eaglebas

Prata om allt som har med elbasar att göra
tommy
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:08

eaglebas

Inlägg av tommy »

Hej!
Jag har en eagle-6a modell äldre. Den med helt huvud.
Tänkte bara kolla om det finns några erfarenheter och åsikter om basen.
Ris o. ros. Alla inlägg mottages tacksamt.
tommy
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

min lilla erfarenhet av dom är att dom låter rätt dåligt, verkar lite halvskumma i byggkvalitén och att ingen gillar dom :wink: Inte för att vara taskig eller så, men många som jag känner som har provat Eagle tycker inte att det är något speciellt med dom...
tommy
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:08

Inlägg av tommy »

Hupp!! Tack för uppriktigheten.
tommy
Användarvisningsbild
basnalle
Medlem
Inlägg: 499
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:01
Ort: Stockholm

Inlägg av basnalle »

Jag köpte det 2:a exet bland de bandlösa som kom till Sverige. För 3900:- som jag köpte den för är den en mkt bra bas. Finishen var skitsnygg, bra tryck i mickarna (brummade visserligen litegrann). Sålde den för att det var jobbigt o lära sig att intonera på den. Den e klart mycket bättre än de nyare Eagle-basarna med hål i huvudet.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har tyvärr bara dåliga erfarenheter av Både Eagle , och JJlabs ..
De kanske 6-7 eaglebasar jag testat har alla låtit hemskt , haft snea halsar och otroligt mycket deadnotes , kvaliteten känns lite Netto tyvärr ..
Men om du gillar basen , who cares ?
Användarvisningsbild
RobinoZombie
Medlem+
Inlägg: 1798
Blev medlem: ons 30 aug 2006, 20:02
Ort: Kristinehamn

Inlägg av RobinoZombie »

JJ labs har jag bara haft gott av. kört på top och låda, den "första" modellen, innan det blev vintage. riktigt imponerad av pris och kvalite faktiskt
Eagle däremot köpte en 6:a och halsen var inte den rakaste, C stränged satt nästan inte ens på halsen utan snarare utanför halsen, så fort man bendade så tog strängen och drog sit eget lilla ärevarv utanför halsen.
sedan också att B strängen knappt levererade överhuvudtaget.
tommy
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:08

Inlägg av tommy »

jag bytte mickarna mot aktiva emg och strängarna köpte jag från unicornbass. så kallade roundcoresträngar med rund kärna. sen byggde jag en låda med en 15" eminencebas och en peicodiskant. en sån som inte behöver delningsfilter. bara ett motstånd. åså fick ja syn på en gammal 100 watts rörförstärkare av märket selmer i källaren hos en kompis. ta den sa han. han fick 2000 kr. så nu väntar ja bara på en dbx 163x compressor som jag vann på ebay. kommer väl om nån vecka. sen e ja nog nöjd. tills vidare. ja tycker att de e sköj å spela bas men jag är absolut inget proffs. bara en gla amatör. ha de gött o tack för synpunkterna

8) tommy
Skriv svar