Ny leksak!

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
MrHahn
Medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 21:09
Ort: Malmö

Inlägg av MrHahn »

well, det är nog en liten del av sanningen också! :lol:
Klopper skrev:
MrHahn skrev:herregud, första bandet är fan större än hela min hand!

impad av dom som reder ut en sådan bas! + dom dasslock till händer liraren måste ha!! :wink:
Bestyckad med små flick händer kanske? :wink:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

MrHahn skrev:well, det är nog en liten del av sanningen också! :lol:
Klopper skrev:
MrHahn skrev:herregud, första bandet är fan större än hela min hand!

impad av dom som reder ut en sådan bas! + dom dasslock till händer liraren måste ha!! :wink:
Bestyckad med små flick händer kanske? :wink:
Jag har väl inte så stora labbar om sanningen skall fram men har inga större problem att greppa en bamsig 6-str.
Det är nog mer en vanesak än något annat! :D
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Athe skrev:
the_great_alfonzo skrev:Men Athe!! Vad är det där för sexxa du har liggades på i bakgrunden på bilden du visade?! Den såg ju klart skum ut, verkade vara en jäkla skum strängbredd elelr? Nästan som en gitarr...
Jo det ska jag säga dig..

Bild

Yamaha RBX6JM.
Nu i svarte jacks ägor.
Ojs! Nu vet jag tillräckligt mycket om basar för att säga att det där är en John Myung signatur!!! Tycker den nya modellen är lite snyggare dock! Jääääkligt konstigt egentligen, varför väljer jag en solidlackad framför en möbel?! Guess somethings just aren't ment for mankind to know of...
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev:
Athe skrev:
the_great_alfonzo skrev:Men Athe!! Vad är det där för sexxa du har liggades på i bakgrunden på bilden du visade?! Den såg ju klart skum ut, verkade vara en jäkla skum strängbredd elelr? Nästan som en gitarr...
Jo det ska jag säga dig..

Bild

Yamaha RBX6JM.
Nu i svarte jacks ägor.
Ojs! Nu vet jag tillräckligt mycket om basar för att säga att det där är en John Myung signatur!!! Tycker den nya modellen är lite snyggare dock! Jääääkligt konstigt egentligen, varför väljer jag en solidlackad framför en möbel?! Guess somethings just aren't ment for mankind to know of...
Anar ett visst mått av obeslutsamhet? :wink:
Användarvisningsbild
MrHahn
Medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 21:09
Ort: Malmö

Inlägg av MrHahn »

ja jag antar det, men jag är nog lite old school, fyra strängar för mig! inget anat gäller!

Klopper skrev:
MrHahn skrev:well, det är nog en liten del av sanningen också! :lol:
Klopper skrev:
MrHahn skrev:herregud, första bandet är fan större än hela min hand!

impad av dom som reder ut en sådan bas! + dom dasslock till händer liraren måste ha!! :wink:
Bestyckad med små flick händer kanske? :wink:
Jag har väl inte så stora labbar om sanningen skall fram men har inga större problem att greppa en bamsig 6-str.
Det är nog mer en vanesak än något annat! :D
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

the_great_alfonzo skrev: Ojs! Nu vet jag tillräckligt mycket om basar för att säga att det där är en John Myung signatur!!! Tycker den nya modellen är lite snyggare dock! Jääääkligt konstigt egentligen, varför väljer jag en solidlackad framför en möbel?! Guess somethings just aren't ment for mankind to know of...
Haha jag får nog hålla med dig på den punkten..fast jag tycker båda två är djävulskt fina
Se bara..
Bild
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Jag har på senaste tiden haft en jäkla GAS på sexxor... Speciellt nu när jag har sett hur coola sperzel tuners är!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

MrHahn skrev:ja jag antar det, men jag är nog lite old school, fyra strängar för mig! inget anat gäller!

Klopper skrev:
MrHahn skrev:well, det är nog en liten del av sanningen också! :lol:
Klopper skrev:
MrHahn skrev:herregud, första bandet är fan större än hela min hand!

impad av dom som reder ut en sådan bas! + dom dasslock till händer liraren måste ha!! :wink:
Bestyckad med små flick händer kanske? :wink:
Jag har väl inte så stora labbar om sanningen skall fram men har inga större problem att greppa en bamsig 6-str.
Det är nog mer en vanesak än något annat! :D
Vänta tills dess att du drabbas av multistring djävulen bara.
Då är det inte bara händerna som drabbas utan även plånboken!! :twisted:
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

MrHahn skrev:herregud, första bandet är fan större än hela min hand!

impad av dom som reder ut en sådan bas! + dom dasslock till händer liraren måste ha!! :wink:
Jag äger ju en sån där rö djävul. Har inga jättehänder. Och den basens hals är faktiskt inte särskilt fet (men lång så inihelvete). Speciellt inte om man jämför med fetbasen TRB. Men det är en vanesak. Storleken på halsen styr inte hur stora händer basisten måste ha. Däremot är det ju bra med bra teknik.
Skriv svar