Fernandes..

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Fernandes..

Inlägg av Geddan »

..har jag inte hört att det pratas ngt om här inne ännu.
Hittade denna nämligen;
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=4979917
Jag har läst positiva saker om Fernandes basarna, men egentligen aldrig vare sig testat själv
eller hört ngt från ngn jag känner.
Jag tycker den ser riktigt mumsig ut, men kanske är ngt dyr?!

Kan passa på att fråga samma sak om Blade.
Någon som har ngn erfarenhet där?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Kroppen brukar vara nån knepigt mahognyliknande trä i eller laminat á la plywood i dom där när bursten går upp sådär. Säkert en bra bas men dyr, bättre att beställa en riktig fender japsare från japan isf.
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

Inget plywood i de nyare basarna från 90talet iallafall.
Jag har haft fyra Fernandesbasar. Alla var skitbra!
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Jag känner Johan Maximillian Sievert som säljer den.
Han har haft x antal 60 tals Jazzbasar och P-basar i sina dagar. Denna har varit hans main yxa under en tid också och han har varit på mig att ja ska köpa den pga att den är väldigt lik i feelingen.

kolla in http://www.xpa.se där finns lite mer av hans godis.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Helt ok att fräsa plats för en gibson mudbucker i ;)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Det där är en kanonbas!!!! Jag har haft Fendernördar som spelat på den som tyckte den var betydligt bättre än många 70-tals Fendrar.
Det enda är att det inte är så länge kvar innan det är dags att byta band på den om man är känslig för sånt. Men klart en köpvärd bas!
Jag har själv sålt den två gånger.....
Gäst

Inlägg av Gäst »

knedy skrev:Kroppen brukar vara nån knepigt mahognyliknande trä i eller laminat á la plywood i dom där när bursten går upp sådär. Säkert en bra bas men dyr, bättre att beställa en riktig fender japsare från japan isf.
Exakt! När bursten inte följer konturerna är det nästan alltid för att dölja att kroppen är av plywood eller att den består av hoplimmade spillbitar med laminat ovanpå och under. Kan vara väl värt att tänka på innan man dras med "lawsuit"-hetsen. Lååångt ifrån alla sjuttiotalsjapsare är nåt att ha.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Blade var det också. Jag har ingen jätteerfarenhet av dem men de jag haft i mina händer har varit völdigt fina. Välbyggda, riktigt bra mickar och så vidare. Men det finns väl några olika serier men det kanske andra kan redogöra för bättre...
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

200071 skrev:Det där är en kanonbas!!!! Jag har haft Fendernördar som spelat på den som tyckte den var betydligt bättre än många 70-tals Fendrar.
Det enda är att det inte är så länge kvar innan det är dags att byta band på den om man är känslig för sånt. Men klart en köpvärd bas!
Jag har själv sålt den två gånger.....
Det verkar vara en keeper... :wink:
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Hehe. Att jag inte behållit den är ju en sak, men.....
Fast det skulle kunna vara så att om man haft denna så kommer man på att man vill lägga 10000:- till bara för att få en Fenderlogga 8)
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

GrafZeppelin skrev:Kan vara väl värt att tänka på innan man dras med "lawsuit"-hetsen. Lååångt ifrån alla sjuttiotalsjapsare är nåt att ha.

SÅ sant! Alltså det finns så många ganska kassa gamla japan basar också! Jag menar en ny J&D bas slår ganska många utav dom på fingrarna(även om J&D inte är nått att ha i granen)
Priset tycker jag verkar vara högt och som många på peka så är det skumt med bursten och dessutom låg upplösning på bilderna vilket också är dåligt :?
Skriv svar