China basar - Någon som provat dessa?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
posedin
Medlem+
Inlägg: 705
Blev medlem: tis 27 mar 2007, 15:23
Ort: Örnsköldsvik

China basar - Någon som provat dessa?

Inlägg av posedin »

http://www.onf-instruments.se/Bas.htm

Den bandlösa var läcker.. någon som provat dessa? Står inget märke och informationen på sajten var ju makalöst fattig. Någon som vet mer?
Fender Jazz Bass 1964, Yamaha TRB 1005, Ibanez Roadstar, Ampeg V4B,
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vilken häftig valnötstopp!

Men i övrigt var det ju en riktig rövarsajt med såna där kinesiska kopior på Ibanez och Gibson som översvämmar eBay. Där de t o m slänger på originalloggan...
Användarvisningsbild
posedin
Medlem+
Inlägg: 705
Blev medlem: tis 27 mar 2007, 15:23
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av posedin »

GrafZeppelin skrev:Vilken häftig valnötstopp!

Men i övrigt var det ju en riktig rövarsajt med såna där kinesiska kopior på Ibanez och Gibson som översvämmar eBay. Där de t o m slänger på originalloggan...
ja fin som sjutton.. hade man vägarna förbi kina så skulle man nog göra fin fina fynd på instrumentsidan.. Inköpspriset lär vara löjligt lågt.
Ja kineserna skäms inte för någonting ha ha.. Vilka gangsters!! :P
Fender Jazz Bass 1964, Yamaha TRB 1005, Ibanez Roadstar, Ampeg V4B,
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Vem blir den första med en biyang-förstärkare? :lol:

http://www.onf-instruments.se/amps.htm
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Den basen till vänster känner jag igen till utseendet från utskick jag får från en kinesisk fabrik. Köper man tillräckligt många så kan man sätta vilket märke man vill på dem. Allt från Bach till Gibson. Känns lite som med kläder; gör de 1000000 skjortor till H&M så kan de lägga undan en trave utan etiketter och sälja vid sidan om....
Om det finns någon kvar som tänkt sig till Frankfurt i veckan så kan de säkert hitta dem där. Troligen hos Sunsmile. Någon kanske har ett mobilnummer till Precision65 som väl är där nu.
Användarvisningsbild
Sustain
Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: tis 26 sep 2006, 08:03
Ort: Bollnäs

Inlägg av Sustain »

200071 skrev:Den basen till vänster känner jag igen till utseendet från utskick jag får från en kinesisk fabrik. Köper man tillräckligt många så kan man sätta vilket märke man vill på dem. Allt från Bach till Gibson.
Men BaCH tillverkas inte i Kina utan i Tjeckien, ifall det var någon missuppfattning om den saken.
/Sixten
Skriv svar