Lurig kroppsform?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Lurig kroppsform?

Inlägg av hosse »

Letar efter en riktig budget jazzbas för ett kommande relicprojekt. hittade denna saken på Musicstore:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSH ... =OfferList

Frågan är bara, känns inte kroppsformen och hela kroppen lite lurig? jag vill ha allt enligt någorlunda sånär fender-mått, men det är något med den kroppen som inte stämmer tycker jag. Är jag bara trött nu eller är det så?

För övrig, jag sitter och väger mellan denna eller en Harley Benton från thomann. vilken hade ni valt? tänk inte så mycket på halsen då den inte kommer passa in i mitt projekt.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

SX?
Är inte det lite kvalitutta för de pengar man får betala.
En snubbe som sålde en på GMF för ett par månader sen.
1200 spänn...och då ingick ett hardcase som säkert ar värt 500 spänn bara det.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Hmm... SX:en kostar visst 2´500 nya på Jam med nämnda fodral..
Texas Jazz i Sunburst på GMF för 1495:- ??
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Det är svårt att hitta SX j-basar och dessa två jag tänkte på (JD & Harley B) är billiga och bra till ett relicprojekt. Jag tänker inte behålla hals samt lite hårdvara heller.

Men åter till frågan, är inte kroppsformen på basen från länken lite underlig? den känns inte Fender, som jag vill ha. annars är den billig och bra.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

hosse skrev:Det är svårt att hitta SX j-basar och dessa två jag tänkte på (JD & Harley B) är billiga och bra till ett relicprojekt. Jag tänker inte behålla hals samt lite hårdvara heller.

Men åter till frågan, är inte kroppsformen på basen från länken lite underlig? den känns inte Fender, som jag vill ha. annars är den billig och bra.
Jag (av alla) håller med dig. Överhornet ser lite för litet ut, eller om det är det att hela kroppen är lite "hoptryckt"
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

200071 skrev:
hosse skrev:Det är svårt att hitta SX j-basar och dessa två jag tänkte på (JD & Harley B) är billiga och bra till ett relicprojekt. Jag tänker inte behålla hals samt lite hårdvara heller.

Men åter till frågan, är inte kroppsformen på basen från länken lite underlig? den känns inte Fender, som jag vill ha. annars är den billig och bra.
Jag (av alla) håller med dig. Överhornet ser lite för litet ut, eller om det är det att hela kroppen är lite "hoptryckt"
Båda rätt Mr. BaSstudio :wink: Förresten, klart Du får tycka om Fender! Remember the bussines idea? :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar