Ibanez DWB søkes

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rufnek Oslo
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 23:30

Ibanez DWB søkes

Inlägg av Rufnek Oslo »

Hei! Har vært på utkikk etter en Ibanez DWB 4 strengs (Doug Wimbish signatur - den oransje) noen mnd, men etter at de gikk ut av produksjon for noen år siden har dette vist seg være umulig!
Noen her som vet om en som skal selges? Har funnet en i USA men kjennes tryggere å sende penger innen Skandinavia liksom.. :-)
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Menar du en sådan här:
http://www.musikklink.no/aspx/loginVnet ... 1&plid=271

och välkommen hit. Kul med fler norrmän!
Användarvisningsbild
Rufnek Oslo
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 23:30

Inlägg av Rufnek Oslo »

Presis en sånn en ja! Men jeg har ringt de og typ samtlige nettbutikker som har den på siten, INGEN har den - de har bare "glemt å oppdatere siden", eller "oj - står den der enda?" hehe.... Jeg har sjekket alle...Trust me, hehe!!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

OK. Jag tänkte väl det... :wink:
Men jag roar mig med att försöka fixa grejer åt andra från olika håll, bland annat från USA, så jag kan hålla ögonen öppna.
Jag har köpt ganska många basar och andra basrelaterade prylar därifrån. Till och med en gitarr, (men säg inte det till någon här på forumet).
Användarvisningsbild
Rufnek Oslo
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 23:30

Inlägg av Rufnek Oslo »

ok, jeg lover!

Ja - jeg har vært i kontakt med The Bass Place i Arizona, og fant en til en veldig god pris, så jeg bare venter på at han skal gi meg tilbakemeldinger på fraktkostnader o.l.. Eneste usikkerhetsmomentet er dette med Bank Wire Transfer betalingen, men jeg har lest om disse i BassPlayer Magazine og de virker ganske seriøse... Så vi får se - etter mine beregninger blir det uansett billigere enn å kjøpe i Norge, og det etter at jeg bestiller matchende Hardcase og et par xtra EMG til min Fender Jazz samtidig! Dollaren er ganske lav nå også, vi får se hva han sier!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Rufnek Oslo skrev:ok, jeg lover!

Ja - jeg har vært i kontakt med The Bass Place i Arizona, og fant en til en veldig god pris, så jeg bare venter på at han skal gi meg tilbakemeldinger på fraktkostnader o.l.. Eneste usikkerhetsmomentet er dette med Bank Wire Transfer betalingen, men jeg har lest om disse i BassPlayer Magazine og de virker ganske seriøse... Så vi får se - etter mine beregninger blir det uansett billigere enn å kjøpe i Norge, og det etter at jeg bestiller matchende Hardcase og et par xtra EMG til min Fender Jazz samtidig! Dollaren er ganske lav nå også, vi får se hva han sier!
Passar på att önska välkommen hit!
Roligt att läsa norska. Har varit på workshop i Norge ett par ggr , en vecka i taget.
Det tar en eller ett par dagar innan man börjar tänka på norska.
Ibland kan jag tycka att ni har ett rikare språk än oss.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Rufnek Oslo skrev:ok, jeg lover!

Ja - jeg har vært i kontakt med The Bass Place i Arizona, og fant en til en veldig god pris, så jeg bare venter på at han skal gi meg tilbakemeldinger på fraktkostnader o.l.. Eneste usikkerhetsmomentet er dette med Bank Wire Transfer betalingen, men jeg har lest om disse i BassPlayer Magazine og de virker ganske seriøse... Så vi får se - etter mine beregninger blir det uansett billigere enn å kjøpe i Norge, og det etter at jeg bestiller matchende Hardcase og et par xtra EMG til min Fender Jazz samtidig! Dollaren er ganske lav nå også, vi får se hva han sier!
Skicka en bas med US Postal Service (USPS) brukar kosta $80-110. Till Sverige blir det ju sedan 3,5% tull och 25 % moms...
UPS, TNT och andra "budfirmor" blir oftast mycket dyrare.
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Jag tror att det hänger en på musikbörsen i Malmö.
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

På MBs hemsida ( http://www.musikborsen.se ) finns de till salu för 17 600 kr. Mycket pengar, men kolla upp P -65s tips i Malmö, de kanske är billigare.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Den var billigare. Ny, osåld med taggar kvar. Minnet är inte vad det borde vara. :wink:

Ring dem 040-258575
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
Rufnek Oslo
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 23:30

Inlägg av Rufnek Oslo »

Hei - takk for tipset! Den jeg fant i USA var på 795$, typ 4500,-NOK... Så 17600,-SEK blir en - del - mer!! :? Men jeg skal ringe og høre med de!
Användarvisningsbild
Rufnek Oslo
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 23:30

Inlägg av Rufnek Oslo »

Hallo - fikk bassen hjem i går, etter at den ble sendt fra The Bass Place i USA på onsdag... Suveren service, pakket veldig pent, og alt i alt en sykt fin bass.. Total prisen for bassen MED originalcase og transport kom på 7500,-NOK ca.... Musikbörsen skulle ha 17800......... For bare bassen.....
Skal prøve å komme tilbake med bilder og reviews, men hittil er jeg sykt fornøyd, perfekt intonert, sustain herfra til EVIGHETEN, men kanskje er dette vanlig når det gjelder neck-thru?
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Grattis! Hoppas du blir nöjd!
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Rufnek Oslo
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 23:30

Inlägg av Rufnek Oslo »

Takketakk! Men det skurrer fra 2.og 3. fret på lyse strengen.... Aldri opplevd DET før... Noen som vet hvorfor?
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Rufnek Oslo skrev:Takketakk! Men det skurrer fra 2.og 3. fret på lyse strengen.... Aldri opplevd DET før... Noen som vet hvorfor?
Har du justerat böjen på halsen? Om den är för rak så skorrar det gärna vid de lägre banden, även om stränghöjden vid stallet är ganska hög.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Rufnek Oslo
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 23:30

Inlägg av Rufnek Oslo »

Stramme halsen litt da eller? Kan hende - de hadde slakket strengene ganske mye for transporten.. Dette er det første ikke begagnade instrumentet jeg har kjøpt, våger ikke skru for mye, hehe!
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Rufnek Oslo skrev:Stramme halsen litt da eller? Kan hende - de hadde slakket strengene ganske mye for transporten.. Dette er det første ikke begagnade instrumentet jeg har kjøpt, våger ikke skru for mye, hehe!
Skruva bör man lära sig! :D Gör såhär; tryck ned en av strängarna vid första band och något av de högsta banden (17:e, f. ex.) samtidigt. Sedan kollar du mellanrummet mellan sträng och band på halva avståndet, alltså någonstans kring 7:e till 9:e band. Det bör vara minst en halv millimeter, men uppåt 1-1,5 millimeter kan vara behövligt på vissa basar, men det är ganska extremt.
Vad de gjort för transporten bör inte ha någon betydelse. Kanske att det tar en stund innan halsen "satt sig" om basen inte varit uppstämd under lång tid, men annars brukar den böja sig fint så fort man stämmer upp basen.

Tillägg: Är halsen för rak (för litet avstånd mellan sträng och band med ovanstående kontrollmetod) så släpper du på dragstångsmuttern (trussrod:en). Den sitter oftast under en platta på basens huvud och är av insex-typ (kanske heter något helt annat på norska?).
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Skriv svar