Posta bilder på dina basar

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+
Inlägg: 1105
Blev medlem: tis 04 jan 2011, 15:26
Ort: Lund

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av JazzBassillen »

Bild

Det räcker med färgblind!
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av B-Å Åhs »

I mörkret är alla basar grå ...
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
BoTheMan
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 01 jun 2015, 16:05

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av BoTheMan »

Nu var den här klar.
Prima hemgjort med pu från Lundgren, hardware från Madison's Music Store (US) och decal från CI Decals (FIN)
bass2_x.jpg
bass2_x.jpg (98.63 KiB) Visad 6289 gånger
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Poncho »

Fender P Hotrodded -00

Bild
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
Jay Jacket
Medlem+
Inlägg: 645
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:59
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Jay Jacket »

Poncho skrev:Fender P Hotrodded -00

Bild
Grym! Ägde en svart Hotrodded P-bas med lönnhals ett tag. Ångrar bittert att jag släppte den.
Fender Precision JV '57 ('83), Fender Precision AVRI Fullerton '62 ('83), Fender Jazz USA ('07), Fender Jazz ('73), Squier Bass VI ('13), Tokai Hardpuncher ('83), Ampeg V4B ('77) x 2, Ampeg SVT212, Aguilar TH500, TKS212, pedaler
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Poncho »

Jay Jacket skrev:
Poncho skrev:Fender P Hotrodded -00

Bild
Grym! Ägde en svart Hotrodded P-bas med lönnhals ett tag. Ångrar bittert att jag släppte den.
Det förstår jag. Har haft denna i ca 10 år och kommer aldrig sälja. I love it!
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av midlifecrisis »

midlifecrisis skrev:Warmoth byggd idag! Shoreline Gold

Bild
Nu jävlar skall den bli ännu grönare!

Bild
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av basmartin »

Den i mitten är ny, 32" Squier JV Bild

Man kan ju undra varför jag köpte den... Idén föddes för ett par år sedan, då jag hade jäkligt ont i vänster axel. Så tänkte att en liten bas skulle hjälpa. Nu byggde jag ihop en lätt bas baserad på Fender Roadworn-delar, så löste sig ändå. Men kunde inte släppa tanken på att det vore otroligt roligt att ha en liten jazzbas. I våras fick jag nys om en som befann sig i Japan. Skickades till Europa med båt. Sedan dröjde det ett tag innan jag kunde betala den, men säljaren var vänlig nog att vänta. Så igår dök den upp och använde den på gig direkt.

Bild

EXTREMT rolig bas! Låter jättefint. Sedan att jag är 192 cm lång och egentligen kanske inte behöver en liten bas, skiter jag i. :D
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Punkster »

Igår kväll blev jag ägare till en Yamaha BB414. Exakt en likadan som den första basen jag ägde en gång i tiden. Har inte hunnit fota än så det får bli en lånad bild.

Bild
/Linus
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Tarzan08 »

BildBildBild

Mitt hus brann upp. Brandmännen lyckades rädda basen, tror jag. Har inte testat den i stärkare än...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Roger Hedin »

Usch och fy!
När hände det, Tarzan?
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Tarzan08 »

Roger Hedin skrev:Usch och fy!
När hände det, Tarzan?
Ungefär sex veckor sen. Allting brann upp... möbler, kläder, minnen och historia.
Jag och familjen bor idag på flyktinghotell i Södertälje i väntan på att få komma in i ett hus vi ska få hyra.

En jäkla tur att jag var lat och lät mina basar och grejor stå i repan.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av gthyni »

Huga huga, jobbigt värre. Hoppas allt löser sig


Sent from my iPhone using Tapatalk
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Roger Hedin »

Var ni hemma när det hände? Det var ju tur att "bara" saker gick åt. Kläder och sånt går ju skaffa nytt, men historia...
Ett grannhus brann ner innan jul förra året. Nu står ett nytt nästan klart. Det kan ta tid. Ni har ju tur i eländet som hittar ett temporärt boende i alla fall...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+
Inlägg: 1199
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 16:58
Ort: Nora

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Grundström »

Lider med dig Tarzan. Råkade ut för samma sak för 1,5 år sen. Undrar du över något är det bara att höra av sig.

Skickat från min E5823 via Tapatalk
//Emil
Användarvisningsbild
Falcon
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: mån 31 aug 2015, 13:28
Ort: Stockholm, Hökarängen

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Falcon »

Tråkig historia, hoppas att det reder upp sig i möjligaste mån.
| Höfner 182-1961 | Höfner 182-1964 | Höfner 500/1 Cavern CT 2013 | Höfner 500/1 Cavern Ri 2017 | Kent 1963 | Squier Precision TB bass 2007 | Harley Benton BB FL | Harley Benton B-25M | HPD Telecaster Bass | Falcon precision | Audition-65 |
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Markooo »

BoTheMan skrev:Nu var den här klar.
Prima hemgjort med pu från Lundgren, hardware från Madison's Music Store (US) och decal från CI Decals (FIN)
bass2_x.jpg
Så fin... :kär:

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Tarzan08 »

Grundström skrev:Lider med dig Tarzan. Råkade ut för samma sak för 1,5 år sen. Undrar du över något är det bara att höra av sig.
Tack för det. Än så länge är det ju liksom bara väntan på försäkringspengen. Det är liksom inget oklart direkt. De (IF) verkar ha en rätt generös värderingsnorm.
Falcon skrev:Tråkig historia, hoppas att det reder upp sig i möjligaste mån
Ja. Det är lite chockartat att plötsligt inte ha någonting. Eller ens någonstans att ta vägen.
Roger Hedin skrev:Var ni hemma när det hände? Det var ju tur att "bara" saker gick åt. Kläder och sånt går ju skaffa nytt, men historia...
Ett grannhus brann ner innan jul förra året. Nu står ett nytt nästan klart. Det kan ta tid. Ni har ju tur i eländet som hittar ett temporärt boende i alla fall...
Ja, vi var hemma. Alla utom jag låg och sov (klockan var just efter midnatt) när jag hörde något som lät exakt som om någon av ungarna poppade popcorn. Så jag kastade mig ut i köket för att skälla när jag såg flammorna utanför fönstret. Dörren var barrikaderad utifrån så jag fick bara upp den kanske nån cm, men insåg när röken började sippra in att det var läge att få ut barn, hund och min rörelsehindrade fruv.

Polisen rubricerar det som mordbrand då de slagit fast att branden började på en balkong som ingen (utom hyresvärden) har tillgång till. Det handlar troligtvis om en s.k. Molotov-cocktail...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Tarzan08 »

Så här såg den ut innan branden... (den övre)


Bild
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av 200071 »

Nästan snyggare nu...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+
Inlägg: 1105
Blev medlem: tis 04 jan 2011, 15:26
Ort: Lund

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av JazzBassillen »

Flammig lönn är snyggt.
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av BBQV »

Tarzan08 skrev:Ja, vi var hemma. Alla utom jag låg och sov (klockan var just efter midnatt) när jag hörde något som lät exakt som om någon av ungarna poppade popcorn. Så jag kastade mig ut i köket för att skälla när jag såg flammorna utanför fönstret. Dörren var barrikaderad utifrån så jag fick bara upp den kanske nån cm, men insåg när röken började sippra in att det var läge att få ut barn, hund och min rörelsehindrade fruv.

Polisen rubricerar det som mordbrand då de slagit fast att branden började på en balkong som ingen (utom hyresvärden) har tillgång till. Det handlar troligtvis om en s.k. Molotov-cocktail...
Molotov och barrikaderad dörr? Känns som att nån borde sitta inne. Länge! :evil:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Kurisawa
Medlem+
Inlägg: 512
Blev medlem: sön 07 okt 2012, 16:27
Ort: Varberg

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Kurisawa »

Tarzan08 skrev:
Grundström skrev:Lider med dig Tarzan. Råkade ut för samma sak för 1,5 år sen. Undrar du över något är det bara att höra av sig.
Tack för det. Än så länge är det ju liksom bara väntan på försäkringspengen. Det är liksom inget oklart direkt. De (IF) verkar ha en rätt generös värderingsnorm.
Falcon skrev:Tråkig historia, hoppas att det reder upp sig i möjligaste mån
Ja. Det är lite chockartat att plötsligt inte ha någonting. Eller ens någonstans att ta vägen.
Roger Hedin skrev:Var ni hemma när det hände? Det var ju tur att "bara" saker gick åt. Kläder och sånt går ju skaffa nytt, men historia...
Ett grannhus brann ner innan jul förra året. Nu står ett nytt nästan klart. Det kan ta tid. Ni har ju tur i eländet som hittar ett temporärt boende i alla fall...
Ja, vi var hemma. Alla utom jag låg och sov (klockan var just efter midnatt) när jag hörde något som lät exakt som om någon av ungarna poppade popcorn. Så jag kastade mig ut i köket för att skälla när jag såg flammorna utanför fönstret. Dörren var barrikaderad utifrån så jag fick bara upp den kanske nån cm, men insåg när röken började sippra in att det var läge att få ut barn, hund och min rörelsehindrade fruv.

Polisen rubricerar det som mordbrand då de slagit fast att branden började på en balkong som ingen (utom hyresvärden) har tillgång till. Det handlar troligtvis om en s.k. Molotov-cocktail...
Fy fan va sjukt. Hoppas att allt löser sig
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++
Inlägg: 4212
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 11:40

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av midlifecrisis »

Kurisawa skrev:
Tarzan08 skrev:
Grundström skrev:Lider med dig Tarzan. Råkade ut för samma sak för 1,5 år sen. Undrar du över något är det bara att höra av sig.
Tack för det. Än så länge är det ju liksom bara väntan på försäkringspengen. Det är liksom inget oklart direkt. De (IF) verkar ha en rätt generös värderingsnorm.
Falcon skrev:Tråkig historia, hoppas att det reder upp sig i möjligaste mån
Ja. Det är lite chockartat att plötsligt inte ha någonting. Eller ens någonstans att ta vägen.
Roger Hedin skrev:Var ni hemma när det hände? Det var ju tur att "bara" saker gick åt. Kläder och sånt går ju skaffa nytt, men historia...
Ett grannhus brann ner innan jul förra året. Nu står ett nytt nästan klart. Det kan ta tid. Ni har ju tur i eländet som hittar ett temporärt boende i alla fall...
Ja, vi var hemma. Alla utom jag låg och sov (klockan var just efter midnatt) när jag hörde något som lät exakt som om någon av ungarna poppade popcorn. Så jag kastade mig ut i köket för att skälla när jag såg flammorna utanför fönstret. Dörren var barrikaderad utifrån så jag fick bara upp den kanske nån cm, men insåg när röken började sippra in att det var läge att få ut barn, hund och min rörelsehindrade fruv.

Polisen rubricerar det som mordbrand då de slagit fast att branden började på en balkong som ingen (utom hyresvärden) har tillgång till. Det handlar troligtvis om en s.k. Molotov-cocktail...
Fy fan va sjukt. Hoppas att allt löser sig
Trist att råka ut för sånt. Hade en liknande upplevelse själv för en tid sedan. Trösten var att den första polisbilen dök mindre än en minut efter att jag ringde 911. Men det är en egendomlig känsla att se polisbilar, beväpnade poliser och sökljus på sin som man trodde trygga tomt. Man sover inte lika bra efteråt.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Bonehead »

Min bandlösa sandberg och farbror fender jazz.
Ett trivsamt par.

Bild
Skriv svar