Vem innehaver den snyggaste basen?

Prata om allt som har med elbasar att göra

Snyggaste bas på PB

1
8
73%
2
3
27%
 
Antal röster: 11

Användarvisningsbild
Kneget
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 14:36
Ort: GBG

Inlägg av Kneget »

jag hade också en vit p-bas squier en gång i tiden men jag bytte den mot en fender jazzbas standard (sunburst) plus att jag fick lägga till 1.500:- men det var det värt eftersom den vita kostade 2000, så man kan säga att ja fick en fender för en rimlig peng 3.500:-)
Fender P-Bas (MIM standard) Fender Jazzbas special (MIJ) Fender Jazzbas classic 60's Surf Green
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

blackparkas skrev:Med ett turt-skydd hade BBQ röstat på din bas Makten.
Helt riktigt, men nu ligger den bara tvåa!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Är det nån som vill ha ett svart P-skydd mot ett sköldpadd så kan ni ju hojta. :wink:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Ingen förutom Scuba som anser att PB:s snyggaste bas är en möbelbas :roll: ? Alldeles för mycket solidlackade grejor...!
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

the_great_alfonzo skrev:Ingen förutom Scuba som anser att PB:s snyggaste bas är en möbelbas :roll: ? Alldeles för mycket solidlackade grejor...!
I do!
Nu säger jag något som kommer ge mig stryk, men jag ser nästan ingen skillnad på alla dessa p-basar, visst den ena är vit och den andra är blå, men mer då? Tråkigt.
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Kneget
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 14:36
Ort: GBG

Inlägg av Kneget »

Kneget skrev:Många fina basar här men ni vet väll ändå vilken bas som har en stor platts i allas rock-hjärta, go DuFF:
Inte för att jag skulle vilja ha den själv, men den är clean! Enkelhet är ofta snyggt. 8)

jag vet att den inte ser ut så mycket på den bilden men det är en lite glittrig silver typ som candy apple red fast i silver, plus att jag har ett klistermärke med en japansk geisha som pryder min bas numera(gammal bild) för att representera "made in japan" :D
Fender P-Bas (MIM standard) Fender Jazzbas special (MIJ) Fender Jazzbas classic 60's Surf Green
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

anli skrev:Danne: är din traja så extremt snygg i verkligheten också?
Ja den ser bra ut, men dock bör ju tilläggas att personen som tog fotot har lyckats väldigt bra med att framhäva skönheten med rätt ljus etc.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Parkas Fortress. Vem kan motstå en bas med en jättedildo på liksom?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Svarte_Jack skrev:Parkas Fortress. Vem kan motstå en bas med en jättedildo på liksom?
Hahaaa!!
Hörrududu!


Jag skulle vilja säga... hm... svårt.... det finns så enormt många snygga basar på forumet....
+ Att jag inte sett bild på alla som borde kunna vara snygga...
Svårt....

Men Danne har då minst 3 basar jag tycker kvalar in. Den ovan och båda Thunderbirdarna.
Se´n Billys Ric tex.
Usch...det finns för många!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Jag menar givetvis allvar med Brakas fortress. Snygg design, snygg färg och säkert grymt ljud.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

snyggaste basen på forumet innehar ju givetvis Dereborn i form av sin vita p64! snyggare blir det nog inte!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Haha .. den här tråden blir mer och mer kul ... enligt vad jag läst så har Warwick en plus vikt. Trodde ni inte va? Men det kan ändras.... :lol:
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

hosse skrev:snyggaste basen på forumet innehar ju givetvis Dereborn i form av sin vita p64! snyggare blir det nog inte!
Bild! :P
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

jag har ingen, men någon annan kanske kan upplysa oss igen?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Jag gillar Fläppens (tidigare MALAs) bandlösa Worp. Jag nominerar den. Och EA's Edin Lightwave. De är båda unika och toksnygga.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
gäst

Inlägg av gäst »

Jag nominerar Dannes vita Thunderbird.

Bild

Att nominera sina egna basar är väl inte helt ok? Eller?

Edit: Lade till en bild.
Senast redigerad av gäst den ons 03 okt 2007, 01:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

nä, det känns inte riktigt koscher.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
gäst

Re: Vem innehaver den snyggaste basen?

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:Eftersom att vi nu utnämnt Knedys bas till fulast på PB, Kan vi väl lika gärna ta slag i saken och utnämna vem som har den snyggaste basen? Nu är ju förstås detta seriöst, så nu får inte alla som äger en bas lägga upp bilder, det blir för mycket :roll: Utan ni skickar in lite seriösa bidrag, så lägga jag in dom som pollsvar, så får ni rösta! Och snälla! Försök undvika att lägga upp bilder på fenders! Det är snygga basar vi vill se nu.... Nejmen seriöst, undvik gärna att om ni till exempel har en sunburst jazz med turtleskydd utan några speciella grejor, undvik ägrna, blir nog så jäkla mycket då :roll: ....

Eller förresten... Tycker ni det är snyggt lägg upp detr :o Min mamma har lärt mej att man ska vara öppensinnad! :)
Lägger dock bara upp nomineringar jag sett bild på!
Så om man föredrar en Fender så får man inte vara med? Eller? Konstigt med tanke på att Jazz och Precision förmodligen är de två basar som flest basister i världen tycker är snyggast.
gäst

Inlägg av gäst »

Scuba skrev:Då nominerar jag den snyggaste basen :lol: :

Bild
Glöm inte att skära löken på en sida och övriga grönsaker och frukt på den andra sidan så att de inte tar smak av löken.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Re: Vem innehaver den snyggaste basen?

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:
the_great_alfonzo skrev:Eftersom att vi nu utnämnt Knedys bas till fulast på PB, Kan vi väl lika gärna ta slag i saken och utnämna vem som har den snyggaste basen? Nu är ju förstås detta seriöst, så nu får inte alla som äger en bas lägga upp bilder, det blir för mycket :roll: Utan ni skickar in lite seriösa bidrag, så lägga jag in dom som pollsvar, så får ni rösta! Och snälla! Försök undvika att lägga upp bilder på fenders! Det är snygga basar vi vill se nu.... Nejmen seriöst, undvik gärna att om ni till exempel har en sunburst jazz med turtleskydd utan några speciella grejor, undvik ägrna, blir nog så jäkla mycket då :roll: ....

Eller förresten... Tycker ni det är snyggt lägg upp detr :o Min mamma har lärt mej att man ska vara öppensinnad! :)
Lägger dock bara upp nomineringar jag sett bild på!
Så om man föredrar en Fender så får man inte vara med? Eller? Konstigt med tanke på att Jazz och Precision förmodligen är de två basar som flest basister i världen tycker är snyggast.
+1
Fast jag tror att lille Alfons bara vill retas!
gäst

Re: Vem innehaver den snyggaste basen?

Inlägg av gäst »

Klopper skrev: +1
Fast jag tror att lille Alfons bara vill retas!
Förmodligen. Jag blev lite orolig bara, jag väntar med spänning på om någon kommer att nominera min Telecaster. (Hint, hint, hint...) Vore ju trist om den diskas redan på förhand.
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:Låt det här bli en nomineringstråd, och så gör du en ny poll sen. :)
Kneget skrev:Många fina basar här men ni vet väll ändå vilken bas som har en stor platts i allas rock-hjärta, go DuFF:
Inte för att jag skulle vilja ha den själv, men den är clean! Enkelhet är ofta snyggt. 8)

Jag "måste" nominera min egen bas.

Bild

Bild


Tillägg: Ja, jag har klarlackat huvudet och bytt stämmisar. :wink:
Den är väldigt snygg men en fråga: Är inte volym- och tonknapparna alldeles för små jämfört med en original-Precision eller är det bara bilden som ser ut så? Personligen hade jag föredragit om den inte såg så ny ut men om några år så...
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Re: Vem innehaver den snyggaste basen?

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:
Klopper skrev: +1
Fast jag tror att lille Alfons bara vill retas!
Förmodligen. Jag blev lite orolig bara, jag väntar med spänning på om någon kommer att nominera min Telecaster. (Hint, hint, hint...) Vore ju trist om den diskas redan på förhand.
Har redan nominerat Anli:s Ric, men om det är till tröst så ligger Telen som god 2:a på min lista. :D
dereborn

Inlägg av dereborn »

Grymt smickrande att flera har nämnt min vita! Det har väl tillkommit ett par hundra PB:are sen BBQV byggde färdigt min gula, så jag tar mej friheten att posta ett par bilder och nominera den!
(Själv är bäste dräng...)
Bild
Bild
Bild
(tur det inte är en fototävling...)

Den här är jag fortfarande nykär i, så den åker med också!
Bild

Det är oerhört skönt när man ibland ser en bild på något som är ens eget (Bas, hoj, hus, fru...) och man faktiskt hinner tänka "SHIT! vad snygg en sån vill jag ha!" bråkdelen av en sekund innan man inser att det är ju MIN!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag hade din vita i åtanke, men jag hittade ingen bild på den!

Och egna alster vill jag inte nominera, så tack för den! :vinkar:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar