Windmill basar

Prata om allt som har med elbasar att göra
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Windmill basar

Inlägg av Basstore »

Eftersom det verkar finnas ett litet intresse för Windmill basar så vill jag gärna visa vad vi har att erbjuda. (Bilderna på hemsidan gör inte basarna rätt visa)...

Charlie Moreno Signature

Bild

Spitfire 4 str.

Bild

JBass 4str Cherryburst

Bild

JModern 5str Blueburst (finns på JAM i Stockholm)

Bild

PMBass 4 str brownburst (finns på JAM i Stockholm och en i Malmö)

Bild

Proto II 6str. (finns där du finns :wink: bara och säga till)

Bild
[/img]
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Cool pics Marcbass. Jag gillar nog mest den vita jazzbasen på Windmills hemsida. Var i Europa tillverkas dem och är priserna på hemsidan det man får betala i Sverige?
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Tillverkas i Tyskland och alla basar är handbygda.
Bygg tid ca 4 månader.
Alla basar går att special beställa PRECIS som DU vill ha dom..

Inte priserna på http://www.windmill-guitars.com dom har ingen moms inkluderad där.

Se priser på http://www.windmill-guitars.se istället eller fråga mig om det är nåt särskilt som önskas.
Saad
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:47

Inlägg av Saad »

Windmill basarna verkar riktigt bra faktiskt! :)

Låt säga att jag custom beställer en Windmill och sedan beslutar mig för att sälja den om ett par år, hur är då andrahandsvärdet?
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Svårt och säga ju eftersom dom endast funnits i 1-2 år..

Men ja tror att om suget eftersom hänger kvar så blir de bra andra hands värde..
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

marcbass skrev:Svårt och säga ju eftersom dom endast funnits i 1-2 år..

Men ja tror att om suget eftersom hänger kvar så blir de bra andra hands värde..
Jag var precis och spela på den dom har på jam. Det var den mest lättspelade bas jag har spelat på!!! Blev lite sugen tills jag fick veta att dom ville ha 25 lakan för den men kunde ge ett riktigt bra pris... 23000 :shock:
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

marcbass, är det något pristillägg för vänsterhänt? :D
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Klart de INTE är...
Ni är lika mycke värda en sån här bas som vi "normala" :wink: :wink:

Skulle de va nåt tillägg så bjuder ja isåfall på det..







Opps... Brukar det va dyrt?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

hehe, ibland (som typ warwick) är det ingen prisskillnad, ibland är det som Fender med 500-1000Kr extra och ibland är det typ 15%/3000Kr... så det suger :D
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Bojkota de FreCko! Det skall inte behöva vara dyrare tycker jag. Inte i dagens samhälle.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

calif de funk skrev:Bojkota de FreCko! Det skall inte behöva vara dyrare tycker jag. Inte i dagens samhälle.
mjo, jag har funderat på det :D men då minskar mitt utbud till typ... bara customshop/små tillverkare som inte använder maskiner när dom tillverkar instrument :cry: jag som gillar fender-basar...

I och för sig kan man alltid beställa ihop en jazzare eller precisionbas från http://www.warmoth.com och sen köpa någon fenderlogga och låtsas som att man har en custom-fender 8)
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

FreCKo skrev:
calif de funk skrev:Bojkota de FreCko! Det skall inte behöva vara dyrare tycker jag. Inte i dagens samhälle.
mjo, jag har funderat på det :D men då minskar mitt utbud till typ... bara customshop/små tillverkare som inte använder maskiner när dom tillverkar instrument :cry: jag som gillar fender-basar...



I och för sig kan man alltid beställa ihop en jazzare eller precisionbas från http://www.warmoth.com och sen köpa någon fenderlogga och låtsas som att man har en custom-fender 8)
Visst. Eller kolla efter en beggat vänster Jazz Bass. Fast Warmoth gör bra grejer som man inte behöver skämmas för...
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

calif de funk skrev:
FreCKo skrev:
calif de funk skrev:Bojkota de FreCko! Det skall inte behöva vara dyrare tycker jag. Inte i dagens samhälle.
mjo, jag har funderat på det :D men då minskar mitt utbud till typ... bara customshop/små tillverkare som inte använder maskiner när dom tillverkar instrument :cry: jag som gillar fender-basar...



I och för sig kan man alltid beställa ihop en jazzare eller precisionbas från http://www.warmoth.com och sen köpa någon fenderlogga och låtsas som att man har en custom-fender 8)
Visst. Eller kolla efter en beggat vänster Jazz Bass. Fast Warmoth gör bra grejer som man inte behöver skämmas för...
mjo, men jag ogillar verkligen deras mexico-serie, allting känns bara... budget. Squiers vänsterhänta känns som ett större kvalitétsinstrument, vilket är lite småkonstigt... Jag hade dessutom en vänsterhänt jazzbas på G för några år sen, en japanare, svart med lönngreppbräda och vita blockinlägg, men jag var luspank och under 18...

Anledningen till att jag tänkte köpa en fenderlogga är först och främst för att jag tycker att det ser tomt ut utan något på huvudet :lol: så att köpa en fenderlogga är typ den lätta vägen, men kan kan nog komma på något roligare att göra...
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Helt rätt. Det går inte å ha en bas utan logga. Allrahelst en Fender logga då :wink:

Vet inte om Mexico Classic serien har vänsterhänta basar men annars är de faktiskt väldigt välbyggda instrument. Bytter man dessutom mickarna till lite bättre typ Antiquity, då har man en riktigt bra bas till inte alltförhög pris.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

calif de funk skrev:Helt rätt. Det går inte å ha en bas utan logga. Allrahelst en Fender logga då :wink:

Vet inte om Mexico Classic serien har vänsterhänta basar men annars är de faktiskt väldigt välbyggda instrument. Bytter man dessutom mickarna till lite bättre typ Antiquity, då har man en riktigt bra bas till inte alltförhög pris.
tyvärr så finns dom inte i vänsterhänt :cry: ännu en dålig grej med att vara vänsterhänt, man har max 10% av utbudet att välja mellan... från fender är det Mexico Standard Jazzbas, American standard p-bas och American deluxe jazzbas... såg på southpawguitars.com att dom har en mexico deluxe jazzare (med aktiv elektronik), antagligen typ en mindre upplaga som producerats, men den skulle kosta mer än american precisionaren... :cry:
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Har Kunder och spekulanter som sagt att Windmill piskar skiten ur Fender American Deluxe serien så.... ja..

Windmill bygger VÄNSTER till dig..
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

marcbass skrev:Har Kunder och spekulanter som sagt att Windmill piskar skiten ur Fender American Deluxe serien så.... ja..

Windmill bygger VÄNSTER till dig..
låter riktigt bra, är lite sugen på någon blåaktig femsträngad jazzbas från windmill faktiskt :D Dock måste det vänta minst ett halvår, börjar inte jobba förrän den 21'a, och jag måste spara isf 8) om inte windmill känner sig snälla och vill sponsra mig till en bas... Jag spelar ju faktiskt i ett band :roll: som iofs inte ens har spelat in sin första demo, men vafan! :lol:

Förresten, är det någon prisskillnad beroende på om man vill ha plektrumskydd eller inte? Tänkte främst på jazzbasarna :D
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Du kan väl maila mig så kan vi ta allting via vanligt mail..
enklare och kolla vad du vill ha då..

dom kommer dock delas in i två serier nu framöver.

Groove Serien och Custom..
Alla basar är fortfarande handbygda och custom basar bara det att Groove Serien: Jazzbass, P-bas, JMbass, PMbass kommer finnas som lager vara så man enkelt kan välja greppbräda, mickar och sånt.. För snabbare leverans helt enkelt.

Men maila mig så ska vi titta på en bas åt dig.

På en bas som du beställer nu är det 4-5 månaders bygg tid på..

marcbass@windmill-guitars.se
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Denna finns i Lager..

16500:-

Bild
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

marcbass skrev:Denna finns i Lager..

16500:-

Bild
hehe, som sagt, inget kommer hända på ett halvår minst, om jag ens köper en windmill :D
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Fler nya Windmill basar som finns i Lager!!!!

Inlägg av Basstore »

Kort leverans på dessa basar då dom redan är HALV klara. Preamps/ mickar går fortfarande och special beställa.
PM:a för priser.

Windforce Custom 5 str. MM + J i ebenholtz covers. Aktiv preamp.

Bild

JMBass 4 str. Helt passiv MM + J

Bild

Spitfire med aktiv preamp MM + P.

Bild

Pbass Blonde, lönnbräda med block!

Bild

Pbass blue burst, lönnbräda med block.

Bild

Jazzbass Jay Tee signature 4 str.

Bild

Proto 2, blue burst. Bolt on.

Bild

Proto 27, Birdeye top.

Bild
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Re: Fler nya Windmill basar som finns i Lager!!!!

Inlägg av Simon Andersson »

marcbass skrev:Bild
den är så äckligt svinigt snygg så jag nästan kräks. jag SKA ha en sån. måste bara bli rockstjärna först... :wink:
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

Testade en Windmill Jbass 5, passiv, Brownburst .. på JAM i Sthlm...
Gediget bygge och mycket snygg !!
Men hallå, B-strängen lät INTE bra, den var ostabil och luddig. :(
....det var överraskande, för de leveras väl med en bra setup?
....och vad sitter det för strängar på dem?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

FreCKo skrev:hehe, ibland (som typ warwick) är det ingen prisskillnad, ibland är det som Fender med 500-1000Kr extra och ibland är det typ 15%/3000Kr... så det suger :D
http://www.basstudio.nu/Clover_basar.htm
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

200071 skrev:
FreCKo skrev:hehe, ibland (som typ warwick) är det ingen prisskillnad, ibland är det som Fender med 500-1000Kr extra och ibland är det typ 15%/3000Kr... så det suger :D
http://www.basstudio.nu/Clover_basar.htm
en är på mig om windmill-basar och en om clover, suck :roll: Nämen, jag har kollat på Clover-basarna och dom är MÄKTIGT fina, och detsamma med Windmill... Och så har jag ju dom där andra basarna på gång också...

och jag har inte ens jobb :oops: Äh vafan, så fort jag får jobb blir det en sjysst bas och förstärkare på avbetalning :wink:
Skriv svar