Noguera ?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
joola
VIP medlem
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 13 okt 2006, 10:43

Noguera ?

Inlägg av joola »

Fick ett erbjudande att byta till mig en Noguera 5:a , vet bara att den är byggd i Frankrike, vet någon var det är för nåt ? har någon testat ? är det bra basar? etc . Alla synpunkter mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Ser svindyra ut. Typiska "möbelbasar", men de verkar välbyggda. Synd att min franska inskränker sig till tre-fyra svordomar annars kanske man kunde fått ut nå't av hemsidan...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Kan tyvärr inte tillföra något heller mer än att de ser verkligt välbyggda, lite lagom innovativa ut och inte så rusktigt dyra i alla fall.
Från €1650 och uppåt de flesta väl under €3000.
Vilken modell handlar det om? Och gärna lite historia. Vissa av oss blir mycket nyfikna... :oops:
Saad
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:47

Inlägg av Saad »

Etienne MBappé och Yves Carbonne (http://www.yvescarbonne.com) använder sig av deras instrument. Tror även att Alphonso Johnson groovar loss på deras byggen. Detta kanske kan ge en liten hint om kvalitén?
Senast redigerad av Saad den sön 22 okt 2006, 22:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
joola
VIP medlem
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 13 okt 2006, 10:43

Inlägg av joola »

serien heter YC designad av Yves carbonne, jag har annonser ute på nätet där jag byter bort en USA hot rod p-bas mot en 5a, e ju en lefty så det är inte så lätt att hitta rätt prylar och jag har ett studio gigg där jag behöver en 5a helst igår, hur som helst så hörde den här franska killen av sig med en Noguera å jag har ingen aning vad det e för nåt.
Saad
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:47

Inlägg av Saad »

Joola, kolla som sagt in http://www.yvescarbonne.com. Finns en del smakprov där du kan lyssna på han där han spelar på sin Noguera.
Användarvisningsbild
joola
VIP medlem
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 13 okt 2006, 10:43

Inlägg av joola »

Tack för tipset, han spelar ju väldigt franskt om man säger så......munspel och bas.....hmm....
Saad
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:47

Inlägg av Saad »

Han använder sig av en jäkla massa strängar också, har bland annat en bas med 11 strängar! :shock:
Skriv svar