Clover classic 6??

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

basmartin skrev:
Klopper skrev:
basmartin skrev:
Klopper skrev:
basmartin skrev:
hosse skrev:ragnarök?
Ragnar Dahlberg?
Går på ett ut! :D
Nej, inte alls! Ragnar är en trevlig prick! Har en kompis, Dan, som var med o lirade i Go´kväll en gång. Han hade sett fram emot att träffa Ragnar, men just den kvällen så jobbade inte Ragnar. Så min kompis sa i direktsändning att han var lite besviken för att han inte fick träffa Ragnar. Ragnar såg det, han hade tittat på programmet och satte i ilfart iväg till TV-studion så Dan fick träffa Ragnar. Fin historia, va!
Evmark?
Viktor
Uppenbarligen inte samma person! :wink:
En av mina sysslingar har lirat med sitt band i Go´kväll kommer dock inte ihåg om det var RD som var programledare.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Klopper skrev:
Uppenbarligen inte samma person! :wink:
En av mina sysslingar har lirat med sitt band i Go´kväll kommer dock inte ihåg om det var RD som var programledare.
Sänder de programmet fortfarande?
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

basmartin skrev:
Klopper skrev:
Uppenbarligen inte samma person! :wink:
En av mina sysslingar har lirat med sitt band i Go´kväll kommer dock inte ihåg om det var RD som var programledare.
Sänder de programmet fortfarande?
Tror det!
Dock inte på måndagar, ty då är det droga doktorn, programmet för folk med nageltrång och inåtväxande hårstrån, eller nåt!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Tack.. var orolig där ett tag.. denna tråden saknade totalt OT!

Om man hoppar tillbaka lite så har jag skickat en fråga till Jörg på Clover och frågat om dom gör Custom options..
Min fråga gäller deras 6or..
Options jag frågat efter är få.. men viktiga för mig..

Fretless
100% black (dark) rosewood (vill ej ha en hals med ådringar / färg altereringar i)
24band
standard-storlek på stämmisarna. (Går bra med ultralights så länga framsidan där man strängar på strängen är stor och rak som på gammla fenders)

Sen står det mellan Vintage white eller Silver metallic.. båda med turtle pickguard.. kanske en av varje? ;)
Jag tycker Clover har lyckats med alla lacker utom Guldflake och Sunburst.. de känns för plastiga..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Klopper skrev:
hosse skrev:
Klopper skrev:
basmartin skrev:
hosse skrev:aha, så vi lägger egentligen bara grunden åt er så ni kan totaldemolera tråden?
Ja, precis! Men du är välkommen att deltaga!
Hosse brukar fega ur när klockan blir sen! :D
har väl hänt, men nu måste jag fan se uppföljande avsnitt av House. förnedrande spännande. lycka till med att crasha ett par trådar!
House? Pytt!
Du tittade säkert på dina favvo avsnitt av bolibompa! :twisted:
jag spelade in det åt dig för du kunde ju inte se det igår, remember? :wink:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Liten skrev:Tack.. var orolig där ett tag.. denna tråden saknade totalt OT!

Om man hoppar tillbaka lite så har jag skickat en fråga till Jörg på Clover och frågat om dom gör Custom options..
Min fråga gäller deras 6or..
Options jag frågat efter är få.. men viktiga för mig..

Fretless
100% black (dark) rosewood (vill ej ha en hals med ådringar / färg altereringar i)
24band
standard-storlek på stämmisarna. (Går bra med ultralights så länga framsidan där man strängar på strängen är stor och rak som på gammla fenders)

Sen står det mellan Vintage white eller Silver metallic.. båda med turtle pickguard.. kanske en av varje? ;)
Jag tycker Clover har lyckats med alla lacker utom Guldflake och Sunburst.. de känns för plastiga..
Jag lägger naturligtvis helst en röst på båda. Vintage white är klart snyggast, däremot är jag själv inte speciellt förtjust i silver metallic på en bas...
Då kan jag nästan hellre tycka att gold flake är lite perverst Liberacefräckt....
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

200071 skrev:
Liten skrev:Tack.. var orolig där ett tag.. denna tråden saknade totalt OT!

