Yamaha RBX-5

Prata om allt som har med elbasar att göra
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Yamaha RBX-5

Inlägg av A_Warning »

Är det någon som vet nått om dom? Vart är dom tillverkade?
Gröna Lyktan
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 16:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Gröna Lyktan »

Hej!

Jag är ny på forumet, vilken kanonidé med ett basforum.

Jag har precis köpt en Yamaha RBX-375, den är tillverkad i Kina. Så här långt är jag jättenöjd, den känns som om byggkvaliteten är bättre än på bra mycket dyrare basar.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Yamaha tillverkar, och har tillverkat, instrument i så många länder att det är svårt att ge ett korrekt svar utan att veta det exakta modellnumret. Men, det verkar som om en stor del av Yamahas grejer tillverkas i Kina numera, så om du är ute efter en ny modell kommer den säkert därifrån.
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

peter_s skrev:Yamaha tillverkar, och har tillverkat, instrument i så många länder att det är svårt att ge ett korrekt svar utan att veta det exakta modellnumret. Men, det verkar som om en stor del av Yamahas grejer tillverkas i Kina numera, så om du är ute efter en ny modell kommer den säkert därifrån.
Nä den är ganska gammal och av hög kvlité! Japan tillverkad och skön!(jag skrev inlägget innan jag köpte den =)
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Eftersom Yamaha gör bra grejer i allmänhet, för att deras japanska instrument är särskilt väl ansedda, och för att du verkar så nöjd kan jag inte göra annat än gratulera till köpet.

En sak bara: posta bilder!
Skriv svar