Ang. kontra i bil

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Bas-guden
Medlem
Inlägg: 413
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 01:23

Ang. kontra i bil

Inlägg av Bas-guden »

Läste någonstanns på forumet att det går att få in en kontra i en vanlig personbil, då snackar jag 3/4 kontra! Hur gör man? är det ett lätt eller passar det bara i några personbilar? Har en toyota avensis sedan, tror ni det går? jag har tyvärr ingen möjlighet att testa men är extremt sugen på att köpa kontra men inte lika sugen på att konka den på buss/tåg & vill inte köpa ny bil för kontran!

Tacksam för svar & tips!
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Du kan ju testa att sätta basen i passagerarsätet fram. Dra bak stolen så mycket som möjligt och fäll bak ryggstödet. Om den får plats i din bil vet jag inte
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

basmartin skrev:Du kan ju testa att sätta basen i passagerarsätet fram. Dra bak stolen så mycket som möjligt och fäll bak ryggstödet. Om den får plats i din bil vet jag inte
Så gör jag och riggen i kofferten och medpasseraren i baksätet bakom föraren. Allt det går in i min mini-Mazda så i Toyotan lär det inte vara några problem. Annars är Kombi att föredra när man äger kontrabas, eller kombikupé typ saab.
Användarvisningsbild
Cee
Medlem
Inlägg: 334
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 10:30
Ort: STHLM (från Gunnarskog)

Inlägg av Cee »

Pappa körde 3/4-kontra i framsätet på en Amazon, så med en Avensis kan det inte vara några problem.
En kompis som är över 2 m åkte med i en Miata, med kontra, i passagerarsätet... taket fällt förstås.

/Cee
Användarvisningsbild
sonicaddiction
Medlem
Inlägg: 263
Blev medlem: tis 10 okt 2006, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av sonicaddiction »

När jag lirade kontrabas på mellan-/högstadiet hade farsan en Chevrolet Caprice herrgårdsvagn, så det enda man behövde göra var att fälla mellanryggstöden så fick man plats med den och hade dessutom säkert fått plats med en till. :)
gäst

Inlägg av gäst »

Min pappa berättade att de band fast kontran på taket när de åkte runt och lirade jazz på 50-talet...
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Johannes skrev:Min pappa berättade att de band fast kontran på taket när de åkte runt och lirade jazz på 50-talet...
Så här? :lol:
Den här bilden tog jag förra sommaren. Jag fraktar kontran i Saaben med nedfällt baksätesryggstöd för det mesta. Den minsta bilen jag klämt in den i är en Nissan Micra!

Bild
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Bas-guden
Medlem
Inlägg: 413
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 01:23

Inlägg av Bas-guden »

den borde gå in i min bil då! tackar för svaren!
Skriv svar