Om man hoppar tillbaka lite så har jag skickat en fråga till Jörg på Clover och frågat om dom gör Custom options..
Min fråga gäller deras 6or..
Options jag frågat efter är få.. men viktiga för mig..

Fretless
100% black (dark) rosewood (vill ej ha en hals med ådringar / färg altereringar i)
24band
standard-storlek på stämmisarna. (Går bra med ultralights så länga framsidan där man strängar på strängen är stor och rak som på gammla fenders)

Sen står det mellan Vintage white eller Silver metallic.. båda med turtle pickguard.. kanske en av varje? ;)
Jag tycker Clover har lyckats med alla lacker utom Guldflake och Sunburst.. de känns för plastiga..
Jag lägger naturligtvis helst en röst på båda. Vintage white är klart snyggast, däremot är jag själv inte speciellt förtjust i silver metallic på en bas...
Då kan jag nästan hellre tycka att gold flake är lite perverst Liberacefräckt....
Levereras den med kandelabrar? :wink:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Klopper skrev:
200071 skrev:
Liten skrev:Tack.. var orolig där ett tag.. denna tråden saknade totalt OT!

Om man hoppar tillbaka lite så har jag skickat en fråga till Jörg på Clover och frågat om dom gör Custom options..
Min fråga gäller deras 6or..
Options jag frågat efter är få.. men viktiga för mig..

Fretless
100% black (dark) rosewood (vill ej ha en hals med ådringar / färg altereringar i)
24band
standard-storlek på stämmisarna. (Går bra med ultralights så länga framsidan där man strängar på strängen är stor och rak som på gammla fenders)

Sen står det mellan Vintage white eller Silver metallic.. båda med turtle pickguard.. kanske en av varje? ;)
Jag tycker Clover har lyckats med alla lacker utom Guldflake och Sunburst.. de känns för plastiga..
Jag lägger naturligtvis helst en röst på båda. Vintage white är klart snyggast, däremot är jag själv inte speciellt förtjust i silver metallic på en bas...
Då kan jag nästan hellre tycka att gold flake är lite perverst Liberacefräckt....
Levereras den med kandelabrar? :wink:
Självklart. Och levereras i en Cadillac -59a i matchande kulör!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

200071 skrev:
Klopper skrev:
200071 skrev:
Liten skrev:Tack.. var orolig där ett tag.. denna tråden saknade totalt OT!

Om man hoppar tillbaka lite så har jag skickat en fråga till Jörg på Clover och frågat om dom gör Custom options..
Min fråga gäller deras 6or..
Options jag frågat efter är få.. men viktiga för mig..

Fretless
100% black (dark) rosewood (vill ej ha en hals med ådringar / färg altereringar i)
24band
standard-storlek på stämmisarna. (Går bra med ultralights så länga framsidan där man strängar på strängen är stor och rak som på gammla fenders)

Sen står det mellan Vintage white eller Silver metallic.. båda med turtle pickguard.. kanske en av varje? ;)
Jag tycker Clover har lyckats med alla lacker utom Guldflake och Sunburst.. de känns för plastiga..
Jag lägger naturligtvis helst en röst på båda. Vintage white är klart snyggast, däremot är jag själv inte speciellt förtjust i silver metallic på en bas...
Då kan jag nästan hellre tycka att gold flake är lite perverst Liberacefräckt....
Levereras den med kandelabrar? :wink:
Självklart. Och levereras i en Cadillac -59a i matchande kulör!
Huga, huga!
Då har jag helt klart inte råd med en dylik! :cry:
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

200071 skrev:
Liten skrev:Tack.. var orolig där ett tag.. denna tråden saknade totalt OT!

Om man hoppar tillbaka lite så har jag skickat en fråga till Jörg på Clover och frågat om dom gör Custom options..
Min fråga gäller deras 6or..
Options jag frågat efter är få.. men viktiga för mig..

