Om någon gjorde så här med din bas...

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Om någon gjorde så här med din bas...

Inlägg av MALA »

Detta är inte det roligaste sättet att sälja nya basar på (OBS! Detta är ingen säljtråd) Grabb från Karlstad som gått musiklinjen. De hade uppspelning och gick ut på rast efteråt. När han kommer tillbaks är halsen helt av och kroppen spräckt hela vägen. Det räcker inte med att tappa en bas utan det krävs medvetet våld. Kolla in bilden på halsen

Bild

Fattar ni att man blir förbannad :evil: :evil: :evil:

Nu kommer denna bas som ersättning men det är inte alls kul sätt att ha nyförsäljning på.

Bild

BTW Glad Midsommar!!!
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Fan va trist, vad var det för bas?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Fick stackarn betala nåt extra? Man vet ju hur det är när man har gått och spanat bas en längre tid. Man är ju överlycklig när man får den. Sen om det händer nåt sånt. Nä. Usch.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det ser ut ungefär som om någon lagt den över armstöden på en stol och satt sig på den! :shock:
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

Idioter! Jag fattar inte hur man kan få för sig att göra nåt sånt... Stackars kille.
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

Diesel skrev:Fan va trist, vad var det för bas?
Det är nog en Windmill jazzbas.
Förbannat trist att någon medvetet förstör någon annans instrument. Fattar inte.... :shock:
Det krävs ganska mycket våld/kraft för att knäcka en bashals.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Otroligt hur avundsjuka? kan visas.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Tack för medhållet. Grabben hade sparat länge, länge till den här. Som tur är var den försäkrad så han behöver inte betala något extra, jag tar självrisken åt honom. Det värsta är att det tar tre månader att bygga en ny men han har fått låna en av mig under tiden. Och jo, det är en Windmill JBass.

Eftersom kroppen är spräckt hela vägen har det krävts rätt grovt våld, om personen som gjorde det är lyckligare har jag ingen aning om. Man kan väl bara hoppas att han själv har någon kär ägodel så att han någon gång i framtiden kanske fattar vad det handlar om.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Re: Om någon gjorde så här med din bas...

Inlägg av Mr Praline »

MALA skrev:Bild

Fattar ni att man blir förbannad :evil: :evil: :evil:
Hade nån gjort så med mina basar, hade det varit lynchmobb som gällt... :P Å andra sidan hade halsen på min Modulus antagligen bara fått en liten bula...

Synd på en så fin bas som Windmill, testade många på FGS, riktigt imponerande byggen.

Första posten på forumet förresten, kul att det finns en svensk community för bassister!
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Om någon gjorde så här med din bas...

Inlägg av peter_s »

Ugglan GBG skrev:Å andra sidan hade halsen på min Modulus antagligen bara fått en liten bula...
Det där får mig att tänka på Oteil Burbridge, vars Modulusbas en gång blev överkörd av turnébussen: han tvingades byta två strängar som gått av.

Men annars, varför förstöra någons instrument på det där våldsamma viset? Elakt.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Re: Om någon gjorde så här med din bas...

Inlägg av Mr Praline »

peter_s skrev:
Ugglan GBG skrev:Å andra sidan hade halsen på min Modulus antagligen bara fått en liten bula...
Det där får mig att tänka på Oteil Burbridge, vars Modulusbas en gång blev överkörd av turnébussen: han tvingades byta två strängar som gått av.

Men annars, varför förstöra någons instrument på det där våldsamma viset? Elakt.
Bra tanke, det är nämligen hans signaturmodell jag har... :D
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Ugglan: Berätta gärna vad som hände din Modulus på Autobahn....
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

200071 skrev:Ugglan: Berätta gärna vad som hände din Modulus på Autobahn....
Ja, just det, det är en rätt bra historia.

På väg hem från Italien, hade vi precis börjat köra andra dagen, från södra Bayern (Jag köpte basen från USA till Italien, lägre skatter).

Efter att ha varit på väg i ungefär en timme, blir vi påkörda bakifrån av ett riktigt svin till tysk, farsan såg honom sitta och snacka i mobilen precis innan kollisionen.

Long story short, basen i hardcaset åker ut på körbanan och glider 10-15 meter, men basen är i stort sett ok, potarna lossnade en aning, och en hårfin spricka i finishen vid bas/diskant-kontrollen. Den höll t.o.m. stämningen. Caset gjorde det det skulle, och tog den största smällen.

Jag och farsan klarade oss utan skador, tacka Volvo 850 för det, men blev rejält chockade båda två. Hade basen gått sönder hade den gått att ersätta, men whiplash hade jag fått leva med resten av livet, som tur var fick jag inga bestående men.

Jag tog basen till GNU, min lokala tekniker som jag brukar justera basen hos, och fixade småsakerna, som försäkringen tog hand om.

Vad kan man lära sig av detta? Att både Volvo och Modulus är byggen av högsta kvalitet, och att polisen i Bayern tyvärr har kvar lite fascistoida sätt att hantera situationer.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Kul story! Imponerande!

Ang instrumentet i toppen av tråden: Jag blir så arg när jag ser såntdär..
Jag får rysningar längst ryggen när jag tänker på att det där skulle kunna hända mitt eget instrument...
Visst, det är nedrigt när det händer vilket sorts instrument som helst.. men jag personligen tycker det är ännu mer tragiskt när det händer ett gammalt instrument.. ett instrument som man inte bara kan gå in i en affär och köpa.. utan man måste leta.. länge för att hitta det..
Nä ush jag vågar inte tänka på det.. GRRRRRRRRRR
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Är det bara jag som inte förstår hur man vågar lämna sitt instrument helt obevakat när man "går på rast"? Den kunde ju lika gärna ha blivit stulen.

Tillägg: För övrigt låter det mer sannolikt att den åkt i golvet än att någon slagit sönder den. Varför slå sönder någons instrument?
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Makten skrev:Är det bara jag som inte förstår hur man vågar lämna sitt instrument helt obevakat när man "går på rast"? Den kunde ju lika gärna ha blivit stulen.

Tillägg: För övrigt låter det mer sannolikt att den åkt i golvet än att någon slagit sönder den. Varför slå sönder någons instrument?
Inget är väl omöjligt men ska den gå sönder på det viset måste den nog falla 15 meter ner i ett betonggolv. En trolig orsak KAN ju vara att den legat lutat mot något så någon råkat trampa på den och inte vågat ge sig till känna...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Svensson skrev:Inget är väl omöjligt men ska den gå sönder på det viset måste den nog falla 15 meter ner i ett betonggolv. En trolig orsak KAN ju vara att den legat lutat mot något så någon råkat trampa på den och inte vågat ge sig till känna...
15 meter mot betonggolv så skulle det ju bara vara sopor kvar. Det är nog ganska omöjligt att dra några generella slutsatser om vad en bas tål. Det beror förstås på HUR den trillat. Jag tycker bara att det verkar enormt mycket osannolikare att någon med flit slagit sönder den än att den åkt i backen. Föll den illa så kan den väl mycket väl ha blivit sådär av det.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Skriv svar