Posta bilder på dina basar

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Danne-man
Medlem+
Inlägg: 779
Blev medlem: tor 23 jul 2009, 22:05
Ort: Visby

Inlägg av Danne-man »

Bild

Så fick jag äntligen min BaCH preci-jazz. Överlag känns den välbyggd och är mycket trevlig att spela på. Aktiv EQ var nytt för mig, men det gick snabbt att bli kompis med. P-micken låter som den ska och stallmicken levererar det morr jag var ute efter, så länge den får lite basboost. Sist men inte minst så var setupen från Sixten super :thumbsup:

Med på bilden är även min kära Hagström Swede -74, en riktig rocker! Sen lade jag dit en o-bas också, mest för att den är snygg :)
Show me your bäjsfäjs!
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem
Inlägg: 3011
Blev medlem: sön 30 dec 2007, 02:38
Ort: Umeå

Inlägg av Valle »

Shinjuku skrev:Bild

Så fick jag äntligen min BaCH preci-jazz. Överlag känns den välbyggd och är mycket trevlig att spela på. Aktiv EQ var nytt för mig, men det gick snabbt att bli kompis med. P-micken låter som den ska och stallmicken levererar det morr jag var ute efter, så länge den får lite basboost. Sist men inte minst så var setupen från Sixten super :thumbsup:

Med på bilden är även min kära Hagström Swede -74, en riktig rocker! Sen lade jag dit en o-bas också, mest för att den är snygg :)
Ser att nybasen inspekteras noggrant... vad tycket kissen?
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
Danne-man
Medlem+
Inlägg: 779
Blev medlem: tor 23 jul 2009, 22:05
Ort: Visby

Inlägg av Danne-man »

Valle skrev:Ser att nybasen inspekteras noggrant... vad tycket kissen?
Skeptisk: "-Mindre spel, mer snöre-lek!!"
Show me your bäjsfäjs!
Användarvisningsbild
Tomas
Medlem
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 15:21
Ort: Huddinge

Inlägg av Tomas »

mitt senaste inköp
Kramer 250b

Bild


Bild



Bild
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem
Inlägg: 3011
Blev medlem: sön 30 dec 2007, 02:38
Ort: Umeå

Inlägg av Valle »

Tomas skrev:mitt senaste inköp
Kramer 250b

Bild


Bild



Bild
Så vackert, grattis!
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
Tomas
Medlem
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 15:21
Ort: Huddinge

Inlägg av Tomas »

Tack.
Inte så tung som jag trodde faktist...............
Jättenöjd
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Tomas skrev:mitt senaste inköp
Kramer 250b

Bild
Hur cool som helst.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Riktigt snygg Kramer!!!
Grattis!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Kongo
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 23:16
Ort: Helsingborg

Inlägg av Kongo »

Riktigt fräsig! Behöver inte bekymra sig så mycket om halsjustering på den där plåtstången, antar jag...

EDITH: recension?
<b>Diskant?</b>
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler

En som är för att vara emot
Användarvisningsbild
Hellsten
Medlem+
Inlägg: 1221
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 15:16
Ort: Arvika/Helsingborg

Inlägg av Hellsten »

Världens coolaste huvud - check. Grattis!
| Fender | Mesa |
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Otroligt snygg bas! Vilken kroppsform! KING!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
VictorBacklin
Medlem+
Inlägg: 570
Blev medlem: lör 09 okt 2010, 18:05
Ort: Stockholm

Inlägg av VictorBacklin »

Hagström ca 66/67

Bild

Bild

Bild

Samt även min Eagle Rickenbacker kopia, som jag knappt använder längre!
(Är ju så kär i Hagströmen) :)

Bild
Fender P AV 57 sent 80-tal, Fender P American Std, Fender Jazz American Std. V, Ashdown ABM 500, tks 215, Sansamp, Catalinbread SFT
Användarvisningsbild
Kongo
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 23:16
Ort: Helsingborg

Inlägg av Kongo »

VictorBacklin skrev:Hagström ca 66/67

Bild
Haha, ett syskon till min hagga! Samma lack, ser det dessutom ut som. Vad har du för serienr på den(sätter en slant på att det börjar på 700)? Är det du som har moddat?
<b>Diskant?</b>
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler

En som är för att vara emot
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Grecon som kom igår då...Fenderlogga på plats med klarlack, jag har beställt ett "vintage white" P-skydd som förhoppningsvis har lite bättre passform, ska fräsa ur för halsjusteringen också..men det här är en riktig player...sliten och skön..

Bild
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+
Inlägg: 702
Blev medlem: tis 06 apr 2010, 22:25
Ort: Älvsjö

Inlägg av brempa »

Här är en lite "drömsk" bild på mina basar.

Bild
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
Användarvisningsbild
VictorBacklin
Medlem+
Inlägg: 570
Blev medlem: lör 09 okt 2010, 18:05
Ort: Stockholm

Inlägg av VictorBacklin »

Kongo skrev:
VictorBacklin skrev:Hagström ca 66/67

Bild
Haha, ett syskon till min hagga! Samma lack, ser det dessutom ut som. Vad har du för serienr på den(sätter en slant på att det börjar på 700)? Är det du som har moddat?
Nej den var redan moddad när jag köpte den hos Svenne på Hellstone i våras! 6500 spänn :)
Såg nån hagström klubb jag tänkte gå med i här på forumet härom dagen men hade inte basen vid mig så jag hade inte serienummret i närheten så jag väntade med att gå med, men nu är den här!

679623
Fender P AV 57 sent 80-tal, Fender P American Std, Fender Jazz American Std. V, Ashdown ABM 500, tks 215, Sansamp, Catalinbread SFT
Användarvisningsbild
Kongo
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 23:16
Ort: Helsingborg

Inlägg av Kongo »

VictorBacklin skrev:
Kongo skrev:
VictorBacklin skrev:Hagström ca 66/67

Bild
Haha, ett syskon till min hagga! Samma lack, ser det dessutom ut som. Vad har du för serienr på den(sätter en slant på att det börjar på 700)? Är det du som har moddat?
Nej den var redan moddad när jag köpte den hos Svenne på Hellstone i våras! 6500 spänn :)
Såg nån hagström klubb jag tänkte gå med i här på forumet härom dagen men hade inte basen vid mig så jag hade inte serienummret i närheten så jag väntade med att gå med, men nu är den här!

679623
Exakt samma pris som jag gav för min. Serie 679, då torde den väl vara från 66? Har inte den lilla serienr-boken...
<b>Diskant?</b>
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler

En som är för att vara emot
Användarvisningsbild
SvenGustaf
Medlem+
Inlägg: 563
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 17:24
Ort: Krokom

Vintage Icon v4

Inlägg av SvenGustaf »

Har moddat en Vintage Icon V4 litegrann, (bytt p-skydd) liten insats som gör skillnad, har lackat ett vitt p-skydd svart och slitit det lite så det passar till resten av basen.
Bild
Det satt ett högblankt knappt mintgönt på innnan:


Bild
Användarvisningsbild
VictorBacklin
Medlem+
Inlägg: 570
Blev medlem: lör 09 okt 2010, 18:05
Ort: Stockholm

Inlägg av VictorBacklin »

Kongo skrev:
VictorBacklin skrev:
Kongo skrev:
VictorBacklin skrev:Hagström ca 66/67

Bild
Haha, ett syskon till min hagga! Samma lack, ser det dessutom ut som. Vad har du för serienr på den(sätter en slant på att det börjar på 700)? Är det du som har moddat?
Nej den var redan moddad när jag köpte den hos Svenne på Hellstone i våras! 6500 spänn :)
Såg nån hagström klubb jag tänkte gå med i här på forumet härom dagen men hade inte basen vid mig så jag hade inte serienummret i närheten så jag väntade med att gå med, men nu är den här!

679623
Exakt samma pris som jag gav för min. Serie 679, då torde den väl vara från 66? Har inte den lilla serienr-boken...
Hmm serienummer är inget jag kan! Mailade någon hagström-vintage sida och frågade om dom visste, och dom sa sent 66 / tidigt 67! Men man vet ju aldrig!!
Fender P AV 57 sent 80-tal, Fender P American Std, Fender Jazz American Std. V, Ashdown ABM 500, tks 215, Sansamp, Catalinbread SFT
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Slänger ju aldrig upp några bilder här så jag tänkte ändå bara visa min huvudbas, min älskling och den absolut första pratabas-basen!

Bild

EDIT: Den stora frågan är hur basen kan hamna så mycket högre upp när jag har basen lika högt på den här bilden?

Bild
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Vintage Icon v4

Inlägg av hitman »

SvenGustaf skrev:Har moddat en Vintage Icon V4 litegrann, (bytt p-skydd) liten insats som gör skillnad, har lackat ett vitt p-skydd svart och slitit det lite så det passar till resten av basen.
Så förståndigt, tycker det ser trevligare ut så på en sunburstbas.
Användarvisningsbild
SvenGustaf
Medlem+
Inlägg: 563
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 17:24
Ort: Krokom

Re: Vintage Icon v4

Inlägg av SvenGustaf »

hitman skrev:
SvenGustaf skrev:Har moddat en Vintage Icon V4 litegrann, (bytt p-skydd) liten insats som gör skillnad, har lackat ett vitt p-skydd svart och slitit det lite så det passar till resten av basen.
Så förståndigt, tycker det ser trevligare ut så på en sunburstbas.
Eller hur? Förstår inte hur man har tänkt från början, men smaken är ju som baken:::
/Sven
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Bild
Bild
Bild
Bild
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Kongo
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 23:16
Ort: Helsingborg

Inlägg av Kongo »

Där kom den ja! Återigen, väldigt fin pjäs, alldeles lagom sliten också! Grattis!
<b>Diskant?</b>
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler

En som är för att vara emot
Användarvisningsbild
Magic
Medlem
Inlägg: 320
Blev medlem: mån 26 jan 2009, 16:05
Ort: Ahus, Skåne

Inlägg av Magic »

Tog en familjebild. För att i huvudsak vara gitarrist tycker jag ändå att jag har rätt schyssta basar...! Dessutom är det en till på gång.

Bild

P-bas -65, Höfner -61, 4001 -76
Skriv svar