Vem innehaver den snyggaste basen?

Prata om allt som har med elbasar att göra

Snyggaste bas på PB

1
8
73%
2
3
27%
 
Antal röster: 11

Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Johannes skrev:
Makten skrev:
Johannes skrev:Sjukt snygg!
Det roliga är att det på bild skulle vara omöjligt att skilja den från den billigaste skitkopian på marknaden. :lol:
Har vi hört den förut? Maktens korståg mot basar som kostar mer än 5000 spänn...

Just i detta fall håller jag med makten.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Makten skrev:Det roliga är att det på bild skulle vara omöjligt att skilja den från den billigaste skitkopian på marknaden. :lol:
+1
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Har vi hört den förut? Maktens korståg mot basar som kostar mer än 5000 spänn...
Äh, trams. Kolla på bilden. Ser den dyr ut? Jag tycker att det lika gärna kunde vara en "Falcon".
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

jomen tjena..

Exempelvis så skulle inte ett plektrumskydd på en kopia vara lika snyggt. Alla plektrumskydd som man kan få tag i, inklusive fenders skiljer sig markant från gamla original (i färg och mönster) så där skulle man faktiskt se en skillnad även ombasen på bilden vore en falcon. Det är en skillnad som du om någon borde se makten, som ser skillnader mellan stämskruvarnas placeringar.

Men generellt sett håller jag med att det är svårt att skilja på original och kopior på foton.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Bild

Skitbillig kopia från 70-talet.
Snygg - jorå. Lik originalet - njä...

(Ingår alltså inte i omröstningen! Vill bara visa att Makten kanske inte har 100% rätt enligt min mening!)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

När Fender gör kopior på sina egna basar kan det se ut såhär
Bild
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

macahan skrev:jomen tjena..

Exempelvis så skulle inte ett plektrumskydd på en kopia vara lika snyggt. Alla plektrumskydd som man kan få tag i, inklusive fenders skiljer sig markant från gamla original (i färg och mönster) så där skulle man faktiskt se en skillnad även ombasen på bilden vore en falcon. Det är en skillnad som du om någon borde se makten, som ser skillnader mellan stämskruvarnas placeringar.

Men generellt sett håller jag med att det är svårt att skilja på original och kopior på foton.
På en riktig skitbas så kan plektrumskyddet mycket väl bara ha mönstret som en tryckt yta. Inget som på håll går att skilja från äkta vara. Sen tycker jag att den där sunbursten ser riktigt billig ut i och med att träet är så gult, om det nu ens är trä man ser.
Ni andra får tycka vad ni vill.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hursomhelst, Makten, så är din billiga vita jävligt snygg!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem
Inlägg: 448
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 15:54
Ort: Borlänge

Inlägg av bassicfun »

När jag var 15 år köpte jag min gammla sunburst strata,slipade genast bort färgen efter som jag tyckte att Duke och andra hobbex gitarrer alltid hade sunburst.......och faktiskt ångrar jag mej inte därför att allt har sin tid.En sunburst precision hur kul är det? Visst ful är dom inte.....lite som en -69 camaro,dom är fin men en måsvinge merca eller någon italienk manick kanske är vackrare och inte fullt så vanlig. Men om någon skulle fråga mej om den snyggaste gitarren blev svaret strata på en sekund...ha ha
Bild
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem
Inlägg: 448
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 15:54
Ort: Borlänge

Inlägg av bassicfun »

För att inte tala om snyggaste orgeln eller elpianot.........
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Nä om Herr Årnes skulle vilja lägga upp sin bild så vi kan avsluta eländet nån gång :roll: Har inte Bassdude nån rätt snygg sak nuförtiden också?
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Jag röstade på tvåan. All utveckling går mot det bättre. Nytt är snyggare än gammalt. Unga tjejer är snyggare än gamla
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Sent, dåliga bilder, men jag kanske kan få lite support från dem som sett den i verkligheten

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Nice Årnes....
Nu får det vara nog med nomineringar!!!


Om nån nu skulle vilja vara vänlig att starta en poll :roll: ? SO-Prov imorrn.... måste öva :oops:
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:Har vi hört den förut? Maktens korståg mot basar som kostar mer än 5000 spänn...
Äh, trams. Kolla på bilden. Ser den dyr ut? Jag tycker att det lika gärna kunde vara en "Falcon".
Men vad spelar det för roll? Handlar denna tråd om vems bas som ser dyrast ut? Om någon (t ex Falcon) tillverkar en kopia på en P-bas och gör ett ok jobb så är det väl ounvikligt att de ser likadana ut? Snacka om att leta saker att gnälla på. Du kommer att bli en sådan som sitter och skäller på folk i t-banan, sätter upp arga lappar i tvättstugan och skickar insändare till lokaltidningnen där du gnäller över att ungdomarnas byxor sitter så långt ned så man ser kallingarna.
Du har verkligen tagit gubbkuksgnällandet ett steg längre...
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Men vad spelar det för roll? Handlar denna tråd om vems bas som ser dyrast ut? Om någon (t ex Falcon) tillverkar en kopia på en P-bas och gör ett ok jobb så är det väl ounvikligt att de ser likadana ut? Snacka om att leta saker att gnälla på. Du kommer att bli en sådan som sitter och skäller på folk i t-banan, sätter upp arga lappar i tvättstugan och skickar insändare till lokaltidningnen där du gnäller över att ungdomarnas byxor sitter så långt ned så man ser kallingarna.
Du har verkligen tagit gubbkuksgnällandet ett steg längre...
Sån är jag redan. :wink: Men nu handlade det om snygga basar. Jag tycker att en P i sunburst med sköldpaddsskydd kan se ruskigt "billig" ut, det vill säga inte snygg. Ibland är det tvärtom. Detaljer, du vet. Den på bilden så inte kul ut. Priset bryr jag mig inte ett jota om. Det trodde jag alla förstått vid det här laget.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Johannes skrev:
Makten skrev:
Johannes skrev:Har vi hört den förut? Maktens korståg mot basar som kostar mer än 5000 spänn...
Äh, trams. Kolla på bilden. Ser den dyr ut? Jag tycker att det lika gärna kunde vara en "Falcon".
Men vad spelar det för roll? Handlar denna tråd om vems bas som ser dyrast ut? Om någon (t ex Falcon) tillverkar en kopia på en P-bas och gör ett ok jobb så är det väl ounvikligt att de ser likadana ut? Snacka om att leta saker att gnälla på. Du kommer att bli en sådan som sitter och skäller på folk i t-banan, sätter upp arga lappar i tvättstugan och skickar insändare till lokaltidningnen där du gnäller över att ungdomarnas byxor sitter så långt ned så man ser kallingarna.
Du har verkligen tagit gubbkuksgnällandet ett steg längre...
Va fan....! Back off!

