Vad gillar du bäst???

Prata om allt som har med elbasar att göra

Vilken uppsättning??

P
25
32%
J/J
20
25%
P/J
7
9%
Soapbars
6
8%
Mudbuckers
3
4%
MM
1
1%
P/MM
6
8%
J/MM
5
6%
MM/MM
5
6%
P/P
1
1%
 
Antal röster: 79

Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

GrafZeppelin skrev:J/J här, fastän jag bara har det på en enda bas så har jag insett att det passar mig bäst.

Nån som minns en gammal utgåva av Yamahas Attittude som hade en mik med sex spolar man kunde kombinera som P, J, J/J och HB med en strataliknande switch?
Ja, den har jag ett minne av... tror jag lirat på den också. Tydligen inte speciellt minnesvärd...
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

200071 skrev: Calif! Jag vill inte verka bror duktig men jag har PM:at min uppfattning till straightedge79 för eftersom han faktiskt bad om ursäkt så borde han i första hand få chansen att editera själv. Jag har också i tråden inför alla skrivit att jag räknar med att Semborg tar bort det om inte straightedge gör det själv. Jag tror också att det är andra som agerat på olika sätt för att får ordning på detta. Men så länge vi vill ha ett fritt forum utan allt för mycket modererande så är det upp till oss alla att säga ifrån och att vara "förebilder". Jag styr mina egna inlägg, jag kan ändra och ta bort och be om ursäkt. Att tala om för Straightedge att det han sagt var det grövsta övertrampet alla kategorier hittills är inte någon särskilds uppgift, bara skönt att några reagerar. Att vi dessutom har åsikter om fortsättningen på diskussionen visar bara på allvaret. Men precis som alla måste ha rätt att säga vad de vill så måste alla ha rätt att reagera och kritisera. Allt från att ilsket fördöma Straighteges uttalande till att i all vänlighet be dig ta bort det anstötliga citatet så vi slapp se det.

Anarki är den ideala formen av organisation! Tråkigt bara att det fortfarande visar sig orealistiskt att genomföra i praktiken...

Så; nu kan ni få hoppa på mig också :wink:

*edit* För tydlighetens skull, Calif, ingen bad dig ta bort ditt inlägg,bara att ta bort tre ord i citatet.
Peter,

Jag har respekt för dig, men jag blir bara ledsen att behöva upprepa mig själv gång på gång! Så länge originalet finns kvar så tycker jag det är bara löjligt att argumentera med mig som citerat den. Sannolikheten att mitt inlägg skulle vara mera störande än den ursprungliga bedömer jag vara lika med noll.

Desvärre, skickar du PM till snubben i frågan men mig väljer du att moralisera för, här på tråden! Du får järna göra så, MEN, om jag känner att det du bl. a. håller på med är fel, d.v.s. att tillrättavisa mig (konsekvensen i detta fallet) hellre en att angripa författaren (ursaken i detta fallet) men lika öppet som nu, då upplevs det av mig också som ett anspråk på mina värderingar om vad som är rätt och fel.

Jag anser mig själv att vara någorlunda mogen person med hyfsat personlig integritet och vad som är rätt och fel har jag lärt mig av minn inte långa men dessto händelserika erfarenhet. Uppvuxen under en okupation, med polis och militärjunta bakom varje hörn har jag haft möjligheten att på nära håll och även på min egen skinn granska vad som är rätt och fel.

Jag har också haft det tillfället att lära mig att vara anspråkslös nykomling i ett nytt land, landet jag älskar - Sverige, att börja om från början med allt och blivit rättvist behandlat i det nya landet vilket gjort mig en stor erfarenhet rikare. När jag idag känner att något är rätt eller fel, är det oftast rätt kännsla jag har. Så är det också i detta fallet. Jag kan gå med på mycket, men ingen, ingen kan tala om för mig hur nånting känns för mig.

Jag vill tyvärr upprepa det jag bad om innan detta inlägg igen, tyck till men bespara mig från moraliseringar.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Off topic: Varifrån kommer du från början Calif?
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Califen!
Du säger att 3 röster and you´r gone. :cry:
Du har min röst att stanna kvar. :D
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Svarte_Jack skrev:Off topic: Varifrån kommer du från början Calif?
Kosova. Prishtina är staden jag föddes och växte upp i fram till min 29-års ålder. Prishtina är Kosovas huvudstad :wink:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vetëvendosje! :)
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

GrafZeppelin skrev:Vetëvendosje! :)
Det är rätt Grafen :wink:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Okej. Kul att du trivs här!

JJ är en bra mickkombintation. Fruktansvärt mångsidigt och välljudande (för att hålla sig lite till ämnet)
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Svarte_Jack skrev:Okej. Kul att du trivs här!

JJ är en bra mickkombintation. Fruktansvärt mångsidigt och välljudande (för att hålla sig lite till ämnet)
Hehehe, klockrent för mig också. Har tre stycken Fenduror (jag kallar dem så:-) av model Jazz Bass. Om jag är tvungen att välja en mick-konfiguration, blir det JJ :wink:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

calif de funk skrev:
Svarte_Jack skrev:Okej. Kul att du trivs här!

JJ är en bra mickkombintation. Fruktansvärt mångsidigt och välljudande (för att hålla sig lite till ämnet)
Hehehe, klockrent för mig också. Har tre stycken Fenduror (jag kallar dem så:-) av model Jazz Bass. Om jag är tvungen att välja en mick-konfiguration, blir det JJ :wink:.
Det som är dåligt med mina JJ är att de är seriekopplade (heter det så?) så jag kan inte välja mick. De kör bägge hela tiden. Annat är det i sexans soapbars. Jävlar i min låda vad jag kan välja mick där :twisted:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Svarte_Jack skrev:
calif de funk skrev:
Svarte_Jack skrev:Okej. Kul att du trivs här!

JJ är en bra mickkombintation. Fruktansvärt mångsidigt och välljudande (för att hålla sig lite till ämnet)
Hehehe, klockrent för mig också. Har tre stycken Fenduror (jag kallar dem så:-) av model Jazz Bass. Om jag är tvungen att välja en mick-konfiguration, blir det JJ :wink:.
Det som är dåligt med mina JJ är att de är seriekopplade (heter det så?) så jag kan inte välja mick. De kör bägge hela tiden. Annat är det i sexans soapbars. Jävlar i min låda vad jag kan välja mick där :twisted:
Det går att koppla om säger jag som alldrig använt lödkolven! Fast som det är nu så slipper du single-coil brummandet i allafall :D
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Jo. Det är skönt. Och jag får ju mycket kontroll över ljudet bara genom att spela t.ex. närmare stallet så det är inget jag stör mig på.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Svarte_Jack skrev:Jo. Det är skönt. Och jag får ju mycket kontroll över ljudet bara genom att spela t.ex. närmare stallet så det är inget jag stör mig på.
Just så! Det går att spela en bluestolva med vänsterhanden på samma felt bara på att förflytta höger handen mellan olika positioner och spela flageolet-teknik. Ganska kul :wink:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

om NÅGON.. måste gå.. så är det inte califen imo.. Jag valde att inte kommentera mer ang ditt svar på mitt "editera ditt inlägg" tidigare idag för att jag kände att du i principfrågan har rätt...
Censur diskuteras flitigt.. kritik av olika slag.. Jag tycker inte något som man står för skall censureras. Me den meningen vill jag framföra min kritik till den som postade orginalinlägget.
Att posta inlägget från början var riktigt riktigt illa..
men att svara på kritiken med: Ja jag ber om ursäkt för mitt uttalande - tänkte inte på att jag va bland andra människor.. (WTF ??????) och sedan inte TA BORT orginalinlägget... kom igen.. det är inte en direkt omedveten handling???
Tycker det ska bekämpas... tydligt! Inte censureras.

Sa jag att J/J är min grej? I did... :D
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Till alla er som stod mig nära under debaten vill ja ge ett stort tack, inklusive dig Liten.

Ett stort tack också till alla er som valde att moralisera för mig som jag vore en adolescent. Det har varit en i synnerhet lärorikt debat! I allafall för min del. Jag vill också ställa en fråga till er, en fråga jag hade från första början men väljer att ställa den nu:

Om jag hade satt xxx istället för det av mig citerade ordet skulle det se mycket snyggare ut eller hur? Fine! Men om någon annan forumsmedlem som händelsevis inte följt tråden från början skulle läsa mitt inlägg där jag citerar och kritiserar det citerade, och inte förståt vad jag egentligen skriver och varför jag kritiserar ett obegripligt inlägg, vad tror ni han/hon skulle göra då? Förmodligen skulle han/hon gå till "källan" och även fått läsa det fula. Eller har jag fel?

So what´s the point of your moralizing i såfall?

Är det verkligen det att ni vill slippa se det fula igen? Fine! Då undrar jag, hur är det med den mentala aspekten? För jag är helt övertygat om att även om jag i min citat hade valt ordet himmel istället för xxx eller det som stod från början, så hade era tankar ändå gått till det fula uttrycket. Eller har jag fel? Så, vad är det då för fenomen vi pratar om egentligen, när det är acceptabelt att tänka på det fula men oacceptabelt att se det i skriftligt och citerad form, och då ännu värre, skrivet och citerad av oss själva?

Är det verkligen rätt att moralisera för andra sålänge ingen annan vet vad som finns i våra tankar? Eller är det hellre rätt att vara tydlig i sin kritik oavsett vad kritiken handlar om och oavsett hur oanständig föremålet för kritik må vara?

Jag bara undrar?

Editerat tre gånger pga språksvårigheter.
Senast redigerad av calif de funk den ons 05 sep 2007, 04:04, redigerad totalt 3 gång.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

1 - J/J

2 - P/J

3 - P
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:
bootsy skrev:Försöker du krafsa bort skräp från greppbrädan på bilden, eller...?
Simpel tapping. Absolut inget teknikbögeri, utan bara ett enkelt sätt att spela en melodi. Såhär låter det:

http://www.youtube.com/watch?v=GkEQ_o4Qivo
Riktigt cool låt och grym Tim Burton-video!
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:
calif de funk skrev:Det här är första gången sen jag blev medlem på forumet jag känner mig riktigt jävla förbannat.
Var du ine ens förbannad på mig back in the days innan Den Stora Freden?
Nejdå. Då var jag bara besserwisser. Härliga tider, ha? Det känns som man mognat med tiden här på forumet. Det där i början var oftast pinsamt inklusive mina egna "komentarer".
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

calif de funk skrev: Tre klagomål till riktade till mig gällande frågan kommer att innebära att jag måste lämna forumet.
Hur många är det nu?

Visst är det lite ironiskt att nu när jag (som sedan tidernas begynnelse anklagats för att vara värsta fejdstartaren på forumet) inte alls skriver så många inlägg längre och inte bråkar så är det värre världskrig än någonsin på mer än ett håll? Pedofiler, barn****r, personangrepp vi aldrig tidigare skådat och hot om att lämna forumet lite här och där. Hmmmm, det var ju det jag visste hela tiden, att utan mina glada inlägg så faller allt i bitar. Up yours, Ra***s, jag fick upprättelse till slut.
gäst

Inlägg av gäst »

calif de funk skrev:
Johannes skrev:
calif de funk skrev:Det här är första gången sen jag blev medlem på forumet jag känner mig riktigt jävla förbannat.
Var du ine ens förbannad på mig back in the days innan Den Stora Freden?
Nejdå. Då var jag bara besserwisser. Härliga tider, ha? Det känns som man mognat med tiden här på forumet. Det där i början var oftast pinsamt inklusive mina egna "komentarer".
Coolt! Jag är inte helt fri från besserwissertendenser heller men jag gissar att vi båda har glimten i ögat...
gäst

Inlägg av gäst »

P, förresten...
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:
calif de funk skrev:
Johannes skrev:
calif de funk skrev:Det här är första gången sen jag blev medlem på forumet jag känner mig riktigt jävla förbannat.
Var du ine ens förbannad på mig back in the days innan Den Stora Freden?
Nejdå. Då var jag bara besserwisser. Härliga tider, ha? Det känns som man mognat med tiden här på forumet. Det där i början var oftast pinsamt inklusive mina egna "komentarer".
Coolt! Jag är inte helt fri från besserwissertendenser heller men jag gissar att vi båda har glimten i ögat...
Det har du rätt i.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Tycker heller inte att någon ska behöva gå, men originalinlägget bör editeras. Om det inte redan gjorts, och därefter tycker jag rimligtvis att Califens bör editeras.

Förstår inte varför det ska behöva bli en så´n grej av detta, men ok, om det känns bättre för alla inblandade så är det väl bäst om straightedge, el. Semborg fixar bort originalet först.

Ok?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Lägg av. Det var sex sidor sen. Lägg bara av. Jag är trött på skiten. Diskutera mickar eller starta en tråd i off-topic så man slipper se skiten. Och jag skiter i vem som har gjort vad eller inte. Lägg bara av. Nu.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16200
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:Tycker heller inte att någon ska behöva gå, men originalinlägget bör editeras. Om det inte redan gjorts, och därefter tycker jag rimligtvis att Califens bör editeras.

Förstår inte varför det ska behöva bli en så´n grej av detta, men ok, om det känns bättre för alla inblandade så är det väl bäst om straightedge, el. Semborg fixar bort originalet först.

Ok?
Och nu har straightedge gjort det! Så då kan vi lägga detta bakom oss!
Skriv svar