Lekstuga

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

EA skrev:Du är rolig Makten, och du har rätt!
Men det var bara en liten inlägg och min tanke var inte att diskutera det med dig… jag håller mig undan!
Ja, jag förstod det. :wink: Allt tål att diskuteras. Det är väl det forum är till för? :)

För den vetgirige: http://en.wikipedia.org/wiki/Plywood

Trevlig helg på er, nu ska jag ut och fotografera lite. :retar:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Plywood

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:
Persa skrev:En bas/gitarr-kropp i plywood spottar väl de flesta åt, men här säljs en hals i "flerlagers trä" = plywood, som något exklusivt. Blir säkert inte billig den halsen.

Åsikter?

http://www.tradera.com/JAPAN_HALS_60_Ta ... n-50122660

Snygg hals!!
Klart cool, vad är det för skala på den där egentligen?
Såg kort ut...
Eftersom Persa frågar om åsikter om halsen utifrån frågan plywood som många spottar åt kontra flerlagers trä som egentligen är samma sak per definition så vill han förmodligen höra åsikter om just den tekniken. Han har fått ganska ingående svar på det.
Vilka av alla inlägg i den här tråden som gett Persa bäst svar kan bara han själv bedömma.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Makten skrev:Hur kan du vara så säker på det? Uppenbarligen är tradition bland det absolut viktigaste för musiker som köper instrument, så det är väl inte så konstigt att alla basar ser ut ungefär som de gjorde på 50-talet fortfarande. Undrar vad kontra-lirarna tyckte om elbasar. "Den där är ju solid, det måste låta skitdåligt".
Där slog du väl ändå huve´t på spiken, om jag ska lägga mig i diskussionen.
Man kan ju knappast handla en bas om det inte står "Fender, made in USA" på huve´t.
Varför ska då en instrumenttillverkare lägga pengar och energi på att tillverka ngt som "alla" vet är skit.

Nu finns det ju uppenbarligen instrumentmakare som ändå gör det och uppskattas för det.
Men för den breda massan är det ändå tämligen okänt....därför o-bra.

Om det sedan, i just den här frågan, är en bra företeelse vet jag inte.
Men jag tycker det är singnifikativt för många spörsmål.
Senast redigerad av Geddan den fre 19 okt 2007, 19:25, redigerad totalt 1 gånger.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem
Inlägg: 448
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 15:54
Ort: Borlänge

Inlägg av bassicfun »

Jag har en bok med en massa amerikanska basbyggare,och där påstår dom värsta möbelbas tillverkarna att det faktiskt finns en gräns när det ska limmas en massa olika lager .
Problemet är att limmet inte har någon rolig musikalisk egenskap.
När man te.x bygger tävlingsbåtar kan man limma med högmolekylär epoxy som lätt kryper rakt igenom en 3-4 mm faner och bildar då en stendöd träarmerad plastbit.Borde funka på en bas åxå om man vill ha en stendöd hals typ grafit.
Jag vet faktiskt inte vad möbelbasar är limmade med.
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

200071 skrev: Här började jag skriva ett argt och surt inlägg til Parkas, men jag skickar ett PM i stället......
Det hedrar dig!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Plywood

Inlägg av blackparkas »

200071 skrev:
blackparkas skrev:
Persa skrev:En bas/gitarr-kropp i plywood spottar väl de flesta åt, men här säljs en hals i "flerlagers trä" = plywood, som något exklusivt. Blir säkert inte billig den halsen.

Åsikter?

http://www.tradera.com/JAPAN_HALS_60_Ta ... n-50122660

Snygg hals!!
Klart cool, vad är det för skala på den där egentligen?
Såg kort ut...
Eftersom Persa frågar om åsikter om halsen utifrån frågan plywood som många spottar åt kontra flerlagers trä som egentligen är samma sak per definition så vill han förmodligen höra åsikter om just den tekniken. Han har fått ganska ingående svar på det.
Vilka av alla inlägg i den här tråden som gett Persa bäst svar kan bara han själv bedömma.
Om inte det framkom tydligt nog så ville jag med det där inlägget gå vidare...


Tycker halsen ser mumsig ut.
Huruvida det är skit eller ej ska jag visst inte uttala mig om utan att ha teoretiska fakta i ryggen.

Tycker faktiskt att det inlägget du citerade Årnes borde vara ett godkänt inlägg i denna tråd, men vi kanske bara får uttala oss om vi kan säga allt i en massa fina ord och tekniska specifikationer rörande plywood etc....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

bassicfun skrev:Borde funka på en bas åxå om man vill ha en stendöd hals typ grafit.
Det finns grafitinstrument som är allt annat än döda, så det beror nog mer på hur den är konstruerad än att just grafit (kolfiber) skulle vara ett dåligt material.

Men du har nog helt rätt i att det är limmet som är den eventuella begränsningen hos plywood och laminerade möbelbasar. Om limmet inte är tillräckligt hårt så kommer dämpfaktorn bli hög, och instrumentet troligen tämligen dött. Man kan misstänka att billig plywood har uselt lim, men det är inte säkert. "Uselt" i byggkretsar är inte nödvändigtvis uselt vid andra användningsområden. Det krävs ju ingen nämnvärd hållfasthet vid basbygge till exempel.

Att Danelectro byggt basar och gitarrer av masonit och furusargar som många tycker låter bra, tycker jag är ett bra exempel på att även de uslaste byggmaterialen kan vara användbara om man använder dem på ett begåvat sätt. Samtidigt finns det extremt exklusiva instrument som med helt "rätt" konstruktion låter knalldött av olika anledningar.
blackparkas skrev:Tycker faktiskt att det inlägget du citerade Årnes borde vara ett godkänt inlägg i denna tråd, men vi kanske bara får uttala oss om vi kan säga allt i en massa fina ord och tekniska specifikationer rörande plywood etc....
Klart man får uttala sig oavsett vad man vet, kan eller tycker. Men man får väl vara beredd att stå till svars för det också. Annars blir åsikterna ganska tomma.
Senast redigerad av Makten den fre 19 okt 2007, 19:43, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Nånstans där jag tycker man känner(hör) skillnaden mellan solitt trä och plywood är i akustiska instrument, någon som care to disagree with me? 8)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Makten skrev:Klart man får uttala sig oavsett vad man vet, kan eller tycker. Men man får väl vara beredd att stå till svars för det också. Annars blir de ganska tomma.
'

Ka -tjing!!
Lesson 1A!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

knedy skrev:Nånstans där jag tycker man känner(hör) skillnaden mellan solitt trä och plywood är i akustiska instrument, någon som care to disagree with me? 8)
Nä, där håller jag med, utifrån de instrument jag själv testat. Emellertid tycker jag faktiskt att halvakustiska elgitarrer, typ Gibson ES-175 låter bättre inkopplat än "fina" jazzburkar med solitt lock (ej laminerat). Akustiskt är det ofta tvärtom däremot.
Senast redigerad av Makten den fre 19 okt 2007, 19:45, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Edit: Eftersom Johannes tog bort inlägget som jag citerat här, så tar jag bort mitt eget. Han ångrade sig uppenbarligen.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

I Golf kallas det Mulligan.
När man slår om slaget så att det öht inte räknas.
A good thing.....ibland.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:Edit: Eftersom Johannes tog bort inlägget som jag citerat här, så tar jag bort mitt eget. Han ångrade sig uppenbarligen.
Ångrade mig inte det minsta, vill bara inte sjunka till din nivå vilket är lätt gjort om man försöker prata med dig.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:
Makten skrev:Edit: Eftersom Johannes tog bort inlägget som jag citerat här, så tar jag bort mitt eget. Han ångrade sig uppenbarligen.
Ångrade mig inte det minsta, vill bara inte sjunka till din nivå vilket är lätt gjort om man försöker prata med dig.
Vad tycker du att detta inlägg tillför tråden? Du sjönk betydligt lägre med detta inlägg än med det du ångrade.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Plywood

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:
200071 skrev:
blackparkas skrev:
Persa skrev:En bas/gitarr-kropp i plywood spottar väl de flesta åt, men här säljs en hals i "flerlagers trä" = plywood, som något exklusivt. Blir säkert inte billig den halsen.

Åsikter?

http://www.tradera.com/JAPAN_HALS_60_Ta ... n-50122660

Snygg hals!!
Klart cool, vad är det för skala på den där egentligen?
Såg kort ut...
Eftersom Persa frågar om åsikter om halsen utifrån frågan plywood som många spottar åt kontra flerlagers trä som egentligen är samma sak per definition så vill han förmodligen höra åsikter om just den tekniken. Han har fått ganska ingående svar på det.
Vilka av alla inlägg i den här tråden som gett Persa bäst svar kan bara han själv bedömma.
Om inte det framkom tydligt nog så ville jag med det där inlägget gå vidare...


Tycker halsen ser mumsig ut.
Huruvida det är skit eller ej ska jag visst inte uttala mig om utan att ha teoretiska fakta i ryggen.

Tycker faktiskt att det inlägget du citerade Årnes borde vara ett godkänt inlägg i denna tråd, men vi kanske bara får uttala oss om vi kan säga allt i en massa fina ord och tekniska specifikationer rörande plywood etc....
Bara för att avrunda det hela så håller jag med dig om att det citatet definitvt platsar! Jag är tycker dessutom att det här forumet är helskönt eftersom man kan OT hur långt som helst. Man kan sprida usla skämt omkring sig med gott humör och man kan munhuggas ganska rejält.
Hela grejen jag reagerat så starkt på idag var ditt sätt att angripa Makten och hans noggranna (och ibland lite omständiga och överdetaljerade) sätt att leverare fakta och definitioner som ibland kan få oss att förstå rent fysiskt vad det är som faktiskt gör att det är si eller så. Om man på en seriöst ställd fråga om åsikter om laminerad/plywoodhals först angriper den personen som försöker ge ett noggrannt svar och sedan till slut kommenterar att den är snygg så blir det lite fel i mina ögon.
Antingen bemöter man argument med argument, ställer en följdfråga eller bidrar med en kommentar ELLER så går man helt OT som vi brukar göra. Men vi är alla olika tack och lov, en del blir trötta på Makten andra förfasade sig över Johannes (för länge sedan) och det finns säkert såna som tycker jag är jobbig också. Men om vi inte tillät varann att vara olika, ha olika åsikter och ge uttryck för dem så vore ju ett forum totalt meningslös, vilket sagts förut.
Diskussioner, OT, driva med varann på ett lagom sätt och med humor. Men med snart 700 medlemmar varav en hel del aktiva och 3800 trådar så är det ju bara att hoppa över och strunta i det som känns jobbigt.

Som det här inlägget till exempel...
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:
Makten skrev:Edit: Eftersom Johannes tog bort inlägget som jag citerat här, så tar jag bort mitt eget. Han ångrade sig uppenbarligen.
Ångrade mig inte det minsta, vill bara inte sjunka till din nivå vilket är lätt gjort om man försöker prata med dig.
Vad tycker du att detta inlägg tillför tråden? Du sjönk betydligt lägre med detta inlägg än med det du ångrade.
Berätta igen var jag hävdar att mitt inlägg tillförde tråden något.
Dessutom så sjönk hela forumet betydligt lägre när du kom hit med dina förolämpningar och personangrepp.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Berätta igen var jag hävdar att mitt inlägg tillförde tråden något.
Dessutom så sjönk hela forumet betydligt lägre när du kom hit med dina förolämpningar och personangrepp.
Just nu är det du som angriper. Du får väl starta en poll om min närvaro är önskvärd eller inte. Att du indirekt erkänner att inlägget inte tillför tråden något visar ju vad du är ute efter, nämligen att bråka.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Plywood

Inlägg av Geddan »

200071 skrev:Men med 3800 trådar så är det ju bara att hoppa över och strunta i det som känns jobbigt.
Det är väldigt sant!

Kommer på det själv ibland.....om än för sent. :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:Berätta igen var jag hävdar att mitt inlägg tillförde tråden något.
Dessutom så sjönk hela forumet betydligt lägre när du kom hit med dina förolämpningar och personangrepp.
Just nu är det du som angriper. Du får väl starta en poll om min närvaro är önskvärd eller inte. Att du indirekt erkänner att inlägget inte tillför tråden något visar ju vad du är ute efter, nämligen att bråka.

Tillägg: I klarspråk: Vad vill du egentligen? Att jag ska hålla käften? I så fall; varför? Om inte; varför lägger du dig i?
Du glider runt här och läxar upp basister som spelar tre gånger så bra som dig och som har enormt mycket mer erfarenhet och så snart någon protesterar så kommer det antingen en fysiklektion eller en massa spydigheter och personangrepp. Därför lägger jag mig i. Väldigt många här upplever din närvaro som obehaglig och börjar tröttna. Du är en dryg och elak människa eller så har du en diagnos av något slag. Har du en diagnos så ber jag om ursäkt, det är inte något du har valt men om du inte har det så får du faktiskt finna dig i att ständigt bli angripen eftersom du själv inte gjort något annat än att angripa sedan den dagen du kom hit. Det pm:as mycket om ditt beteende och många har tröttnat.
gäst

Re: Plywood

Inlägg av gäst »

200071 skrev: Bara för att avrunda det hela så håller jag med dig om att det citatet definitvt platsar! Jag är tycker dessutom att det här forumet är helskönt eftersom man kan OT hur långt som helst. Man kan sprida usla skämt omkring sig med gott humör och man kan munhuggas ganska rejält.
Hela grejen jag reagerat så starkt på idag var ditt sätt att angripa Makten och hans noggranna (och ibland lite omständiga och överdetaljerade) sätt att leverare fakta och definitioner som ibland kan få oss att förstå rent fysiskt vad det är som faktiskt gör att det är si eller så. Om man på en seriöst ställd fråga om åsikter om laminerad/plywoodhals först angriper den personen som försöker ge ett noggrannt svar och sedan till slut kommenterar att den är snygg så blir det lite fel i mina ögon.
Antingen bemöter man argument med argument, ställer en följdfråga eller bidrar med en kommentar ELLER så går man helt OT som vi brukar göra. Men vi är alla olika tack och lov, en del blir trötta på Makten andra förfasade sig över Johannes (för länge sedan) och det finns säkert såna som tycker jag är jobbig också. Men om vi inte tillät varann att vara olika, ha olika åsikter och ge uttryck för dem så vore ju ett forum totalt meningslös, vilket sagts förut.
Diskussioner, OT, driva med varann på ett lagom sätt och med humor. Men med snart 700 medlemmar varav en hel del aktiva och 3800 trådar så är det ju bara att hoppa över och strunta i det som känns jobbigt.

Som det här inlägget till exempel...
Kanske dags att någon säger ifrån ang. Maktens beteende. När jag var ny här så var jag inblandad i några dueller, sedan lade det sig. Sedan Makten kom är det bråk precis överallt och han är inblandad varenda gång. Jag har svårt att se att man kan ge sig på Parkas för att han precis som jag tröttnat. Det är dock intressant att studera hur Makten lyckas orsaka konflikter mellan andra forummedlemmar. Vem vet, detta forum och Makten kanske blir föremål för framtida psykologiavhandlingar... Jag gissar att du kommer att svara aningen upprört på detta inlägg och då är cirkeln sluten, jag och du tjafsar, du tjafsar med Parkas och allt på grund av vem?
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Jag lärde mig av Johannes att det enda som spelar roll är att man har snygga jeans och stor förstärkare. Sen får basen vara byggd av förhud eller vad som helst.

EDIT: Fin hals på bilden i början av tråden.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Du glider runt här och läxar upp basister som spelar tre gånger så bra som dig och som har enormt mycket mer erfarenhet och så snart någon protesterar så kommer det antingen en fysiklektion eller en massa spydigheter och personangrepp. Därför lägger jag mig i. Väldigt många här upplever din närvaro som obehaglig och börjar tröttna. Du är en dryg och elak människa eller så har du en diagnos av något slag. Har du en diagnos så ber jag om ursäkt, det är inte något du har valt men om du inte har det så får du faktiskt finna dig i att ständigt bli angripen eftersom du själv inte gjort något annat än att angripa sedan den dagen du kom hit. Det pm:as mycket om ditt beteende och många har tröttnat.
Ah, så det är där skon klämmer. Du tror att man måste vara bra på att spela bas för att veta hur en bas fungerar. Har du hört mig spela bas förresten?

Jag har inget emot att bli angripen om angriparen kan argumentera för sin åsikt. I ditt fall handlar det ju bara om att du tycker att jag är jobbig, så det är ju inte så mycket att argumentera kring. Det får du gärna tycka.

Om vi summerar den här tråden; vad har du tillfört?
-Åsikter om Maktens närvaro på Pratabas.
Vad har jag tillfört?
-Tankar och resonemang kring huruvida plywood är bra eller dåligt för instrumentbyggande.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:Du glider runt här och läxar upp basister som spelar tre gånger så bra som dig och som har enormt mycket mer erfarenhet och så snart någon protesterar så kommer det antingen en fysiklektion eller en massa spydigheter och personangrepp. Därför lägger jag mig i. Väldigt många här upplever din närvaro som obehaglig och börjar tröttna. Du är en dryg och elak människa eller så har du en diagnos av något slag. Har du en diagnos så ber jag om ursäkt, det är inte något du har valt men om du inte har det så får du faktiskt finna dig i att ständigt bli angripen eftersom du själv inte gjort något annat än att angripa sedan den dagen du kom hit. Det pm:as mycket om ditt beteende och många har tröttnat.
Ah, så det är där skon klämmer. Du tror att man måste vara bra på att spela bas för att veta hur en bas fungerar. Har du hört mig spela bas förresten?

Jag har inget emot att bli angripen om angriparen kan argumentera för sin åsikt. I ditt fall handlar det ju bara om att du tycker att jag är jobbig, så det är ju inte så mycket att argumentera kring. Det får du gärna tycka.

Om vi summerar den här tråden; vad har du tillfört?
-Åsikter om Maktens närvaro på Pratabas.
Vad har jag tillfört?
-Tankar och resonemang kring huruvida plywood är bra eller dåligt för instrumentbyggande.
Nej Makten, det är inte där skon klämmer. Skon klämmer på ett enda ställe och det är att du angriper alla på ett vidrigt sätt. Hur du spelar och dina plywood-kunskaper spelar egentligen ingen roll, som du vet så håller vi inte så hårt på topic här. Du kan tala dig varm om dina kära argument hur mycket du vill men faktum kvarstår, du beter dig vidrigt mot många av forummedlemmarna. Oavsett hur mycket du kan om fysik och oavsett hur många gånger du framför dina idéer om hur man ska argumentera så beter du dig illa. Därför kommer alltid jag och andra emellanåt att tröttna och ryta till.
Och ja, jag har hört dig spela, jag gillar de två (tror jag hört två) låtar jag hört av ditt band och du spelar helt ok men att du kan spela helt ok och har en (gissningsvis) fysikutbildning eller i alla fall ett stort fysikintresse gör inte att du vet mer än någon annan här när det gäller basar eftersom vi snackar musik, inte fysik och även om vi snackat fysik så är det ändå ingen ursäkt för att bete sig svinaktigt.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Skon klämmer på ett enda ställe och det är att du angriper alla på ett vidrigt sätt.
Kan du ge ett exempel från den här tråden?
...du beter dig vidrigt mot många av forummedlemmarna.
Skapa en poll, som sagt.
Därför kommer alltid jag och andra emellanåt att tröttna och ryta till.
Och varje gång du gör det utan att själv ha varit med i diskussionen så visar du hur fånig du är. Du får gärna ryta, men gör det med argument mot mina åsikter då.
...ändå ingen ursäkt för att bete sig svinaktigt.
Var har jag betett mig "svinaktigt" i denna tråd? Jag tycker att du framstår som ganska svinaktig själv med ditt helt irrelevanta trams om mig som person som inte har med ämnet att göra.

Jag trodde att du var en ganska vettig människa som var lite "hård och ball" för att det var din image, men nu är du bara löjlig. Kom med i matchen istället för att stå utanför och kasta bajs. Du är välkommen. Jag tror fortfarande att du egentligen är vettig, för det har du visat förut.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Re: Plywood

Inlägg av Kim S »

200071 skrev:
Bara för att avrunda det hela så håller jag med dig om att det citatet definitvt platsar! Jag är tycker dessutom att det här forumet är helskönt eftersom man kan OT hur långt som helst. Man kan sprida usla skämt omkring sig med gott humör och man kan munhuggas ganska rejält.
Hela grejen jag reagerat så starkt på idag var ditt sätt att angripa Makten och hans noggranna (och ibland lite omständiga och överdetaljerade) sätt att leverare fakta och definitioner som ibland kan få oss att förstå rent fysiskt vad det är som faktiskt gör att det är si eller så. Om man på en seriöst ställd fråga om åsikter om laminerad/plywoodhals först angriper den personen som försöker ge ett noggrannt svar och sedan till slut kommenterar att den är snygg så blir det lite fel i mina ögon.
Antingen bemöter man argument med argument, ställer en följdfråga eller bidrar med en kommentar ELLER så går man helt OT som vi brukar göra. Men vi är alla olika tack och lov, en del blir trötta på Makten andra förfasade sig över Johannes (för länge sedan) och det finns säkert såna som tycker jag är jobbig också. Men om vi inte tillät varann att vara olika, ha olika åsikter och ge uttryck för dem så vore ju ett forum totalt meningslös, vilket sagts förut.
Diskussioner, OT, driva med varann på ett lagom sätt och med humor. Men med snart 700 medlemmar varav en hel del aktiva och 3800 trådar så är det ju bara att hoppa över och strunta i det som känns jobbigt.

Som det här inlägget till exempel...
*RUNGANDE APPLÅDER* :tummenupp: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy:
Skriv svar