Fretless
100% black (dark) rosewood (vill ej ha en hals med ådringar / färg altereringar i)
24band
standard-storlek på stämmisarna. (Går bra med ultralights så länga framsidan där man strängar på strängen är stor och rak som på gammla fenders)

Sen står det mellan Vintage white eller Silver metallic.. båda med turtle pickguard.. kanske en av varje? ;)
Jag tycker Clover har lyckats med alla lacker utom Guldflake och Sunburst.. de känns för plastiga..
Jag lägger naturligtvis helst en röst på båda. Vintage white är klart snyggast, däremot är jag själv inte speciellt förtjust i silver metallic på en bas...
Då kan jag nästan hellre tycka att gold flake är lite perverst Liberacefräckt....
Färgen jag föredar är inte Silver utan Shoreline Gold.. blandning av guld och silver.. men vi får se.. Jörg har inte svarat.. ;)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Liten skrev:
Färgen jag föredar är inte Silver utan Shoreline Gold.. blandning av guld och silver.. men vi får se..
Om det ska vara pimp, varför inte ta äkta vara med en gång (menar inte basen, bara finishen)


Bild
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Ledsen mala.. men den lacken gör inte något för mig..
Det jag gillar med Windmill är att era halsar är 24 bands.. med Ebony bräda.. Annars är kroppsformen lite för modern för mig.. :oops:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Liten skrev:Ledsen mala.. men den lacken gör inte något för mig..
Det jag gillar med Windmill är att era halsar är 24 bands.. med Ebony bräda.. Annars är kroppsformen lite för modern för mig.. :oops:
Jag sa ju det, inte basen utan finishen, det är dessutom inte lack utan oxiderat bladguld :shock:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

MALA skrev:
Liten skrev:Ledsen mala.. men den lacken gör inte något för mig..
Det jag gillar med Windmill är att era halsar är 24 bands.. med Ebony bräda.. Annars är kroppsformen lite för modern för mig.. :oops:
Jag sa ju det, inte basen utan finishen, det är dessutom inte lack utan oxiderat bladguld :shock:
:shock:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag tycker det verkar som att Windmill kopierar från Sandberg hela tiden... Först Micken och sedan den där finishen som Sandberg haft ett tag... inte bladguld förvisso men samma stuk...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev:Jag tycker det verkar som att Windmill kopierar från Sandberg hela tiden... Först Micken och sedan den där finishen som Sandberg haft ett tag... inte bladguld förvisso men samma stuk...
Du kan inte tänka dig att det kan vara på andra hållet eftersom Sandberg frågat oss om vi kan ta över deras produktion av bl a halsarna. Basen på bilden är två år gammal dessutom :wink:
Senast redigerad av MALA den tor 18 okt 2007, 11:20, redigerad totalt 1 gånger.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

MALA skrev:
blackparkas skrev:Jag tycker det verkar som att Windmill kopierar från Sandberg hela tiden... Först Micken och sedan den där finishen som Sandberg haft ett tag... inte bladguld förvisso men samma stuk...
Du kan inte tänka dig att det kan vara på andra hållet eftersom Sanberg några oss frågat oss om vi kan ta över deras produktion av bl a halsarna. Basen på bilden är två år gammal dessutom :wink:
nej, det kan jag inte tänka mig. Eftersom Sandberg är större och verkar hinna före er med mycket.

Kanske inte den där otäcka finishen då...
Hängde en på DLX när vi var där på stuidiebesök och du drog till hotellet som hade riktigt.... ful finish... fast ändå cool på nå´t sätt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev:
MALA skrev:
blackparkas skrev:Jag tycker det verkar som att Windmill kopierar från Sandberg hela tiden... Först Micken och sedan den där finishen som Sandberg haft ett tag... inte bladguld förvisso men samma stuk...
Du kan inte tänka dig att det kan vara på andra hållet eftersom Sanberg några oss frågat oss om vi kan ta över deras produktion av bl a halsarna. Basen på bilden är två år gammal dessutom :wink:
nej, det kan jag inte tänka mig. Eftersom Sandberg är större och verkar hinna före er med mycket.

Kanske inte den där otäcka finishen då...
Hängde en på DLX när vi var där på stuidiebesök och du drog till hotellet som hade riktigt.... ful finish... fast ändå cool på nå´t sätt.
Det här blir det sista inlägget från mig i frågan. Jag fick något PM för ett bra tag sedan om att jag körde för mycket marknadsföring och om ni inte märker det har jag överhuvud taget inte kört något sådant snack under åtminstone de senaste sex veckorna. Jo, jag visar mina egna personliga basar, och det har jag rätt till eller? Ibland känns det ändå som om man måste få reagera och det gör jag nu. Hur sjutton kom vi in på att Windmill kopierar Sandberg och vilka belägg finns det? Vi specar våra egna mickar och de tillverkas av tyska Häussel. Vi har kört med samma mickar sedan starten Är de kopior av Sandbergs??? Jag trodde att de körde med Delanomickar men jag kan ju ha fel eller är det att vi delvis kör med Big Mag? Då är vi nog inte ensamma tillsammans med Sandberg. Några av våra kroppar är J-och P-basmodeller. Är det Sandberg eller Fender vi kopierat, eller Clover, Fodera, Lakland, Ken Smith, Sadowsky eller vad?.
Nej, jag drar mig ur, ska inte säga att jag inte bryr mig för det gör jag.

Jag går säkert över gränsen och är ledsen för att ha sabbat tråden när det enda jag visade var en finish som mig veterligen ingen annan har gjort. Vi har en i oxiderad koppar också och den vet jag inte vem vi kopierade ifrån. Jag får hem en egen vit J-bas också, jag har sett att Sadowsky har haft någon vit så det var säkert den jag tänkte på när jag beställde.

Fridens liljor / mats
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

MALA skrev:
blackparkas skrev:
MALA skrev:
blackparkas skrev:Jag tycker det verkar som att Windmill kopierar från Sandberg hela tiden... Först Micken och sedan den där finishen som Sandberg haft ett tag... inte bladguld förvisso men samma stuk...
Du kan inte tänka dig att det kan vara på andra hållet eftersom Sanberg några oss frågat oss om vi kan ta över deras produktion av bl a halsarna. Basen på bilden är två år gammal dessutom :wink:
nej, det kan jag inte tänka mig. Eftersom Sandberg är större och verkar hinna före er med mycket.

Kanske inte den där otäcka finishen då...
Hängde en på DLX när vi var där på stuidiebesök och du drog till hotellet som hade riktigt.... ful finish... fast ändå cool på nå´t sätt.
Det här blir det sista inlägget från mig i frågan. Jag fick något PM för ett bra tag sedan om att jag körde för mycket marknadsföring och om ni inte märker det har jag överhuvud taget inte kört något sådant snack under åtminstone de senaste sex veckorna. Jo, jag visar mina egna personliga basar, och det har jag rätt till eller? Ibland känns det ändå som om man måste få reagera och det gör jag nu. Hur sjutton kom vi in på att Windmill kopierar Sandberg och vilka belägg finns det? Vi specar våra egna mickar och de tillverkas av tyska Häussel. Vi har kört med samma mickar sedan starten Är de kopior av Sandbergs??? Jag trodde att de körde med Delanomickar men jag kan ju ha fel eller är det att vi delvis kör med Big Mag? Då är vi nog inte ensamma tillsammans med Sandberg. Några av våra kroppar är J-och P-basmodeller. Är det Sandberg eller Fender vi kopierat, eller Clover, Fodera, Lakland, Ken Smith, Sadowsky eller vad?.
Nej, jag drar mig ur, ska inte säga att jag inte bryr mig för det gör jag.

Jag går säkert över gränsen och är ledsen för att ha sabbat tråden när det enda jag visade var en finish som mig veterligen ingen annan har gjort. Vi har en i oxiderad koppar också och den vet jag inte vem vi kopierade ifrån. Jag får hem en egen vit J-bas också, jag har sett att Sadowsky har haft någon vit så det var säkert den jag tänkte på när jag beställde.

Fridens liljor / mats
Lugna och fina nu..
Inte bli arga på varandra över en sånhär issue??..
Vi kan lätt konstatera att både Windmill och Sanberg har som så många andra bara utveklat en befintlig produkt i olika riktningar.. ibland korsar dessa riktningar varandra.. inget ovanligt..

I feel a group-hug coming on??
Bild
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Öh.

Hold your horses!
Vaknat på fel sida?



Micken jag syftade på var Delano´s hybrid kom jag på nu i efterhand, vilket inte har något att göra med Sandberg egentligen....
Men Delano-puppan verkade ha sett dagens ljus innan Windmill strax därefter kom farandes med en lika dan, en snarlik mick som dyker upp strax efter att en "rival" presenterat sin? Kom igen... är det konstigt att man tycker det känns som en rip-off?
Att kroppen du länkade till var 2 år gammal kan ju inte jag veta.

Förstår helt ärligt inte denna upprördhet..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Vill i denna diskussion bryta in med svar från Jörg i Tyskland!

Hi Anders,

Many thanks for your kind inquiry (and greetings to Peter).

1a) Yes, make custom versions of our basses and in general it is no problem at all to get a fretless version of the classic.6.
1b) it is. (question was: is it possible to get i t fretless)
1c) Our fretless basses are build with rosewood fretboards, yes.
1d) Unfortunately not, because this will corrupt the tonal achievements of this bass. (question was: is it possible to do a 24 fret neck?)
1e) We do with Hipshot tuners (which has also Cloverleaf ears) - 6 pcs. normal heavyweight JB tuners will neckdive the bass.

1f) due to our order situation this custom bass has a building time of about 9 month. (:shock: .. busy guys!)

As far as I know, we have different Apeiron Classic.6 out in the Shops - please have a look at:

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt ... 22032.html
or
http://81.169.170.65/beyers/catalog/pro ... id=4002789

These shop deliver European-wide.

Best regards,
Joerg neugebauer

clover bass guitars
over 20 years of fine bass guitars

schwanthaler strasse 99 // 80336 muenchen // germany
fon ++49(89) 513998-07 // fax ++49 (89) 517024-69
http://www.cloverbasses.com

-------------
Tyvärr så sätter punkt 1.d punkt för mitt intresse av denna bas.. Jag skulle inte få för mig att beställa en 6:a idag om den inte var 24-bands.. ledsen för det Peter.. jag kommer meddela Jörg detta.

Annars hade det varit KICKASS..
Priset på en specialbeställning var även det lite över vad jag hade väntat. Men så är det ju med specialbeställningar.. :)
+ att jag nog egentligen inte borde varit förvånad.. fortfarande helt OK..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Surt!

Nåja, det är väl bra att kunna sålla bland alternativen lite?
Även om denna yxa är hur cool som helst!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

blackparkas skrev:Surt!

Nåja, det är väl bra att kunna sålla bland alternativen lite?
Även om denna yxa är hur cool som helst!
Har svarat och bifogat den skissa jag postade tidigare här:

Hi Joerg!
Thanks for the reply.
The reply to the options listed sounds great! Exept the 24 fret option.
For me this is an option I would not be able to do without. Not on a big instrument like this.
As Im mostly intrested in a fretless version, letting the neck travel further onto the body is not bad at all for me.. just so the length is there.. doesen't have to be 100% Accessable.... I have made a quick sketch on one of the pictures from the link you sent me. (ps: changed the pickguard from black to turtle so the change to the fretboard would be a little bit easier to see.) (Note: This image-alteration is for my personal use only. I hope it was ok for me to do without asking permission.)

If this option is negotiable at some point in the future, please don't hesitate to send me an Email.
I love the way this modern bass looks so Classic!

Ill send your hello on to Peter when I hear from him again!

Kind Regards
Anders Bjefalk
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Det var ju synd. Men då får det väl bli en Manne då! Med normalstort huvud. Mattisson har en fyrsträngad Acoustibass nu, så kan du få en aning om hur det kan vara....

Och tack för hälsningen

Peter
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

200071 skrev:Det var ju synd. Men då får det väl bli en Manne då! Med normalstort huvud. Mattisson har en fyrsträngad Acoustibass nu, så kan du få en aning om hur det kan vara....

Och tack för hälsningen

Peter
Ger inte upp på Jörg ännu ;)

Edit: Det var så lite så..
Ska kolla hos Anders.. helt klart intressant att få provspela..
Men.. som du vet.. så är jag som min signatur säger... :roll:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Skriv svar