Lekstuga

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Det är lite lustigt bara, att Johannes säger att det är Makten som startar gräl, men i upp till 50% av makten grälen är det väl ändå Johannes som startar det? Ni får även hålla koll på vad som är vänlig diskussion och gräl, till exempel, detta är ett gräl, saker som vad som hände i double thumping tråden är en diskussion! Jag har inget emot Makten! Det gäller väl bara att vänja sej vid att Maktens svar innehåller mycket fakta, och att han står fast vid vad han har sagt, och at käbbla med honom inte leder nån vart! Tror inte alls det är många som faktiskt tröttnat på Makten Johannes, möjligtvis Maktens "besserwisserier" som ibland går överstyr när folk börjar argumentera, men det är nog få som tröttnat på själva Makten!
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
Johannes skrev:Skon klämmer på ett enda ställe och det är att du angriper alla på ett vidrigt sätt.
Kan du ge ett exempel från den här tråden?
...du beter dig vidrigt mot många av forummedlemmarna.
Skapa en poll, som sagt.
Därför kommer alltid jag och andra emellanåt att tröttna och ryta till.
Och varje gång du gör det utan att själv ha varit med i diskussionen så visar du hur fånig du är. Du får gärna ryta, men gör det med argument mot mina åsikter då.
...ändå ingen ursäkt för att bete sig svinaktigt.
Var har jag betett mig "svinaktigt" i denna tråd? Jag tycker att du framstår som ganska svinaktig själv med ditt helt irrelevanta trams om mig som person som inte har med ämnet att göra.

Jag trodde att du var en ganska vettig människa som var lite "hård och ball" för att det var din image, men nu är du bara löjlig. Kom med i matchen istället för att stå utanför och kasta bajs. Du är välkommen. Jag tror fortfarande att du egentligen är vettig, för det har du visat förut.
Jag kommer inte att bemöta detta eftersom jag sagt det jag ville säga, dvs att du beter dig oerhört illa och har gjort det sedan dag ett. Vill du ha exempel på detta så klicka på ditt nick och välj "Läs alla Maktens inlägg" eller vad det nu står, då ser du allt du skrivit och där finns alla de exempel du efterlyser. Hundratals...
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

*gör kackel-ljud åt Johannes* :mrgreen: :mrgreen:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Jag börjar faktiskt tröttna lite på att Maktens inlägg allt som oftast får kritik. Han skriver välformulerat, tydligt och sitter uppenbarligen inne med en hel del kunskap. Att det sen kan låta lite besserwisseraktigt är väl inget att hänga upp sig på och pm:a hit och dit om att hans närvaro? Störtlöjligt.

Edit: att det sen finns några inlägg här och där som jag också varit irriterad över (ETT är det förresten - det politiskt inkorrekta uttalandet om *****ballader på radion) har jag förlåtit honom för. Han ursäktade ju sig för det.
Senast redigerad av Kim S den fre 19 okt 2007, 21:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Vänta nu.... Sa du Maktens profil? Konstigt.... Där är det knappast fullt av otrevligheter och svinigheter, bara onödigt kunnande :) Däremot om man bläddrar igenom Fabbro Johannes inlägg i den här och en del andra trådar hittar man en del otrevligheter :roll:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Får det dej att hacka mindre på Makten får du gärna hacka lite på mina anti-vintage fasoner... I don't mind :wink:
gäst

Inlägg av gäst »

Så om man formulerar sig väl så är det ok att förolämpa och vara elak? Bra, då vet jag det i fortsättningen.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Johannes skrev:Så om man formulerar sig väl så är det ok att förolämpa och vara elak? Bra, då vet jag det i fortsättningen.
Formulerar man sig väl brukar man också berätta vad det är man pratar om.... Eller?
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:
Johannes skrev:Så om man formulerar sig väl så är det ok att förolämpa och vara elak? Bra, då vet jag det i fortsättningen.
Formulerar man sig väl brukar man också berätta vad det är man pratar om.... Eller?
Obegripligt inlägg. Förklara, tack.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

en reflektion avseende laminat, plywood och limträ ur min synvinkel som byggnadsingenjör.

Limmar trä gör man av en enda anledning(inom min arbetsområde): att få dåligt trä och överblivna bitar att bli starkare, exempelvis en limträbalk har högkvalitativt trä i i ytterkanterna men betydligt lägre klassat virkesmaterial vid kärnan, det håller för att det inte finns några krafter i mitten på en motsvarande konstruktion, det är exempelvis därför en stålbalk ser ut som ett H i genomskärning eller att en såkallad kertobalk, lättviktsbalk i trä enbart har skivmaterial på höjden (också ett H i genomskärning). Plyfa är skapat för att bland annat skapa ett böjligt och vridstyvt material med enkla medel, även detta innehåller trämaterial av sämre kvalitet. Att sådant material används till att göra bland annat skateboards etc är endast pågrund av förhållandet vikt/hållbarhet.
Ett honomgent trämaterial skulle behöva vara betydligt större i dimensionen än ett limmat flerbitsträmaterial för att klara av samma krafter. Och nu pratar jag bara om materialet i sig. Ett bra exempel på dåligt material som blir ett relativt bra material ihop med lim är spånskiva.

vad har det här med hela den här diskussionen att göra? ja, det kan man fråga sig egentligen. Men plywood är inte på något sätt ett kvalitetsmaterial, vad ni än kommer med för argument så är ett limmat material(av flera homogena bitar) ett material i en helt annan klass. Och då specifikt ur hållbarhetssynpunkt och förmåga att ta kraft.

så.. nu har ni lärt er lite grand om trämaterial som faktiskt är fakta.
Senast redigerad av macahan den fre 19 okt 2007, 21:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Johannes skrev:
the_great_alfonzo skrev:
Johannes skrev:Så om man formulerar sig väl så är det ok att förolämpa och vara elak? Bra, då vet jag det i fortsättningen.
Formulerar man sig väl brukar man också berätta vad det är man pratar om.... Eller?
Obegripligt inlägg. Förklara, tack.
Tydligen formulerar jag mej inte lika väl som Makten då :lol: Vad jag menar är att INGEN fattar vad du snackar om när du tjatar om att Makten konstant spyr ut elakheter och är en fullständig idiot! Det är vad jag menar :oops:
gäst

Inlägg av gäst »

Intressant utveckling. Detta skrev jag lite längre upp i denna tråd:

"Det är dock intressant att studera hur Makten lyckas orsaka konflikter mellan andra forummedlemmar. Vem vet, detta forum och Makten kanske blir föremål för framtida psykologiavhandlingar... Jag gissar att du kommer att svara aningen upprört på detta inlägg och då är cirkeln sluten, jag och du tjafsar, du tjafsar med Parkas och allt på grund av vem?"

Det känns som att jag fick rätt för en gångs skull...
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Johannes skrev:Så om man formulerar sig väl så är det ok att förolämpa och vara elak? Bra, då vet jag det i fortsättningen.
Asså... jag inser att ni anser att han är förolämpande och elak, men jag känner inte alls av det i hans inlägg. Du verkar ta åt dig av hans inlägg även när inte är riktade mot någon, jag anser inte att han är förolämpande och elak.

Svaret är därmed nej. Det är inte ok. Men Makten sitter inte och förolämpar dig. Han ger svar på tal när du har reagerat personligen på hans almänna inlägg.
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:
Johannes skrev:
the_great_alfonzo skrev:
Johannes skrev:Så om man formulerar sig väl så är det ok att förolämpa och vara elak? Bra, då vet jag det i fortsättningen.
Formulerar man sig väl brukar man också berätta vad det är man pratar om.... Eller?
Obegripligt inlägg. Förklara, tack.
Tydligen formulerar jag mej inte lika väl som Makten då :lol: Vad jag menar är att INGEN fattar vad du snackar om när du tjatar om att Makten konstant spyr ut elakheter och är en fullständig idiot! Det är vad jag menar :oops:
Ingen? Jag VET att du har fel där.
Sedan tycker jag inte att Makten är en fullständig idiot, vad du har fått det ifrån vet jag inte.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Förresten, poppar du popcorn Makten? :lol:
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
gäst

Inlägg av gäst »

Kim S skrev:
Johannes skrev:Så om man formulerar sig väl så är det ok att förolämpa och vara elak? Bra, då vet jag det i fortsättningen.
Asså... jag inser att ni anser att han är förolämpande och elak, men jag känner inte alls av det i hans inlägg. Du verkar ta åt dig av hans inlägg även när inte är riktade mot någon, jag anser inte att han är förolämpande och elak.

Svaret är därmed nej. Det är inte ok. Men Makten sitter inte och förolämpar dig. Han ger svar på tal när du har reagerat personligen på hans almänna inlägg.
"Det är dock intressant att studera hur Makten lyckas orsaka konflikter mellan andra forummedlemmar."
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Johannes skrev:Intressant utveckling. Detta skrev jag lite längre upp i denna tråd:

"Det är dock intressant att studera hur Makten lyckas orsaka konflikter mellan andra forummedlemmar. Vem vet, detta forum och Makten kanske blir föremål för framtida psykologiavhandlingar... Jag gissar att du kommer att svara aningen upprört på detta inlägg och då är cirkeln sluten, jag och du tjafsar, du tjafsar med Parkas och allt på grund av vem?"

Det känns som att jag fick rätt för en gångs skull...
Till vem var det här svaret menat? Ifall det var till mej(´Vilket isåfall skulle bero på att vad jag kommer ihåg så var jag den senaste som fick svar av dej), så fattar jag fortfarande inget...
gäst

Inlägg av gäst »

Kim S skrev:Förresten, poppar du popcorn Makten? :lol:
Makten har lyckats uppnå precis det han var ute efter att uppnå. Vissa av oss ser det...
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:
Johannes skrev:Intressant utveckling. Detta skrev jag lite längre upp i denna tråd:

"Det är dock intressant att studera hur Makten lyckas orsaka konflikter mellan andra forummedlemmar. Vem vet, detta forum och Makten kanske blir föremål för framtida psykologiavhandlingar... Jag gissar att du kommer att svara aningen upprört på detta inlägg och då är cirkeln sluten, jag och du tjafsar, du tjafsar med Parkas och allt på grund av vem?"

Det känns som att jag fick rätt för en gångs skull...
Till vem var det här svaret menat? Ifall det var till mej(´Vilket isåfall skulle bero på att vad jag kommer ihåg så var jag den senaste som fick svar av dej), så fattar jag fortfarande inget...
Till dig, Kim och Knedy eftersom det är ni som skrivit till mig för att försvara Makten. Det citatet visar ganska bra vad som hände.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Johannes skrev:
Kim S skrev:
Johannes skrev:Så om man formulerar sig väl så är det ok att förolämpa och vara elak? Bra, då vet jag det i fortsättningen.
Asså... jag inser att ni anser att han är förolämpande och elak, men jag känner inte alls av det i hans inlägg. Du verkar ta åt dig av hans inlägg även när inte är riktade mot någon, jag anser inte att han är förolämpande och elak.

Svaret är därmed nej. Det är inte ok. Men Makten sitter inte och förolämpar dig. Han ger svar på tal när du har reagerat personligen på hans almänna inlägg.
"Det är dock intressant att studera hur Makten lyckas orsaka konflikter mellan andra forummedlemmar."
Ja, det är väldigt intressant hur man kan reagera så starkt och ta åt sig av en person när andra (de flesta) kan läsa samma inlägg och bara tycka det är att se på saker från ett annat håll. Eller inte bry sig.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Johannes skrev:
the_great_alfonzo skrev:
Johannes skrev:
the_great_alfonzo skrev:
Johannes skrev:Så om man formulerar sig väl så är det ok att förolämpa och vara elak? Bra, då vet jag det i fortsättningen.
Formulerar man sig väl brukar man också berätta vad det är man pratar om.... Eller?
Obegripligt inlägg. Förklara, tack.
Tydligen formulerar jag mej inte lika väl som Makten då :lol: Vad jag menar är att INGEN fattar vad du snackar om när du tjatar om att Makten konstant spyr ut elakheter och är en fullständig idiot! Det är vad jag menar :oops:
Ingen? Jag VET att du har fel där.
Sedan tycker jag inte att Makten är en fullständig idiot, vad du har fått det ifrån vet jag inte.
Ok, är det någon som vet vad för elakheter Johannes pratar om? Såvida man inte räknar in dej som ingen så står jag vid att ingen fattar vad du pratar om tills jag ser nån som fattar.... Och apropå det senaste du skrev... Fattar fortfarande inget, det där är ett av dina citat, nu vill vi se ett av Maktens citat där han är dum mot någon....
Vill för övrigt påpeka över att jag känner mej lite skakis över att käfta emot en antal år äldre gammal punkbassist :oops: Thank god for the web...
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Johannes skrev:
Kim S skrev:Förresten, poppar du popcorn Makten? :lol:
Makten har lyckats uppnå precis det han var ute efter att uppnå. Vissa av oss ser det...
Äh, låter bara nojjigt.
gäst

Inlägg av gäst »

Kära små Makten-lakejer, nu måste jag gå, jag har nämligen ett sk gig. Ni vet, musik. Inte personangrepp, elakheter eller tjafs. Musik.
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Inlägg av Fläppen »

Johannes skrev:
Kim S skrev:Förresten, poppar du popcorn Makten? :lol:
Makten har lyckats uppnå precis det han var ute efter att uppnå. Vissa av oss ser det...
....polerar min Worp. weeep..weeep...weeep säger det när jag drar trasan längs strängarna.
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Johannes skrev:Kära små Makten-lakejer, nu måste jag gå, jag har nämligen ett sk gig. Ni vet, musik. Inte personangrepp, elakheter eller tjafs. Musik.
Kör hårt! Ha det så bra!
Skriv svar