"Snyggast" var ordet och inte skärbräda eller kostnad!!!! Låt Alfonso-Bonzo fixa det här nu. Blir intressant!
gäst

Inlägg av gäst »

Scuba skrev:
Johannes skrev:
Makten skrev:
Johannes skrev:Har vi hört den förut? Maktens korståg mot basar som kostar mer än 5000 spänn...
Äh, trams. Kolla på bilden. Ser den dyr ut? Jag tycker att det lika gärna kunde vara en "Falcon".
Men vad spelar det för roll? Handlar denna tråd om vems bas som ser dyrast ut? Om någon (t ex Falcon) tillverkar en kopia på en P-bas och gör ett ok jobb så är det väl ounvikligt att de ser likadana ut? Snacka om att leta saker att gnälla på. Du kommer att bli en sådan som sitter och skäller på folk i t-banan, sätter upp arga lappar i tvättstugan och skickar insändare till lokaltidningnen där du gnäller över att ungdomarnas byxor sitter så långt ned så man ser kallingarna.
Du har verkligen tagit gubbkuksgnällandet ett steg längre...
Va fan....! Back off!

"Snyggast" var ordet och inte skärbräda eller kostnad!!!! Låt Alfonso-Bonzo fixa det här nu. Blir intressant!
Hm, var det jag eller Makten som just fick en smäll? Eller båda?
Är det skärbrädeinlägget du stör dig på så ta en titt på min avatar...
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Johannes skrev:
Scuba skrev:
Johannes skrev:
Makten skrev:
Johannes skrev:Har vi hört den förut? Maktens korståg mot basar som kostar mer än 5000 spänn...
Äh, trams. Kolla på bilden. Ser den dyr ut? Jag tycker att det lika gärna kunde vara en "Falcon".
Men vad spelar det för roll? Handlar denna tråd om vems bas som ser dyrast ut? Om någon (t ex Falcon) tillverkar en kopia på en P-bas och gör ett ok jobb så är det väl ounvikligt att de ser likadana ut? Snacka om att leta saker att gnälla på. Du kommer att bli en sådan som sitter och skäller på folk i t-banan, sätter upp arga lappar i tvättstugan och skickar insändare till lokaltidningnen där du gnäller över att ungdomarnas byxor sitter så långt ned så man ser kallingarna.
Du har verkligen tagit gubbkuksgnällandet ett steg längre...
Va fan....! Back off!

"Snyggast" var ordet och inte skärbräda eller kostnad!!!! Låt Alfonso-Bonzo fixa det här nu. Blir intressant!
Hm, var det jag eller Makten som just fick en smäll? Eller båda?
Är det skärbrädeinlägget du stör dig på så ta en titt på min avatar...
:hmm: äh båda... Om jag skär upp löken på min så ställer du upp med matbotdet! OK? Jag vill veta vad Algonzo de bonzo kommer fram till! :headscratch:
gäst

Inlägg av gäst »

Syftade snarare på att min Tele ser precis ut som en skärbräda. I alla fall på just den bilden. I verkligheten ser den ut som en Tele.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:Syftade snarare på att min Tele ser precis ut som en skärbräda. I alla fall på just den bilden. I verkligheten ser den ut som en Tele.
Tycker den ser lite småläcker ut!
Har du inte fler bilder på´n?
gäst

Inlägg av gäst »

Klopper skrev:
Johannes skrev:Syftade snarare på att min Tele ser precis ut som en skärbräda. I alla fall på just den bilden. I verkligheten ser den ut som en Tele.
Tycker den ser lite småläcker ut!
Har du inte fler bilder på´n?
"Smålacker"? Århundradets underdrift...
Bild
Bild
gäst

Inlägg av gäst »

Jag nominerar den här:
Bild
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Meesa like!
Hade en sådan på G i slutet 70.
Blev en Alembic istället som i ett anfall av sinnesförvirring såldes.
Ångrar båda idiotbesluten. :cry:
gäst

Inlägg av gäst »

Klopper skrev:Meesa like!
Hade en sådan på G i slutet 70.
Blev en Alembic istället som i ett anfall av sinnesförvirring såldes.
Ångrar båda idiotbesluten. :cry:
Du hade en El Kagelindo på gång?
Skriv svar