Fender J - CS NOS '64 vs. MIM 60's Classic

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Så länge man också får tycka att NOS:en är prisvärd, om man nu tycker det, så köper jag allas argument ikväll tror jag....
Gott. Självklart får man tycka det.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Makten skrev:
blackparkas skrev:Så länge man också får tycka att NOS:en är prisvärd, om man nu tycker det, så köper jag allas argument ikväll tror jag....
Gott. Självklart får man tycka det.
Kanonhärligt!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17237
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Makten skrev:
BarbequeVillage skrev:Och det bästa av allt är att perfektion är ett strävansmål, man kommer aldrig dit! Face it boys, vi är dömda att vandra i GAS för resten av våra liv!
Sen är jag inte direkt förtjust i tanken om att sökandet efter en produkt skulle vara något slags mål i sig självt. I så fall har man ju "förlorat" om man finner det perfekta instrumentet. :lol:
Min poäng är just att det perfekta instrumentet inte finns. Det finns instrument som är helrätt just nu, men allting förändras vilket ofelbart leder till att "perfekt" är ett relativt begrepp. Sökandet upphör aldrig eftersom saker och ting ständigt förändras. Det gör i sin tur att det intressanta egentligen borde vara att bara göra "bra affärer" både vade det gäller kvalité och ekonomi. Just nu kanske det bästa valet är dyrare, nästa gång är det en grön bas, en annan gång en femsträngad etc. Jag har svårt att se att en dyr bas skulle vara ett självändamål, men om det du söker råkar kosta mer än alternativen (och du har råd med den extra kostnaden) så varför inte?

Jag vet att det är ett flummigt resonemang och jag förstår dina argument, men jag ville ändå göra ett försök...

Edit: Det här blev väldigt långt ifrån trådens ämne. Jag tror jag ska testa en MIM Precision. Finns de i Olympic White?
Senast redigerad av BBQV den lör 22 sep 2007, 09:27, redigerad totalt 1 gånger.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Geddy_Lee skrev:Nu är jag inte intresserad utav att ta någons parti i den här tråden, mer än att jag förstår vad Makten snackar om i inledningen.

Men ändå; man måste väl kunna få ha en åsikt om vad som är prisvärt och inte, tom när det handlar om något så heligt som dyra Fenderbasar utan att behöva doktorera i ämnet.

Allt annat får man tycka om, men ska man såga en dyr Jazz eller P-bas
måste man ha 60 högskolepoäng i ämnet?

Jag håller med Makten. Jag gjorde en likadan upptäckt för ngn månad sen.
Testade alla Fenders och Squirear jag kunde hitta i en butik med idel väljuseterade basar och jag skulle tveklöst köpt Jazz och P-basen MIM oavsett vilken plånbok jag haft i fickan, trots att det hängde 3 ggr så dyra Fenders jämte dem,

Men de flesta håller inte med....och aldrig skola de två åsikterna mötas.
Men man måste ju få tycka iaf....även om man tycker "fel"?!
Sånt test gjorde jag med. Fast det var en jämförelse mellan OLP och sting ray. Herregud va bra olpen var!

Det blir rätt komiskt när de jämförande exemplaren plötsligt får representera summan av alla. Vi kan ju bara jämföra de ex vi har kunnat fingra på.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
gäst

Inlägg av gäst »

Svarte_Jack skrev:
Johannes skrev:Äh, köp en Yamaha i stället, det hängde en bandlös på DLX idag som hette BB614 eller något liknande. Skitbra! Kostade ca 5.500:-
Spännande Johannes. Jag är själv sugen på att testa en sån bandlös. Var den aktiv? I så fall var det BB614. Den passiva heter BB414.

EDIT: Bra idé Anli. Får ta mig en whiskey.
614, den var aktiv. Lät och kändes väldigt bra. Helt klart prisvärd och mycket mer därtill.
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

Inlägg av prunier »

Har provad samma basar som Gäddan i samma affär och kommit till samma konklusion, så vi är flera som inte fattat hur det ska vara.
Den CS jazzen som fanns där imponerade inte på mig jämförd med dom andra Fenderbasarna dom hade.
Sen kan det självklart påverka att man vet vad man tester och har förväntningar utifrån det.
Jag håller inte helt med dom som säger att man tycker en 25000 kr bas är bättre för att man förväntar att den skall vara det för att det är t.ex en CS.
Det motsatta ”fenomenet” är lika sannolikt. Hur man upplever en produkt beror på vilka förväntningar man har, och hur väl produkten uppfyller dom.
Så om man vet att detta är en CS som koster 25k blir man lättare besviken sedan man har högre förväntningar till dom en en MIM till 8000.

