SX och Rondo Music

Prata om allt som har med elbasar att göra
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

SX och Rondo Music

Inlägg av A_Warning »

Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

Rondo skickar inte till Europa.
Du kan prova SXbasar på Jam. Där är de inte lika billiga dock.

Denna finns på Jam för 3.850kr. På Rondo music kostar den 1,391kr
Bild
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

maxoges skrev:Rondo skickar inte till Europa.
Du kan prova SXbasar på Jam. Där är de inte lika billiga dock.

Denna finns på Jam för 3.850kr. På Rondo music kostar den 1,391kr
Bild
Men det trodde inte jag heller, men jag skicka ett mail till dom och då sa han att det inte va några problem att skicka till Sverige!
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Hej,
tänk bara på att om tullen skulle ta basen på vägen hit tillkommer tull och moms vilket då gör att förtjänsten inte blir lika stor samt att du inte kan testa basen innan du köper den. Frakten ligger säkert på $100. Du bör ju även ha en riktig case om du ska skeppa från staterna om det inte ingår...

Kan tänka mig att den hamnar på i runda slängar 2.500-3.000.- med tull, moms och frakt så det blir inte så stor förtjänst.

Har själv plockat hem en del och visst finns det vägar att gå runt en del av det, som att skriva det är en gåva för max 3-400.- inkl frakten eller att helt enkelt skriva ner priset om butiken går med på det. Brukar vara lönsamt med de dyrare basarna dock.

Men som sagt det är värt att ha det i åtanke när du beställer.

Hoppas detta var till nån hjälp.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

Ja det där med tull är inge kul =/ men jag är inte säker på att den kommer från US... Jag är väll inte helt säker på att jag ska köpa nått heller dom e bara riktigt fina :D
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Kolla med Jam för jag tror att de kan ge ett bättre pris. Glöm inte heller att Jam leverar dessa basar med en rätt schysst väska. När det gäller kvalitén på denna modell kan jag inte säga så mycket men jag testade SX Vintage Reissue och bortsett ifrån stämskruvarna som kanske var lite klenare, höll de mottet rätt bra.

Lycka till
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Måste erkänna att jag inte är överdrivet förtjust i SX:s basar. I mina händer känns de som vilka nybörjar-Fender-kopior som helst (Squier et c). De få jag provspelat har behövt justeras ordentligt, samt få banden fixade. Och sådant kostar ju, om man inte kan göra det själv, vilket gör att slutsumman blir densamma som för en något lite dyrare, men samtidigt från början bättre bas. Att SX-basarna är så hajpade och uppskrivna i USA kan jag förstå, för i relation till det pris de betingar där är de bra. I Sverige är de inte lika prisvärda.
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

peter_s skrev:Måste erkänna att jag inte är överdrivet förtjust i SX:s basar. I mina händer känns de som vilka nybörjar-Fender-kopior som helst (Squier et c). De få jag provspelat har behövt justeras ordentligt, samt få banden fixade. Och sådant kostar ju, om man inte kan göra det själv, vilket gör att slutsumman blir densamma som för en något lite dyrare, men samtidigt från början bättre bas. Att SX-basarna är så hajpade och uppskrivna i USA kan jag förstå, för i relation till det pris de betingar där är de bra. I Sverige är de inte lika prisvärda.
Sant! Tycker bara det är kul att det produceras prylar som är så biliga men endå går att lira på! Om priset skulle vara som i USA hadde dom varit sjukt prisvärda!!
Skriv svar