Ishibashi-tråden

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

FreCKo: priset i yen+16000*1.25 = vad det kostar hem till dörrn. http://www.x-change.se eller forex för att växla
Du behöver inte oroa dig om paketeringen, dom bara inte fyller en stor kartong med bubbelplast, dom tejpar fast två lager utanpå kartongen med det också. +dom skriver massa CAUTION-grejer osv på det :mrgreen:


Edit: Tror inte det blir 2300 hem, närmare dubbla :oops:
Senast redigerad av knedy den sön 12 aug 2007, 23:43, redigerad totalt 1 gånger.
Officiell stormästare i EB-orden
Gäst

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev:Men måste du välja, köp ESP:n.
+1
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

blackparkas skrev:Det är inge svårt alls!!
En P-bas kan du köpa anyday!
ESP:n kan du INTE köpa any day (Jo, den dan du tjänar stjärnstopp och kan beställa fr deras Customshop...)
Egentligen inte... Fast jag älskar verkligen sunburst P's, och en helsvart jazzare är egentligen inte något jag är ute efter eftersom jag har en... och jag kan bara köpa en även fast jag säljer Dean-basen, emg-micken, hardcaset och mina aktier + fonder... och jag måste ta körlektioner och jag måste ha en ny mobil...

MEN! Vem har inte levt på nudlar en månad eller två? :wink: Körlektioner och en bas får gå först, månaden efter ny mobil och den andra basen.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

FreCKo skrev:Nu återupplivar jag den här en vecka gamla tråden med den här:

http://www.ishibashi.co.jp/u_box/ubox.c ... &tid=list3

Jag TÄNKER köpa den där jäveln, jag säljer min femsträngade Dean nu för att finansiera den där jäveln.

MEN! Nu vill jag veta: Hur mycket "ungefär" ska jag räkna med i frakt, tull och moms, och hur fraktar dom den om det INTE ingår gigbag eller hardcase? Ska jag be dom skicka med ett hardcase anyway, klarar den sig i en gigbag eller vad är smartast?

För övrigt om jag räknat rätt så kostar den TVÅTUSENTREHUNDRAKRONOR!!!
Skriv till Ishibashi och fråga så får du alla svar du behöver möjligtvis utom att du får lägga på 3,5 % tull och 25 % på deras slutpris ink frakt. Packningen behöver du inte bekymra dig om. De packar den så du kommer vara nöjd.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men alltså..... jag fattar fortfarande inte varför man måste betala moms på beggat skrot från utlandet....
Det är väl idioti...

Man betalar ju inte moms på gamla bilar!?!?
Där är det enbart tullavgifter.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

FreCKo skrev:
blackparkas skrev:Det är inget att fundera på - Köp båda!!
Men måste du välja, köp ESP:n.
En Vänster-Fender kan du beställa på ICA, en dylik ESP tvivlar jag på att du ens kan beställa alls...
En vänsterhänt fender-japan för 2300 kontra en ESP för 3500... Hilfe va svårt! Nu får jag sälja av aktierna för att ha råd med båda :lol:
Ge järnet, köp båda!
Å skit i svänglappen, det finns färdtjänst! :wink:
När jag ser´vad du är sugen på så skall du vara glad att jag inte är vänsterhänt!!! :wink:
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Klopper skrev:Ge järnet, köp båda!
Å skit i svänglappen, det finns färdtjänst! :wink:
Fast körkortet kommer ha med jobbet att göra... Och frugan kommer döda mig om jag köper två basar på en månad :lol:
Klopper skrev:När jag ser´vad du är sugen på så skall du vara glad att jag inte är vänsterhänt!!! :wink:
Konstigt, jag brukar säga samma sak om er högerhänta :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

FreCKo skrev:
Klopper skrev:Ge järnet, köp båda!
Å skit i svänglappen, det finns färdtjänst! :wink:
Fast körkortet kommer ha med jobbet att göra... Och frugan kommer döda mig om jag köper två basar på en månad :lol:
Klopper skrev:När jag ser´vad du är sugen på så skall du vara glad att jag inte är vänsterhänt!!! :wink:
Konstigt, jag brukar säga samma sak om er högerhänta :wink:
Jag har nog en snäll hustru.
Ty när jag satt och dreglade, gnällde och slet hårtottar från bollen över en annons på ett vintage Soundcraft studiobord från 83, så frågade hon vad det kostade. 450£ plus transport blev svaret. Jag fixar resan så rensar du tv-rummet blev repliken. Och så blev det.
Så underskatta inte ostronet! :wink:
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Klopper skrev:
FreCKo skrev:
Klopper skrev:Ge järnet, köp båda!
Å skit i svänglappen, det finns färdtjänst! :wink:
Fast körkortet kommer ha med jobbet att göra... Och frugan kommer döda mig om jag köper två basar på en månad :lol:
Klopper skrev:När jag ser´vad du är sugen på så skall du vara glad att jag inte är vänsterhänt!!! :wink:
Konstigt, jag brukar säga samma sak om er högerhänta :wink:
Jag har nog en snäll hustru.
Ty när jag satt och dreglade, gnällde och slet hårtottar från bollen över en annons på ett vintage Soundcraft studiobord från 83, så frågade hon vad det kostade. 450£ plus transport blev svaret. Jag fixar resan så rensar du tv-rummet blev repliken. Och så blev det.
Så underskatta inte ostronet! :wink:
"rensa TV-rummet", är det kodord för att städa hela lägenheten + laga mat i tre månader? :P

Skämt åsido: min fruga är inte såndär tyvärr, det är alltid "behöver du verkligen en sån?"...

Jag ska sälja av så mycket som möjligt nu och skjuta på mobilköpet, men körlektioner tänker jag betala i slutet av den här månaden... Dom kostar ändå "bara" 3700, så jag kommer dugligt billigt undan :lol:

Och för tillfället lutar det mer åt j-basen, fast om det är aktiv elektronik så ryker allt fort som fan och byts ut mot ett set duncan hot-mickar, volym, ton + mickväljare...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

FreCKo: vet inte om du missade det, hamnade längst ner på förra sidan
knedy skrev:FreCKo: priset i yen+16000*1.25 = vad det kostar hem till dörrn. http://www.x-change.se eller forex för att växla
Du behöver inte oroa dig om paketeringen, dom bara inte fyller en stor kartong med bubbelplast, dom tejpar fast två lager utanpå kartongen med det också. +dom skriver massa CAUTION-grejer osv på det :mrgreen:


Edit: Tror inte det blir 2300 hem, närmare dubbla :oops:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

FreCKo skrev:
Klopper skrev:
FreCKo skrev:
Klopper skrev:Ge järnet, köp båda!
Å skit i svänglappen, det finns färdtjänst! :wink:
Fast körkortet kommer ha med jobbet att göra... Och frugan kommer döda mig om jag köper två basar på en månad :lol:
Klopper skrev:När jag ser´vad du är sugen på så skall du vara glad att jag inte är vänsterhänt!!! :wink:
Konstigt, jag brukar säga samma sak om er högerhänta :wink:
Jag har nog en snäll hustru.
Ty när jag satt och dreglade, gnällde och slet hårtottar från bollen över en annons på ett vintage Soundcraft studiobord från 83, så frågade hon vad det kostade. 450£ plus transport blev svaret. Jag fixar resan så rensar du tv-rummet blev repliken. Och så blev det.
Så underskatta inte ostronet! :wink:
"rensa TV-rummet", är det kodord för att städa hela lägenheten + laga mat i tre månader? :P

Skämt åsido: min fruga är inte såndär tyvärr, det är alltid "behöver du verkligen en sån?"...

Jag ska sälja av så mycket som möjligt nu och skjuta på mobilköpet, men körlektioner tänker jag betala i slutet av den här månaden... Dom kostar ändå "bara" 3700, så jag kommer dugligt billigt undan :lol:

Och för tillfället lutar det mer åt j-basen, fast om det är aktiv elektronik så ryker allt fort som fan och byts ut mot ett set duncan hot-mickar, volym, ton + mickväljare...
Haha den var bra!
Skall visa den raden för regeringen i morgon. :wink:
Tv-rummet var den temporära placeringen tills dess att rum 2 av 3 blev färdigställt på övervåningen. Drygt ett halvår senare stod bordet och även 2 bandare en trappa upp. :D
Förstår om första valet är J. Jag är mer J än P själv även om jag nu faktiskt har en av varje. Föredrar åxå passiv elektronik.
Har du provat med att lägga huvudet på sned och klippa med fransarna? :wink:
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

knedy skrev:FreCKo: vet inte om du missade det, hamnade längst ner på förra sidan
knedy skrev:FreCKo: priset i yen+16000*1.25 = vad det kostar hem till dörrn. http://www.x-change.se eller forex för att växla
Du behöver inte oroa dig om paketeringen, dom bara inte fyller en stor kartong med bubbelplast, dom tejpar fast två lager utanpå kartongen med det också. +dom skriver massa CAUTION-grejer osv på det :mrgreen:


Edit: Tror inte det blir 2300 hem, närmare dubbla :oops:
Missade faktiskt ditt inlägg :woops:

Tyvärr så blir det ju lite dyrare, men det räknar jag med... Bara tanken att en P-bas kostar 2300 beggad som dessutom är en fender gör mig bara lycklig! Fast nu lutar det mer åt J-basen...

Och fan va bra med hur dom paketerar, då behöver jag inte bry mig om den punkten!
Klopper skrev:Haha den var bra!
Skall visa den raden för regeringen i morgon. :wink:
Tv-rummet var den temporära placeringen tills dess att rum 2 av 3 blev färdigställt på övervåningen. Drygt ett halvår senare stod bordet och även 2 bandare en trappa upp. :D
Förstår om första valet är J. Jag är mer J än P själv även om jag nu faktiskt har en av varje. Föredrar åxå passiv elektronik.
Har du provat med att lägga huvudet på sned och klippa med fransarna? :wink:
Tyvärr funkade inte puppy eyes på henne... Även fast jag var värre än den här:
Bild

Blir nog bara en bas... Åt gången :P
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

FreCKo skrev:
knedy skrev:FreCKo: vet inte om du missade det, hamnade längst ner på förra sidan
knedy skrev:FreCKo: priset i yen+16000*1.25 = vad det kostar hem till dörrn. http://www.x-change.se eller forex för att växla
Du behöver inte oroa dig om paketeringen, dom bara inte fyller en stor kartong med bubbelplast, dom tejpar fast två lager utanpå kartongen med det också. +dom skriver massa CAUTION-grejer osv på det :mrgreen:


Edit: Tror inte det blir 2300 hem, närmare dubbla :oops:
Missade faktiskt ditt inlägg :woops:

Tyvärr så blir det ju lite dyrare, men det räknar jag med... Bara tanken att en P-bas kostar 2300 beggad som dessutom är en fender gör mig bara lycklig! Fast nu lutar det mer åt J-basen...

Och fan va bra med hur dom paketerar, då behöver jag inte bry mig om den punkten!
Klopper skrev:Haha den var bra!
Skall visa den raden för regeringen i morgon. :wink:
Tv-rummet var den temporära placeringen tills dess att rum 2 av 3 blev färdigställt på övervåningen. Drygt ett halvår senare stod bordet och även 2 bandare en trappa upp. :D
Förstår om första valet är J. Jag är mer J än P själv även om jag nu faktiskt har en av varje. Föredrar åxå passiv elektronik.
Har du provat med att lägga huvudet på sned och klippa med fransarna? :wink:
Tyvärr funkade inte puppy eyes på henne... Även fast jag var värre än den här:
Bild

Blir nog bara en bas... Åt gången :P
Lycka till och keep us posted! :D
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

MALA skrev:[quote="Diesel

p-bas är nice.. även om jag bara har en billig
Även jag har en Pbas på G även om jag inte kan låta bli att installera en M-mik. Den är i alla fall passiv

Bild[/quote]

Vad går en dylik tingest loss på?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Greco Thunderbird hos ishibashi för ~4400kr hem till dörrn.. säkert såld redan men ändå :P
Bild
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

knedy skrev:Greco Thunderbird hos ishibashi för ~4400kr hem till dörrn.. säkert såld redan men ändå :P
Bild
Det är ju så de ska ut!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja den är sjukt snygg...
Man kanske ska be Knedy hjälpa till med en Ishibashi-affär istället... finns ju alltid minst en bas som är intressant där...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vad blir frakten ungefär på en bas när man köper fr Japan/Ishibashi?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:Vad blir frakten ungefär på en bas när man köper fr Japan/Ishibashi?
Skriv och fråga!
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Jag fastna för den här av någon anledning..

Bild
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, såg den där ESP:n häromdagen, riktigt nice. Ganska dyr vill jag minnas (eller dyr och dyr, men mycket pengar...)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

En ESP custom.. och den är snygg och jäävligt hårdrock!
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

http://www.ishibashi.co.jp/u_box/ubox.c ... &tid=list3


NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! En Spector för 5000Kr! :shock: :shock: :shock: :shock:
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Är det den här du tänker på FreCKo?
Bild

isf kan jag trösta dig med att hem till dörrn går den på ~7800kr.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Hum... Fan, nu vill jag ha den där :? Men nä! Jag ska stå emot frestelsen! Jag ska ha en ny Fender Japan P-bas.

Dessutom köpte jag gigbag, stämapparat och kablar idag, så frugan slår mig nog om jag köper en ny bas så snabbt :oops:
Skriv svar