ha och inte vill ha?
Jaja! Grejen är ju att eftersom att jag inte prövat så värst många olika märken av samma sorts mick, alltså att jag typ har prövat 2humbuckers på en bas med ett märke på mickarna, sen jazzmickar en annan bas annat märke på mickarna o.s.v. Så jag har bara lyckats skapa en uppfattning om olika sorts mickar, inte olika märken, men är det en sån stor skillnad på ljudet på samma sorts mickar av olika tillverkare? har verkligen en del kvar att lära mej om skillnader i olika basar... Skillnader i trä har jag heller ingen aning om :roll: Också det skyller jag på att jag inte spelar på så värst många olika basar , speciellt inte exakt likadana basar förutom olika trän :roll: Antagligen rätt mycket därför jag är så löjligt utseendefixerad...



Jösses vilket prataut inlägg :oops: Hade faktiskt ingen aninng om att det kunde vara därför jag var så utseendefixerad!! Tänka sej...
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

the_great_alfonzo skrev: Jaja! Grejen är ju att eftersom att jag inte prövat så värst många olika märken av samma sorts mick, alltså att jag typ har prövat 2humbuckers på en bas med ett märke på mickarna, sen jazzmickar en annan bas annat märke på mickarna o.s.v. Så jag har bara lyckats skapa en uppfattning om olika sorts mickar, inte olika märken, men är det en sån stor skillnad på ljudet på samma sorts mickar av olika tillverkare? har verkligen en del kvar att lära mej om skillnader i olika basar... Skillnader i trä har jag heller ingen aning om :roll: Också det skyller jag på att jag inte spelar på så värst många olika basar , speciellt inte exakt likadana basar förutom olika trän :roll: Antagligen rätt mycket därför jag är så löjligt utseendefixerad...



Jösses vilket prataut inlägg :oops: Hade faktiskt ingen aninng om att det kunde vara därför jag var så utseendefixerad!! Tänka sej...
Bra självinsikt tycker jag!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Kim S skrev:
the_great_alfonzo skrev: Jaja! Grejen är ju att eftersom att jag inte prövat så värst många olika märken av samma sorts mick, alltså att jag typ har prövat 2humbuckers på en bas med ett märke på mickarna, sen jazzmickar en annan bas annat märke på mickarna o.s.v. Så jag har bara lyckats skapa en uppfattning om olika sorts mickar, inte olika märken, men är det en sån stor skillnad på ljudet på samma sorts mickar av olika tillverkare? har verkligen en del kvar att lära mej om skillnader i olika basar... Skillnader i trä har jag heller ingen aning om :roll: Också det skyller jag på att jag inte spelar på så värst många olika basar , speciellt inte exakt likadana basar förutom olika trän :roll: Antagligen rätt mycket därför jag är så löjligt utseendefixerad...



Jösses vilket prataut inlägg :oops: Hade faktiskt ingen aninng om att det kunde vara därför jag var så utseendefixerad!! Tänka sej...
Bra självinsikt tycker jag!
:tummenupp:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kim S skrev:tillägg: det kanske var det du syftade på också Graf?
Hehe! :)
gäst

Inlägg av gäst »

Vad är bäst, Ampeg eller EBS?
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Johannes skrev:Vad är bäst, Ampeg eller EBS?
Kör ju själv med Ampeg vetladu!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:Vad är bäst, Ampeg eller EBS?
FBT! :twisted:
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Alfonzo: Dags att montera EMG-micken i någon bas då :wink:
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Ja fick min Streamer Jazzman 5:a idag.
Trevlig Warwick bas även de..
Skoj med en Warwick med passiv mickar, helt annat sound i den än mina övriga. Mycke mer träljud. JO faktiskt trä ljud i en Warwick. :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

marcbass skrev:Ja fick min Streamer Jazzman 5:a idag.
Trevlig Warwick bas även de..
Skoj med en Warwick med passiv mickar, helt annat sound i den än mina övriga. Mycke mer träljud. JO faktiskt trä ljud i en Warwick. :)
BILD! BILD! BILD!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

FreCKo skrev:Alfonzo: Dags att montera EMG-micken i någon bas då :wink:
Heh :wink: Den köpte jag iuförsej för att det helt enkelt var en kvalitetsmick till priset av en humm-humm-mick :) Dessutom var den jäkligt cool! Nu är den ju dessutom monterad och den låter jäääkligt fint :wink: Funderar förresten på att lägga upp bild på det, bara för att jag är så jäkla nöjd med monteringen, vem behöver skruvar när det finns plasttejp liksom :wink:
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Ja, det är grymt skönt att kunna ställa in mellanrummet mellan strängarna. Speciellt då man kan få samma mellanrum mellan alla strängar, så att det är lika brett mellan D och G, som det är mellan E och A, t ex. Fast å andra sidan, man skruvar sig tokig efter ett tag, så det är rätt skönt med stall där strängbredden är fast.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Kim S skrev:
marcbass skrev:Ja fick min Streamer Jazzman 5:a idag.
Trevlig Warwick bas även de..
Skoj med en Warwick med passiv mickar, helt annat sound i den än mina övriga. Mycke mer träljud. JO faktiskt trä ljud i en Warwick. :)
BILD! BILD! BILD!
i Posta dina basar tråden.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar