Fender J-bas American/ deluxe/ Vintage/ Standard

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Stora ord från han som postat 800 inlägg som handlar om att dyra Fenderbasar inte är värda pengarna och att de billiga är precis lika bra som de dyra... Och fler inlägg i samma stil lär det väl bli. Gäsp!
Du läser dåligt. Jag har inte skrivit att de billiga är lika bra som de dyra, utan att de KAN vara det. Att du över huvud taget bryr dig om vad jag skriver visar väl att du tar åt dig på något sätt.

För övrigt så använder jag så "stora ord" som jag har lust med. Kom med lite stora ord själv istället för att peta in små meningslösa tjuvnyp som inte tillför något. Du beter dig lite som en fotbollshuligan. Du är inte med och spelar, men du kastar ändå glåpord om matchresultatet inte överensstämmer med din vilja.

Tillägg: Bäst att peta in en sån här... :wink:
Senast redigerad av Makten den sön 14 okt 2007, 16:30, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Makten-Johannes, 1-0!
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:Stora ord från han som postat 800 inlägg som handlar om att dyra Fenderbasar inte är värda pengarna och att de billiga är precis lika bra som de dyra... Och fler inlägg i samma stil lär det väl bli. Gäsp!
Du läser dåligt. Jag har inte skrivit att de billiga är lika bra som de dyra, utan att de KAN vara det. Att du över huvud taget bryr dig om vad jag skriver visar väl att du tar åt dig på något sätt.

För övrigt så använder jag så "stora ord" som jag har lust med. Kom med lite stora ord själv istället för att peta in små meningslösa tjuvnyp som inte tillför något. Du beter dig lite som en fotbollshuligan. Du är inte med och spelar, men du kastar ändå glåpord om matchresultatet inte överensstämmer med din vilja.

Tillägg: Bäst att peta in en sån här... :wink:
Meningslösa tjuvnyp är det enda alla här inne förutom Parkas orkar skriva till dig eftersom du är oförmögen att lyssna på någon annans åsikt än din egen.
När det gäller huruvida jag tar åt mig eller inte så kan jag upplysa herrn om att jag inte bryr mig det minsta, jag har haft Squiers, Japan-Fenders och USA-Fenders, nya och gamla, alla har varit bra på sitt sätt. Kommentarerna du får från mig när det gäller ditt korståg är snarare en reaktion på att man ser dina "Ööööööh, MADE IN MEXICO, dammit, preciiiiiis lika bra som Made in USA, det är trääääät som betyder något-inlägg" i precis varenda tråd. Du får gärna hålla på men hur orkar du? Alla vet var du står nu, du har talat om det hundratals gånger.
Precis som du skriver så får du komma med hur stora ord du vill, jag har inte förbjudit dig att göra det, eller hur? Precis lika mycket som du får använda stora ord så får jag använda tjuvnypsfotbollshuligankommentarer precis hur mycket jag vill och det kommer jag att fortsätta med så räkna med att du många gånger i framtiden kommer att stå där bortgjord med neddragna brallor om du fortsätter ditt lilla Squier-korståg. Ingen smiley.
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:Makten-Johannes, 1-0!
Fel.
Makten - Alla, 2000-0.
Makten kan nämligen inte förlora pga att han inte kan diskutera. Han kan bara upprepa sina åsikter gång på gång på gång tills alla slutat lyssna.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Meningslösa tjuvnyp är det enda alla här inne förutom Parkas orkar skriva till dig eftersom du är oförmögen att lyssna på någon annans åsikt än din egen.
Det kanske beror på att jag är en av få som argumenterar för mina åsikter. Om du inte "orkar" bemöta det på ett seriöst sätt så går det bra att knipa flabben.
När det gäller huruvida jag tar åt mig eller inte så kan jag upplysa herrn om att jag inte bryr mig det minsta, jag har haft Squiers, Japan-Fenders och USA-Fenders, nya och gamla, alla har varit bra på sitt sätt. Kommentarerna du får från mig när det gäller ditt korståg är snarare en reaktion på att man ser dina "Ööööööh, MADE IN MEXICO, dammit, preciiiiiis lika bra som Made in USA, det är trääääät som betyder något-inlägg" i precis varenda tråd. Du får gärna hålla på men hur orkar du?
Jag är ledsen, men om din läsförmåga är så usel att du får mina inlägg till att innehålla det du skrev ovan så kan jag inte hjälpa dig. Jag lider med dig, det måste vara väldigt jobbigt att i din ålder ha ett så gravt förståelsehandikapp.
Alla vet var du står nu, du har talat om det hundratals gånger.
Precis som du skriver så får du komma med hur stora ord du vill, jag har inte förbjudit dig att göra det, eller hur? Precis lika mycket som du får använda stora ord så får jag använda tjuvnypsfotbollshuligankommentarer precis hur mycket jag vill och det kommer jag att fortsätta med så räkna med att du många gånger i framtiden kommer att stå där bortgjord med neddragna brallor om du fortsätter ditt lilla Squier-korståg. Ingen smiley.
Ja, jag ska försöka ignorera dig i framtiden. *antecknar*
Johannes skrev:Makten kan nämligen inte förlora pga att han inte kan diskutera. Han kan bara upprepa sina åsikter gång på gång på gång tills alla slutat lyssna.

Jag är bra på att diskutera. Jag lyssnar på dem som har något att säga. Du har just med största önskvärda tydlighet visat att du inte har något att säga. Jag har inget emot att snacka med dig om du börjar använda din eventuella förmåga till att argumentera. Tills dess, tack och hej!
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:Meningslösa tjuvnyp är det enda alla här inne förutom Parkas orkar skriva till dig eftersom du är oförmögen att lyssna på någon annans åsikt än din egen.
Det kanske beror på att jag är en av få som argumenterar för mina åsikter. Om du inte "orkar" bemöta det på ett seriöst sätt så går det bra att knipa flabben.
När det gäller huruvida jag tar åt mig eller inte så kan jag upplysa herrn om att jag inte bryr mig det minsta, jag har haft Squiers, Japan-Fenders och USA-Fenders, nya och gamla, alla har varit bra på sitt sätt. Kommentarerna du får från mig när det gäller ditt korståg är snarare en reaktion på att man ser dina "Ööööööh, MADE IN MEXICO, dammit, preciiiiiis lika bra som Made in USA, det är trääääät som betyder något-inlägg" i precis varenda tråd. Du får gärna hålla på men hur orkar du?
Jag är ledsen, men om din läsförmåga är så usel att du får mina inlägg till att innehålla det du skrev ovan så kan jag inte hjälpa dig. Jag lider med dig, det måste vara väldigt jobbigt att i din ålder ha ett så gravt förståelsehandikapp.
Alla vet var du står nu, du har talat om det hundratals gånger.
Precis som du skriver så får du komma med hur stora ord du vill, jag har inte förbjudit dig att göra det, eller hur? Precis lika mycket som du får använda stora ord så får jag använda tjuvnypsfotbollshuligankommentarer precis hur mycket jag vill och det kommer jag att fortsätta med så räkna med att du många gånger i framtiden kommer att stå där bortgjord med neddragna brallor om du fortsätter ditt lilla Squier-korståg. Ingen smiley.
Ja, jag ska försöka ignorera dig i framtiden. *antecknar*
Johannes skrev:Makten kan nämligen inte förlora pga att han inte kan diskutera. Han kan bara upprepa sina åsikter gång på gång på gång tills alla slutat lyssna.

Jag är bra på att diskutera. Jag lyssnar på dem som har något att säga. Du har just med största önskvärda tydlighet visat att du inte har något att säga. Jag har inget emot att snacka med dig om du börjar använda din eventuella förmåga till att argumentera. Tills dess, tack och hej!
Roligt inlägg.
Särskilt det där med att du är bra på att diskutera och lyssnar på de som har något att säga. Jag tror att alla forumets medlemmar utom en (du) håller med mig när jag säger att du är ganska kass på att diskutera.
Man skall inte mata trollen som GrafZ så träffande skrev men jag måste ändå bemöta följande:
Makten skrev:Jag är ledsen, men om din läsförmåga är så usel att du får mina inlägg till att innehålla det du skrev ovan så kan jag inte hjälpa dig. Jag lider med dig, det måste vara väldigt jobbigt att i din ålder ha ett så gravt förståelsehandikapp..
För det första så heter det förståndshandikapp och det är inget som går över med åldern. Här visar du prov på god diskussionsförmåga, Makten, verkligen. Extra kul blir det när du klagar på min läsförmåga, hur är det med din egen läsförståelse? Som du ser så är inte "Ööööööh, MADE IN MEXICO, dammit, preciiiiiis lika bra som Made in USA, det är trääääät som betyder något-inlägg" ett citat, det är ett namn jag gett på den typen av inlägg du oftast skriver vilet framgår klart och tydligt om man är någorlunda insatt i det svenska språket och inte googlar fram all sin information. Ridå och neddragna brallor igen. Det måste kännas jobbigt för en besserwisser som du att bli knäppt på näsan av en "förståelsehandikappad".
"Knipa flabben" kommer jag aldrig att göra, däremot drar jag mig obesegrad ur denna diskussion innan du som vanligt googlar sönder allt som skrivs och presenterar obegripliga fakta som ingen bryr sig om bara för att försöka visa att du har rätt. Ser fram emot att dribbla bort dig fler gånger men just denna diskussion är över för min del och jag hoppas att du också släpper det så slipper du göra bort dig ännu mer än du redan gjort.

Johannes - Makten 2-0
How do you like them apples, alfonzo?
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev: Roligt inlägg.
Särskilt det där med att du är bra på att diskutera och lyssnar på de som har något att säga. Jag tror att alla forumets medlemmar utom en (du) håller med mig när jag säger att du är ganska kass på att diskutera.
Vad fint att du kan tala för allihop!
För det första så heter det förståndshandikapp och det är inget som går över med åldern.
Jag menade förståelsehandikapp, inte förståndshandikapp.
Här visar du prov på god diskussionsförmåga, Makten, verkligen. Extra kul blir det när du klagar på min läsförmåga, hur är det med din egen läsförståelse? Som du ser så är inte "Ööööööh, MADE IN MEXICO, dammit, preciiiiiis lika bra som Made in USA, det är trääääät som betyder något-inlägg" ett citat, det är ett namn jag gett på den typen av inlägg du oftast skriver vilet framgår klart och tydligt om man är någorlunda insatt i det svenska språket och inte googlar fram all sin information. Ridå och neddragna brallor igen. Det måste kännas jobbigt för en besserwisser som du att bli knäppt på näsan av en "fårståelsehandikappad".
"Knipa flabben" kommer jag aldrig att göra, däremot drar jag mig obesegrad ur denna diskussion innan du som vanligt googlar sönder allt som skrivs och presenterar obegripliga fakta som ingen bryr sig om bara för att försöka visa att du har rätt. Ser fram emot att dribbla bort dig fler gånger men just denna diskussion är över för min del och jag hoppas att du också släpper det så slipper du göra bort dig ännu mer än du redan gjort.
Min läsförståelse är det inget fel på. Varför skulle jag ha uppfattat det du skrev som ett rent citat? Det kanske är fel på din skrivförmåga också, för jag tror inte att det är någon som läser sig till annat än att du anser att jag i mina inlägg menar "Ööööööh, MADE IN MEXICO, dammit, preciiiiiis lika bra som Made in USA, det är trääääät som betyder något".

Det blir svårt att dra sig obesegrad ur en diskussion som inte existerar. Vi diskuterar inte nämligen. Du kastar bajs och jag försvarar mig.

Johannes - Makten: 0 - 0
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev: Roligt inlägg.
Särskilt det där med att du är bra på att diskutera och lyssnar på de som har något att säga. Jag tror att alla forumets medlemmar utom en (du) håller med mig när jag säger att du är ganska kass på att diskutera.
Vad fint att du kan tala för allihop!
För det första så heter det förståndshandikapp och det är inget som går över med åldern.
Jag menade förståelsehandikapp, inte förståndshandikapp.
Här visar du prov på god diskussionsförmåga, Makten, verkligen. Extra kul blir det när du klagar på min läsförmåga, hur är det med din egen läsförståelse? Som du ser så är inte "Ööööööh, MADE IN MEXICO, dammit, preciiiiiis lika bra som Made in USA, det är trääääät som betyder något-inlägg" ett citat, det är ett namn jag gett på den typen av inlägg du oftast skriver vilet framgår klart och tydligt om man är någorlunda insatt i det svenska språket och inte googlar fram all sin information. Ridå och neddragna brallor igen. Det måste kännas jobbigt för en besserwisser som du att bli knäppt på näsan av en "fårståelsehandikappad".
"Knipa flabben" kommer jag aldrig att göra, däremot drar jag mig obesegrad ur denna diskussion innan du som vanligt googlar sönder allt som skrivs och presenterar obegripliga fakta som ingen bryr sig om bara för att försöka visa att du har rätt. Ser fram emot att dribbla bort dig fler gånger men just denna diskussion är över för min del och jag hoppas att du också släpper det så slipper du göra bort dig ännu mer än du redan gjort.
Min läsförståelse är det inget fel på. Varför skulle jag ha uppfattat det du skrev som ett rent citat? Det kanske är fel på din skrivförmåga också, för jag tror inte att det är någon som läser sig till annat än att du anser att jag i mina inlägg menar "Ööööööh, MADE IN MEXICO, dammit, preciiiiiis lika bra som Made in USA, det är trääääät som betyder något".

Det blir svårt att dra sig obesegrad ur en diskussion som inte existerar. Vi diskuterar inte nämligen. Du kastar bajs och jag försvarar mig.

Johannes - Makten: 0 - 0
Jag förstår att kliar i fingrarna på dig men jag kommer inte att fortsätta det här och dras in i ännu en långdragen diskussion med dig, särskilt som jag redan har vunnit. I samma ögonblick som du gick till personangrepp och började kallade mig handikappad så förlorade du nämligen. Det du skrev är ungefär som att ge någon en käftsmäll mitt i en IRL-diskussion. När dina argument inte håller så tar du till ett personangrepp.
Och ja, jag talar för allihop. För en gångs skull så stämmer det du skriver.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Det du skrev är ungefär som att ge någon en käftsmäll mitt i en IRL-diskussion.
Det du började med att skriva är ungefär som att stå bredvid ett klunga människor som diskuterar och kasta små irriterande stenar i huvudet på dem. Fortsätter man med det så finns det risk för en smäll. Jag har aldrig använt våld IRL och tänker aldrig göra det, men det är en bra bildlig jämförelse.
När dina argument inte håller så tar du till ett personangrepp.
Jag hade inte en tanke på att "förståelsehandikapp" (begreppet existerar inte ens) kunde tas som ett personangrepp, men om du tog illa upp så ber jag om ursäkt.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag förstår att kliar i fingrarna på dig men jag kommer inte att fortsätta det här och dras in i ännu en långdragen diskussion med dig, särskilt som jag redan har vunnit. I samma ögonblick som du gick till personangrepp och började kallade mig handikappad så förlorade du nämligen. Det du skrev är ungefär som att ge någon en käftsmäll mitt i en IRL-diskussion. När dina argument inte håller så tar du till ett personangrepp.
Och ja, jag talar för allihop. För en gångs skull så stämmer det du skriver.
Så här är det:
DEN ENDE SOM TALAR FÖR MIG ÄR JAG.
För övrigt får alla tycka precis vad dom vill för min del.
Jag förbehåller mig också rätten att SJÄLV tala om vad JAG tycker.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

Finns det inte PM för sånthär?


Anyway...
Vad tror ni (SJÄLVA!) om man köper en bas och så kommer man till Sverige med den.
Kommer dem på arlanda säga att jag måste tulla för den?
Funderade på om jag skulle sätta på massor av klistermärken på caset för att få lite gammal-känsla på den.
Då tror de kanske att jag inte köpt den utan jag fått den....
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4149
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

TredoX skrev:Finns det inte PM för sånthär?


Anyway...
Vad tror ni (SJÄLVA!) om man köper en bas och så kommer man till Sverige med den.
Kommer dem på arlanda säga att jag måste tulla för den?
Funderade på om jag skulle sätta på massor av klistermärken på caset för att få lite gammal-känsla på den.
Då tror de kanske att jag inte köpt den utan jag fått den....
Det är sällan som de stoppar en i tullen och man får tulla för instrument man har med sig. Klistermärken är inget som hjälper. Man kan köpa begagnade basar oxå i USA. :wink: Det enda du kan göra är att inte ha kvittot på dig utan någon annan i sällskapet har det i sitt bagage eller skicka det på posten hem så kan de inte se vad du gett och du kan hävda att du hade den med åt andra hållet. men sannolikheten att de stoppar dig är liten. De letar knark om de söker något. Att säga att det är en gåva funkar inte. Man ska tulla och momsa för varans värde ändå fast du inte gett något för den.
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

Matte skrev:
TredoX skrev:Finns det inte PM för sånthär?


Anyway...
Vad tror ni (SJÄLVA!) om man köper en bas och så kommer man till Sverige med den.
Kommer dem på arlanda säga att jag måste tulla för den?
Funderade på om jag skulle sätta på massor av klistermärken på caset för att få lite gammal-känsla på den.
Då tror de kanske att jag inte köpt den utan jag fått den....
Det är sällan som de stoppar en i tullen och man får tulla för instrument man har med sig. Klistermärken är inget som hjälper. Man kan köpa begagnade basar oxå i USA. :wink: Det enda du kan göra är att inte ha kvittot på dig utan någon annan i sällskapet har det i sitt bagage eller skicka det på posten hem så kan de inte se vad du gett och du kan hävda att du hade den med åt andra hållet. men sannolikheten att de stoppar dig är liten. De letar knark om de söker något. Att säga att det är en gåva funkar inte. Man ska tulla och momsa för varans värde ändå fast du inte gett något för den.
Men så om jag stoppar kvittot i kalsipperna och ser kylig ut så kanske man slipper undan.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4149
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

TredoX skrev: Men så om jag stoppar kvittot i kalsipperna och ser kylig ut så kanske man slipper undan.
Eller stoppar kvittot i resväskan och bara traskar igenom så är chansen stor att du klarar dig undan. tar de dig så sä att den var med åt andra hållet, men ta bor tags och skyddsplast och liknande från basen som kan avslöja dig. Det ärtroloe ingen större fara att du skulle bli tagen, men den som är förberedd ligger alltid ett steg före.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Tyckte Makten påpekat att han inte gillade personangrepp...
Men det var väl när de var riktade mot honom själv.


Lysande sickan.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Tyckte Makten påpekat att han inte gillade personangrepp...
Det gör jag inte heller. Alla kan göra misstag.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

TredoX skrev:
Matte skrev:
TredoX skrev:Finns det inte PM för sånthär?


Anyway...
Vad tror ni (SJÄLVA!) om man köper en bas och så kommer man till Sverige med den.
Kommer dem på arlanda säga att jag måste tulla för den?
Funderade på om jag skulle sätta på massor av klistermärken på caset för att få lite gammal-känsla på den.
Då tror de kanske att jag inte köpt den utan jag fått den....
Det är sällan som de stoppar en i tullen och man får tulla för instrument man har med sig. Klistermärken är inget som hjälper. Man kan köpa begagnade basar oxå i USA. :wink: Det enda du kan göra är att inte ha kvittot på dig utan någon annan i sällskapet har det i sitt bagage eller skicka det på posten hem så kan de inte se vad du gett och du kan hävda att du hade den med åt andra hållet. men sannolikheten att de stoppar dig är liten. De letar knark om de söker något. Att säga att det är en gåva funkar inte. Man ska tulla och momsa för varans värde ändå fast du inte gett något för den.
Men så om jag stoppar kvittot i kalsipperna och ser kylig ut så kanske man slipper undan.
Köp ett kvittensblock i USA och låt någon skriva att du köpt basen begagnad för $200 eller nåt. Originalkvittot postar du till dig själv.
gäst

Inlägg av gäst »

TDHP skrev: Så här är det:
DEN ENDE SOM TALAR FÖR MIG ÄR JAG.
För övrigt får alla tycka precis vad dom vill för min del.
Jag förbehåller mig också rätten att SJÄLV tala om vad JAG tycker.
Så brukade det vara men from idag så är det jag som talar för dig. Sorry...
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:
TDHP skrev: Så här är det:
DEN ENDE SOM TALAR FÖR MIG ÄR JAG.
För övrigt får alla tycka precis vad dom vill för min del.
Jag förbehåller mig också rätten att SJÄLV tala om vad JAG tycker.
Så brukade det vara men from idag så är det jag som talar för dig. Sorry...
Haha!
PK så det skriker om det! Eller? :twisted:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

TredoX skrev:Finns det inte PM för sånthär?