( :D Fredag natt, lite cognac, blev rörigt det här)
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Makten skrev:
calif de funk skrev:
Makten skrev:
calif de funk skrev:Det är helt OK att du tycker som du gör. Men att starta en tråd för att sedan gå till personangrepp mot deltagare i tråden dessutom på att felcitera tyder på brist på tolerans för eventuella oliktänkade. Varför skapa en tråd i såfall?
Kan du vara så snäll och förklara vad i halva friden du menar med det här? Felcitera??? Personangrepp??? :shock:
Det kan jag. Trotts att jag skrev såhär:

"Du måste testa mycket mera och även läsa och lära dig mera om olika instrument för att kunna komma till en så akurat slutsats som möjligt."
... så svarar du med:

Vissa läser sig till vad de tycker om instrument. Jag föredrar att använda mina ögon, öron och min känsel. Vill man betala tre gånger högre pris för att instrumentet är cellulosalackat så går det utmärkt.


Om detta var riktad mot mig vilket jag tror det var, så är det både felcitering och personangrep. Du vet inte ens vem jag är och kan därmed bara bilda en uppfattning och min person baserat på vad jag skriver.
Jag förstår inte var du hittar felciteringen. Inte heller personangreppet. Om du själv väljer rollen som jag tillskriver "vissa" så är det knappast mitt fel.

"Vissa läser sig till vad de tycker om instrument" är begge. Det var ditt svar på mitt försök att argumentera. I mina öron låter det mera som att du har svårt att bemöta mina argument.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

calif de funk skrev:
Makten skrev:
calif de funk skrev:
Makten skrev:
calif de funk skrev:Det är helt OK att du tycker som du gör. Men att starta en tråd för att sedan gå till personangrepp mot deltagare i tråden dessutom på att felcitera tyder på brist på tolerans för eventuella oliktänkade. Varför skapa en tråd i såfall?
Kan du vara så snäll och förklara vad i halva friden du menar med det här? Felcitera??? Personangrepp??? :shock:
Det kan jag. Trotts att jag skrev såhär:

"Du måste testa mycket mera och även läsa och lära dig mera om olika instrument för att kunna komma till en så akurat slutsats som möjligt."
... så svarar du med:

Vissa läser sig till vad de tycker om instrument. Jag föredrar att använda mina ögon, öron och min känsel. Vill man betala tre gånger högre pris för att instrumentet är cellulosalackat så går det utmärkt.


Om detta var riktad mot mig vilket jag tror det var, så är det både felcitering och personangrep. Du vet inte ens vem jag är och kan därmed bara bilda en uppfattning och min person baserat på vad jag skriver.
Jag förstår inte var du hittar felciteringen. Inte heller personangreppet. Om du själv väljer rollen som jag tillskriver "vissa" så är det knappast mitt fel.

"Vissa läser sig till vad de tycker om instrument" är begge. Det var ditt svar på mitt försök att argumentera. I mina öron låter det mera som att du har svårt att bemöta mina argument.
Hmm... Det där är ju inget citat och alltså inte heller en felcitering. Något personangrepp kan jag inte heller se men det kanske beror på att jag använder Explorer i stället för Firefox.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

calif de funk skrev:
Makten skrev:
calif de funk skrev:
Makten skrev:Jag förstår inte var du hittar felciteringen. Inte heller personangreppet. Om du själv väljer rollen som jag tillskriver "vissa" så är det knappast mitt fel.

"Vissa läser sig till vad de tycker om instrument" är begge. Det var ditt svar på mitt försök att argumentera. I mina öron låter det mera som att du har svårt att bemöta mina argument.
Jag förstår inte hur du får det till felcitering eller personangrepp. Hur har jag citerat dig fel? Det är ju inte ett citat. På vad sätt har jag angripit dig? Jag kan inte hjälpa att du bekänner dig till gruppen "vissa" som jag syftade på. Det finns ingenting som säger att jag menar att du ingår där. Det var heller inte vad jag menade.

Tillägg: Om jag skriver "korkade människor är dumma" så är det inte mitt fel om någon känner sig kränkt eftersom den anser sig vara korkad.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Makten skrev: Tillägg: Om jag skriver "korkade människor är dumma" så är det inte mitt fel om någon känner sig kränkt eftersom den anser sig vara korkad.
Jag skrattar så att tårarna sprutar.

Ibland är du världens roligaste människe, Makten.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Makten skrev:
calif de funk skrev:
Makten skrev:
calif de funk skrev:
Makten skrev:Jag förstår inte var du hittar felciteringen. Inte heller personangreppet. Om du själv väljer rollen som jag tillskriver "vissa" så är det knappast mitt fel.

"Vissa läser sig till vad de tycker om instrument" är begge. Det var ditt svar på mitt försök att argumentera. I mina öron låter det mera som att du har svårt att bemöta mina argument.
Jag förstår inte hur du får det till felcitering eller personangrepp. Hur har jag citerat dig fel? Det är ju inte ett citat. På vad sätt har jag angripit dig? Jag kan inte hjälpa att du bekänner dig till gruppen "vissa" som jag syftade på. Det finns ingenting som säger att jag menar att du ingår där. Det var heller inte vad jag menade.

Tillägg: Om jag skriver "korkade människor är dumma" så är det inte mitt fel om någon känner sig kränkt eftersom den anser sig vara korkad.
OK. Då har jag missupfattad dig. Jag ber om ursäkt i såfall.

Edit: Du måste testa Am Vint RI från 80-talet. Nyfiken att höra vad du tycker om dem.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

calif de funk skrev:OK. Då har jag missupfattad dig. Jag ber om ursäkt i såfall.
Ingen fara för min del.
Edit: Du måste testa Am Vint RI från 80-talet. Nyfiken att höra vad du tycker om dem.
Jag har testat några sådana gitarrer, men inte basar. De är välbyggda och trevliga, men ofta inte särskilt snygga eftersom lacken gulnat något förfärligt. Detta kommer antagligen att inträffa även med de Am. Vintage som tillverkas idag eftersom lacken redan från fabrik är tintad gul, och när sedan även cellulosan gulnar på naturlig väg så blir det nästan rött. I övrigt är 80-talarna inte särskilt originaltrogna, om man nu bryr sig om sådant. Jag försöker låta bli. :wink:

Tillägg: Lacken på halsarna alltså. Extra illa om den har lönnbräda.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Makten skrev:
calif de funk skrev:OK. Då har jag missupfattad dig. Jag ber om ursäkt i såfall.
Ingen fara för min del.
Edit: Du måste testa Am Vint RI från 80-talet. Nyfiken att höra vad du tycker om dem.
Jag har testat några sådana gitarrer, men inte basar. De är välbyggda och trevliga, men ofta inte särskilt snygga eftersom lacken gulnat något förfärligt. Detta kommer antagligen att inträffa även med de Am. Vintage som tillverkas idag eftersom lacken redan från fabrik är tintad gul, och när sedan även cellulosan gulnar på naturlig väg så blir det nästan rött. I övrigt är 80-talarna inte särskilt originaltrogna, om man nu bryr sig om sådant. Jag försöker låta bli. :wink:

Tillägg: Lacken på halsarna alltså. Extra illa om den har lönnbräda.
80-tals Am Vint RI hade ett antal fel, som fel finish och detaljarbete pga att Fender inte ens hade tillgång till egna ritningar gällande pre Cbs. Men bortsett i från det är det riktigt bra byggen, om vi prtar kvalitet.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

200071 skrev:
anli skrev:Jag är en känslomänniska och knappast rationell när det gäller de basar jag äger och de jag drömmer om att ha.
Dock tycker jag Makten har fullständigt rätt och det finns ingen anledning att hetsa upp sig när så han gör sig besvär att nedteckna en liten A/B jämförelse som verkligen är intressant! Försöker alla att vara lite rationella i själva tråden också så kan den bli en höjdare.
När det gäller mina P-bas kompletteringsplaner så skall jag ta fasta på sådana här tips. Mer tack!

Undertecknad behöver tuktas och bli liite mer rationell.
Om vi bara kunde hålla isär alla rationella argument respektive subjektiva känslor vore det ju inget större problem!!
Jag är en Maktenfan (!!) för han har nästan alltid rätt i sin argumentation, som jag njuter av att läsa! Logiskt, sakligt och oerhört kompetent. (Även om till och med han kan ha fel ibland).
Men om sen slutsatsen blir att; BRA nu vet jag hur det är, men det skiter jag i för jag känner för en Alembic för 65000 eller tycker en Burnout fungerar alldeles utmärkt för mig och är jättenöjd med det så är det en HELT ANNAN SAK!
Jag som trodde tråden handlade om något helt annat än Alembic för 65000:-?!
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

calif de funk skrev:
200071 skrev:
anli skrev:Jag är en känslomänniska och knappast rationell när det gäller de basar jag äger och de jag drömmer om att ha.
Dock tycker jag Makten har fullständigt rätt och det finns ingen anledning att hetsa upp sig när så han gör sig besvär att nedteckna en liten A/B jämförelse som verkligen är intressant! Försöker alla att vara lite rationella i själva tråden också så kan den bli en höjdare.
När det gäller mina P-bas kompletteringsplaner så skall jag ta fasta på sådana här tips. Mer tack!

Undertecknad behöver tuktas och bli liite mer rationell.
Om vi bara kunde hålla isär alla rationella argument respektive subjektiva känslor vore det ju inget större problem!!
Jag är en Maktenfan (!!) för han har nästan alltid rätt i sin argumentation, som jag njuter av att läsa! Logiskt, sakligt och oerhört kompetent. (Även om till och med han kan ha fel ibland).
Men om sen slutsatsen blir att; BRA nu vet jag hur det är, men det skiter jag i för jag känner för en Alembic för 65000 eller tycker en Burnout fungerar alldeles utmärkt för mig och är jättenöjd med det så är det en HELT ANNAN SAK!
Jag som trodde tråden handlade om något helt annat än Alembic för 65000:-?!
Det jag ville säga igen var bara, (som ett exempel) att kvalité och pris är en sak och vad man är beredd att köpa för instrument en helt annan; för i det läget är bara pris och kvalité två av många ingridienser i vad man sedan känner för att köpa.

*edit* Jag menar att ibland börjar en diskussion handla om olika saker samtidigt och när man blandar ihop det hela så blir det fel... :wink:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Förresten; för att vara tydlig. När jag säger att jag är ett "Maktenfan" så menar jag inte med det att andra har fel!!!!
Det handlar mer om hans logik och stringens. Hans åsikter och tyckande är en helt annan sak, där är det många gånger jag inte håller med.
Dessutom; när man genom logik och fakta kommit fram till en slutsats så kan man ju fullständigt skita i det därför att man känner för något annat, och det är inte fel!
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

[quote="200071"]Förresten; för att vara tydlig. När jag säger att jag är ett "Maktenfan" så menar jag inte med det att andra har fel!!!!
Det handlar mer om hans logik och stringens. Hans åsikter och tyckande är en helt annan sak, där är det många gånger jag inte håller med.
Dessutom; när man genom logik och fakta kommit fram till en slutsats så kan man ju fullständigt skita i det därför att man känner för något annat, och det är inte fel![/quote]

Jag kan bara relatera till ämnet och låter gärna andra skita i det. Har alltid haft en stark övertygelse om att man skall hålla sig till den om man har för avsikt att vara saklig. Det visar sig mindre viktigt beroende på person tydligen. Själv kan jag inte ta ställning till ett ämne på så vis att jag refererar till ett annat. Det skulle jag aldrig göra.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag tror du missuppfattar mig lite. För det första så är det ju inte dig jag argumenterar med, för det andra känner jag dig så pass väl så jag är säker på att vi tycker precis det samma i de här frågorna.
:)
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

200071 skrev:Jag tror du missuppfattar mig lite. För det första så är det ju inte dig jag argumenterar med, för det andra känner jag dig så pass väl så jag är säker på att vi tycker precis det samma i de här frågorna.
:)
Förmodligen tycker vi det samma i ämnet då jag gillar MIM Classic och tycker dagens CS stock är inget att hänga i julgranen. Men jag förstod inte hur Alembic 65000sek komm in i detta ämne. Och även fast jag känner dig rätt bra också och har även uttryckt min positiva åsikt om dig ofentligt, så finner jag det ganska normalt att undra och det gjorde jag fasten du inte diskuterade med mig. Jag tror att alla kan vara med i en diskution på ett forum med tanken på att det är ett ofentligt media för alla intresserade. Fender var ämnet :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

OT är det här forumets signum, glöm inte det.
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

PB----> :hug: <----OT
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

ferm skrev:OT är det här forumets signum, glöm inte det.
Ja, jag glömde det nu igen :roll: :D.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Personligen tyckte jag det här var roligast idag:
Johannes skrev: Hmm... Det där är ju inget citat och alltså inte heller en felcitering. Något personangrepp kan jag inte heller se men det kanske beror på att jag använder Explorer i stället för Firefox.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Väää, det är ju fan meningen att man ska bre ut sig över diskussionens marker. :D Annars blir det inte mycket till diskussion.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17237
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Fender J - CS NOS '64 vs. MIM 60's Classic

Inlägg av BBQV »

Makten skrev:Den (NOS '64:an) hade en ganska speciell akustisk klang som lät lite ihåligt och "träigt".
Sen jämförde jag med två olika MIM 60's Classic, båda i sunburst. De lät inte riktigt lika bra akustiskt, men det var då inte långt ifrån.

Du testade aldrig att plugga in dem, eller? Det skulle vara väldigt spännande att höra om den där lilla skillnaden fanns kvar genom en förstärkare. Mikarna gör väl sitt till också, men dem kan man ju alltid byta ut i efterhand.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar