Köpa bas i england

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Inlägg: 1098
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 10:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

Köpa bas i england

Inlägg av fredrikr »

Tja, jag ska till london i oktober och kolla på Zombies och går samtidigt i basköpartankar. Jag har aldrig varit i England och jag vet inte om man kanske kan spara pengar på att köpa basen där istället. Vilka affärer finns och var ska man gå?

Just nu lutar det faktiskt åt en Stingray men jag måste provspela lite mer innan jag bestämmer mig.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Jag skulle ge The Bass Center i London en chans :wink: . Kolla på http://www.basscentre.com/.

Lycka till
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Denmark street, denmark street, denmark street :D Tror också att den gatan kallas tin pan alley... ligger i princip BARA gitarr/basaffärer där, rena himmelriket... hittade många skönheter där 8)
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

THE BASS GALLERY på 142 Royal College St. i London.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Har endast varit på Denmark Street, men det var absolut inte så bara.
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Måste vara kul att köpa bas utomlands när man är ute på resande fot. Instrumentet får en så mycket mer intressant historia då :D
Musik är oändlig
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Inlägg: 1098
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 10:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

Tack så jättemycket för svaren! Det fanns ju pengar att spara också!
Är det någon som har några tips på hur jag kan undvika att tulla på grejjerna också? Jag tänkte kanske att jag kunde ta med min gamla Squirebas dit och sen sälja den där.

Vad tror ni?
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

illern skrev:Tack så jättemycket för svaren! Det fanns ju pengar att spara också!
Är det någon som har några tips på hur jag kan undvika att tulla på grejjerna också? Jag tänkte kanske att jag kunde ta med min gamla Squirebas dit och sen sälja den där.

Vad tror ni?
Eftersom du köper den inom EU så behöver du inte tulla och momsa för den här, utan du betalar den lokala momsen i England. Se till att köpa med ett bra Hardcase med tanke på de nya handbagagereglerna. Du lär inte få ta med den som handbagage och bagagepersonalen på flygplater brukar inte vara de snällaste mot bagaget. Att sälja Squiern i England finns det ingen anledning till. Försök kränga den innan du åker här i Sverige. Du lär inte få mer i inbyte för den än du får betalt här.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Är det bara jag, eller visst verkar priserna i England inte värst mycket lägre än här? Tycker inte det är samma skillnad som mot t ex Tyskland eller USA i vart fall.

Kanske bara kollat fel basar :)
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

mikkejohansson skrev:Är det bara jag, eller visst verkar priserna i England inte värst mycket lägre än här? Tycker inte det är samma skillnad som mot t ex Tyskland eller USA i vart fall.

Kanske bara kollat fel basar :)
håller med där, England kanske blir lika kört på priserna som Sverige, medan tyskarna fixar bättre affärer?
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Inlägg: 1098
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 10:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

mikkejohansson skrev:Är det bara jag, eller visst verkar priserna i England inte värst mycket lägre än här? Tycker inte det är samma skillnad som mot t ex Tyskland eller USA i vart fall.

Kanske bara kollat fel basar :)
Det är ju inte dödsmycket skillnad men t ex en Musicman Stingray 4 kostar i Sverige 18.950 Kr kostar i England 14,748.58 SEK.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

illern skrev: Det är ju inte dödsmycket skillnad men t ex en Musicman Stingray 4 kostar i Sverige 18.950 Kr kostar i England 14,748.58 SEK.
Listpris i Sverige och pris från affär i England eller är det butikspris båda 2?
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Men ska du ha en Musicman Stingray så ska du ju kolla Tyska Ebay..
Om du inte tvunget ska ha en ny..
Har sett ett par stycken Stingray's gå för 5-8000:-... Och då snackar vi inte OLP eller Williams Stingrays. :lol: :D

Ja missade en bandlös Musicman Stingray 4.a med 100.- .. den gick för 6100.-
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

F*n då Marcbass :D . Det hade varit kul med en bandlös Stingray... , typ som Pino Paladino 8) . Nångång skall jag skaffa mig en sån, om inte Windmill Jazz Bass piskar den förstås :wink: .
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Fick ju hem min Windmill JM bass nu.. Den har ju en Musicman humbucker vid stallet. Men även om man bara kör på den så får man ALDRIG fram det där Musicman soundet.

Har haft en massa basar med denna mickuppsättning men ICKE i närheten av en riktigt Musicman tyvärr..

Har beställt en bandlös Windmill Calif som du ska få testa! :wink: :shock:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Iiiihaaaaa :D . Kan det bli roligare... ? Tveksamt 8) . Och du får den snart eller?
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar