Vad är detta för bas?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Borna
Medlem
Inlägg: 174
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 16:03
Ort: Uppsala

Vad är detta för bas?

Inlägg av Borna »

Tjabba, satt i skolan en vacker dag på rasten och såg denna jävul.. en Elbas för 900 kronor, ser ut som en dyr+att hardcase medföljer?! är inte det typ rätt bra?

http://www.blocket.se/vi/13721430.htm?ca=10_s

den ser fasen inte billig ut altså, men 900 kronor?! sjuuukt billigt, är den bra tro? :s :oops:

edit: ingen riktig info om basen på annonsen, men tänkte någon som vet mer om märket? prisklass osv? :o är inte intresserad av själva basen, precis köpt en ny så.. :/
Hektor
Medlem
Inlägg: 193
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 18:18
Ort: Malmö

Inlägg av Hektor »

Den är såld. Det är ungefär allt jag vet.
Borna
Medlem
Inlägg: 174
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 16:03
Ort: Uppsala

Inlägg av Borna »

Ingen annan som vet? :S
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Var inte det där den där jätteful gitarr-basen som prakas ville köpa?
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Japansk 70tal definitivt. Fabrik vettetusan. Nysse har en Greco gold top inne, lite dyr bara.
Bild
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
RogerVatten
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 28 okt 2007, 14:10
Ort: Oxie, avfart 13

Inlägg av RogerVatten »

Som sagt, en japanbas, möjligtvis ganska gammal (kanske 80-talet?).

Dom härade basarna varierar otroligt mycket i kvalitet, du kan få en sjukt bra bas eller en helt värdelös.

Priset; Njaa alltså, jag hade inte gett mer. Den ser inte ut att vara i toppskick och basen har nästan inget värde (även om det kan vara ett riktigt bra instrument).
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

RogerVatten skrev:Den ser inte ut att vara i toppskick och basen har nästan inget värde (även om det kan vara ett riktigt bra instrument).
Det där var nog bland de konstigaste resonemang jag hört. Så basen har inget värde ens om den är ett riktigt bra instrument? Köper du instrument för att spela på eller för att andra tycker att de är värda något? :shock:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Makten skrev:
RogerVatten skrev:Den ser inte ut att vara i toppskick och basen har nästan inget värde (även om det kan vara ett riktigt bra instrument).
Det där var nog bland de konstigaste resonemang jag hört. Så basen har inget värde ens om den är ett riktigt bra instrument? Köper du instrument för att spela på eller för att andra tycker att de är värda något? :shock:
Är det inte detta du brukar tjöta om? Pengavärde garanterar inte kvalitét :roll: ?
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

the_great_alfonzo skrev:
Makten skrev:
RogerVatten skrev:Den ser inte ut att vara i toppskick och basen har nästan inget värde (även om det kan vara ett riktigt bra instrument).
Det där var nog bland de konstigaste resonemang jag hört. Så basen har inget värde ens om den är ett riktigt bra instrument? Köper du instrument för att spela på eller för att andra tycker att de är värda något? :shock:
Är det inte detta du brukar tjöta om? Pengavärde garanterar inte kvalitét :roll: ?
tror skillnaden ligger i att en menar värdet den betingar för den är bra att spela på och en som menar att den har ett andrahands-värde..
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Skriv svar