Anyway...
Vad tror ni (SJÄLVA!) om man köper en bas och så kommer man till Sverige med den.
Kommer dem på arlanda säga att jag måste tulla för den?
Funderade på om jag skulle sätta på massor av klistermärken på caset för att få lite gammal-känsla på den.
Då tror de kanske att jag inte köpt den utan jag fått den....
precis som matte skriver så lär du med största sannolikhet inte bli stannad, men om du skulle bli det så se till att löka till basen lite innan du sätter dig på planet. ta bort skyddsplast, tags etc, smeta lite fingeravtryck på lacken och har till med läst om nån som plockade av en sträng.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:Det du skrev är ungefär som att ge någon en käftsmäll mitt i en IRL-diskussion.
Det du började med att skriva är ungefär som att stå bredvid ett klunga människor som diskuterar och kasta små irriterande stenar i huvudet på dem. Fortsätter man med det så finns det risk för en smäll. Jag har aldrig använt våld IRL och tänker aldrig göra det, men det är en bra bildlig jämförelse.
När dina argument inte håller så tar du till ett personangrepp.
Jag hade inte en tanke på att "förståelsehandikapp" (begreppet existerar inte ens) kunde tas som ett personangrepp, men om du tog illa upp så ber jag om ursäkt.
Jag tar absolut inte illa upp, du får skriva vad du vill, jag bryr mig inte det minsta. Jag har betydligt viktigare saker att oroa mig för. Jag tycker snarare att det är ganska roande att du hela tiden hamnar i bråk med alla men det är ALDRIG ditt fel fast det där har vi ju diskuterat tidigare utan att komma någonstans så vi släpper det va?
gäst

Inlägg av gäst »

Klopper skrev:
Johannes skrev:
TDHP skrev: Så här är det:
DEN ENDE SOM TALAR FÖR MIG ÄR JAG.
För övrigt får alla tycka precis vad dom vill för min del.
Jag förbehåller mig också rätten att SJÄLV tala om vad JAG tycker.
Så brukade det vara men from idag så är det jag som talar för dig. Sorry...
Haha!
PK så det skriker om det! Eller? :twisted:
From nu kommer jag att underteckna alla mina inlägg med TDHP.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Johannes skrev:
Klopper skrev:
Johannes skrev:
TDHP skrev: Så här är det:
DEN ENDE SOM TALAR FÖR MIG ÄR JAG.
För övrigt får alla tycka precis vad dom vill för min del.
Jag förbehåller mig också rätten att SJÄLV tala om vad JAG tycker.
Så brukade det vara men from idag så är det jag som talar för dig. Sorry...
Haha!
PK så det skriker om det! Eller? :twisted:
From nu kommer jag att underteckna alla mina inlägg med TDHP.
Haha!
Pm:a mig om du är i Blekinge så bjuder jag på middag! :D
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

hosse skrev:
precis som matte skriver så lär du med största sannolikhet inte bli stannad, men om du skulle bli det så se till att löka till basen lite innan du sätter dig på planet. ta bort skyddsplast, tags etc, smeta lite fingeravtryck på lacken och har till med läst om nån som plockade av en sträng.
Lär ju inte vara några problem ^^ Kommer köpa den så tidigt som möjligt så jag kan spela där lite.
Den blir nog lite nerkladdad ^^
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Johannes skrev:
TDHP skrev: Så här är det:
DEN ENDE SOM TALAR FÖR MIG ÄR JAG.
För övrigt får alla tycka precis vad dom vill för min del.
Jag förbehåller mig också rätten att SJÄLV tala om vad JAG tycker.
Så brukade det vara men from idag så är det jag som talar för dig. Sorry...
I helvete heller.
Lägg ner.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar