Harley benton?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Harley benton?

Inlägg av blackparkas »

Någon som klämt på en sån här?
http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-196789.html#fpix


Ser ju kul ut, men en KAN inte låta bra... :D
Den var så fruktansvärt billig bara så det kändes som att man kunde beställa den bara för att den såg kul ut.

Skulle vara kul dock att höra om någon känt på en, är det något att ha överhuvudtaget?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Den var ju så billig att det nästan är värt att köpa den "bara för att" :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Mina erfarenheter av Harley Benton är inget som är värdigt att använda i en annonskampanj om vi säger så. Jag har ströjobbat och praktiserat på ett estetiskt program där det finns två harley benton-guror och en bas. Basen la av efter ett årsspelande. Den fullkomligt slukade batterier med sin misserabla elektronik. Sen var den oskön som fan. Gitarrerna måste man intonera ca 3000 gånger om dan om det över huvudtaget ska gå att spela på skiten. Sen åt dom strängar också.

Fast då var det ju skolinstrument som har utsatts för en hel del spelande av folk som ger fullständigt fan i instrumentvård. Jag råder dig att försöka prova en så du vet hur den är.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Det är nog som den gamla sanningen: Man får det man betala för! Dock så är det nog mer bas för pengarna idag än för 10 år sedan om man ser spelbarhet per krona vid en jämförelse med en lika dyr/billig bas från den tiden. Det är inga jättpengar att lägga ut så varför inte prova?!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Matte skrev:Det är nog som den gamla sanningen: Man får det man betala för! Dock så är det nog mer bas för pengarna idag än för 10 år sedan om man ser spelbarhet per krona vid en jämförelse med en lika dyr/billig bas från den tiden. Det är inga jättpengar att lägga ut så varför inte prova?!
Jo, det är ju så.
Grejen är ju att eländet säkert mest skulle hänga på väggen.
4str klarar man ju knappt av att spela på.
Men jag är bra sugen måste jag säga, för den såg så kul ut.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar