Idag kom det ett paket...

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
MrHahn
Medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 21:09
Ort: Malmö

Idag kom det ett paket...

Inlägg av MrHahn »

Så här såg det ut...

Bild


Men vad fanns inuti?

joo....


Bild



här har damen gjort sig lite hemmastadd, fått en fin röd axelrem.
Nu vilar hon i sitt nya ställ efter den långa resan!

Bild


min första bedömning är att den känns fin, halsen känns just nu bra, det kommer nog vara en ypperlig bas för dom ynga 2000 spännen den kostade, plus att man fick en hygglig gigbag och en ful axelrem till...


:lol:
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17237
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Grattis till nyförvärvet!

Hur gick affären med Thomann? Betalning, leveranstid, service etc? Jag har aldrig handlat från dem men de har oftast fått väldigt goda omdömen.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

snabbt och billigt brukar det vara, har beställt en Ashdown topp igår, hoppas dom är lika snabb som dom brukar vara... Grattis till nyförvärvet förresten, rätt lik min bas...
Bild
Senast redigerad av Svensson den fre 08 jun 2007, 19:38, redigerad totalt 1 gånger.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Grattis, det är kul med baspaket. Fick ett själv idag så jag vet hur det känns!
Hoppas det blir ett lyckat köp.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

BarbequeVillage skrev:Grattis till nyförvärvet!

Hur gick affären med Thomann? Betalning, leveranstid, service etc? Jag har aldrig handlat från dem men de har oftast fått väldigt goda omdömen.
Handlat några gånger och det har funkat finfint!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
MrHahn
Medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 21:09
Ort: Malmö

Inlägg av MrHahn »

BarbequeVillage skrev:Grattis till nyförvärvet!

Hur gick affären med Thomann? Betalning, leveranstid, service etc? Jag har aldrig handlat från dem men de har oftast fått väldigt goda omdömen.

jo jag har handlat därifrån många gånger, har bara bra att saker att säga.
Förutom denna gång så kom tyvärr inte mina hörlurar och hardcase som jag även beställde.... men man ska inte måla fan på väggen utan det är säkert posten här i sverige som dummar sig igen, så vi får se på måndag tisdag om det kommer..
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Paket från Thomann är alltid kul! Och juste Ibanez. Den där modellen är kortskalig, inte sant?

Jag har också bara bra saker att säga om att handla från Thomann. Första gången jag beställde något tog det dock väl lång tid för mig att få mitt paket, men det berodde på att någon förvirrad postperson råkat skicka det till Finland en sväng först... Inte Thomanns fel alltså, och de var hjälpsamma och snabba i mejlkommunikationen.

Tilläggas kan också att de packar grejerna extremt väl. Risken för fraktskador är alltså minimal.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

peter_s skrev:Paket från Thomann är alltid kul! Och juste Ibanez. Den där modellen är kortskalig, inte sant?

:D
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

mikkejohansson skrev:
peter_s skrev:Paket från Thomann är alltid kul! Och juste Ibanez. Den där modellen är kortskalig, inte sant?

:D
Jag tror jag vet vad du vill ha sagt mikke, men jag har helt andra Ibanez-modeller i sikte för tillfället. ;) Däremot måste jag rätta mig själv. Ibanezen i fråga är mediumskalig, och, kan tilläggas, ganska lik min första bas - en Aria Pro II Cardinal Series - till såväl utseende som halslängd.

Här är en bild på en Aria liknande min:
Bild
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Jo, det var med "all the love" - inget otippat inlägg av "Mr. Shortscalemaster of Pratabas" bara... :)

Allt ditt snack har förrestem fått mig att tänka att min EKO-bas (den dag det nu blir av...) kanske får bli 30" skala ändå :D
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

mikkejohansson skrev:Jo, det var med "all the love" - inget otippat inlägg av "Mr. Shortscalemaster of Pratabas" bara... :)
Jag har en förmåga att upprepa mig ganska ofta i verkliga livet också... :oops: Men å andra sidan har "Mr Shortscalemaster..." en ganska trevlig klang, så jag kommer säkert fortsätta tjata för att försöka leva upp till den titeln även fortsättningsvis. :D
mikkejohansson skrev:Allt ditt snack har förrestem fått mig att tänka att min EKO-bas (den dag det nu blir av...) kanske får bli 30" skala ändå :D

That's the spirit!
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

peter_s skrev:Men å andra sidan har "Mr Shortscalemaster..." en ganska trevlig klang, så jag kommer säkert fortsätta tjata för att försöka leva upp till den titeln även fortsättningsvis. :D
Hmm. Anli kan också vara en värdig bärare av titeln. Let's fight about it!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Äsch, anli spelar ju ric med!
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Jag har bara två kortskaliga, tex Danne har väl fyra om jag inte minns fel.
Kortskaligt är hursomhelst coolt!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar