Aria Pro II SB 900

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Mycket svårt att säga.. Aria Proll har ju inte direkt något gott rykte precis och skämten och ironin om basarna står som spön i backen. Nu är det ju en modell som är hyfsat ok, men jag tror inte den går för speciellt mycket, tyvärr. Men man vet ju aldrig.. 3000 kanske..?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Håller inte riktigt med funkys**t där. SB900 och SB1000 tycker jag, och många andra är riktigt bra grejer. Jag hade gärna köpt den om jag haft pengar. Jag hade själv en SB1000 ett antal år när de var nya. Kanoninstrument! Både bygg-, sound-, och spelmässigt.
Däremot kan 3-4000:- fortfarande vara ett realistiskt pris även om de faktiskt börjar stiga.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Håller egentligen med daionsavage om priset. Det är bara en fråga om hur bråttom man har att sälja...
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Självklart är ju smaken som baken, men personligen har jag alltid tyckt att det känns som att spela på gummisnoddar på en Aria. Men jag höjde verkligen på ögonbrynen när jag testade Integramodellen.. Kanonbas!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Falcon skrev:Min kollega har ingen panik att sälja, använder den inte - spelar gitarr!
Han kanske vill byta den mot en bra gitarr?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Vem vill inte det.... :wink:
gäst

Inlägg av gäst »

funkys**t skrev:Mycket svårt att säga.. Aria Proll har ju inte direkt något gott rykte precis och skämten och ironin om basarna står som spön i backen.
De gånger jag har hört Aria Pro II-skämt är lätträknade. När jag tänker efter så har jag nog aldrig hört ett Aria Pro II-skämt i hela mitt liv.

Tony Thorén i Eldkvarn har väl alltid spelat på en SBR60? Han har också alltid haft skitbra basljud...
gäst

Inlägg av gäst »

År 1985 så fick jag en svart Aria Pro II RSB Deluxe-II av min pappa. Det var min tredje bas men den första som var helt ny och den kändes verkligen "på riktigt". Nu kunde inget stoppa världens lyckligaste 15-åring från att bli rockstar. Det var liksom bara frågan om några månader, högst ett år, innan bandet skulle ta över världen. Nu, 22 år senare, så har jag fortfarande inte blivit rockstar men what the hell, jag spelar fortfarande i alla fall och tänk om man börjat med sport i stället, då hade karriären varit över för länge sedan. Nu har den knappt börjat. Den 13:e maj nästa år firar jag 25 år som basist och det lär väl bli förhoppningsvis 50 år till.

http://www.matsumoku.org/models/ariapro ... 8.jpg.html
Skriv svar