Cloverbasar

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1123
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Cloverbasar

Inlägg av Busta B »

Tja. Är ny på forumet här. Har en 3/4 kontra och en elbas G&L L-2000 -81, båda diggar jag hårt men är inne på att utöka arsenalen med en 5:a. Ögonen har fallit på en Clover Apeiron H5 se: http://www.basstudio.nu/Apeiron.htm , någon som testat denna eller känner ngn som testat den? Ljud? Spelbarhet? Kan den jämföras med ngn annan bas?
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Tjena och Välkommen..

Jag har inte testat Apeiron basen men Clovers andra bas XP15.5 eller va den nu heter har ja testat..

Mycke fint bygge och lät bra.. H strängen va dock aningen slapp och sladdrig. Inte alls så fast och go som ja helst vill ha den..

För priset 15000:- va dom ligger på så är dom ju helt okej.

Ja ska själv köpa mig en Apeiron bas. FAST en 4:a... i Lake Placid Blue, väntar bara på pris från SUPER trevliga och "BRA att göra affärer med" PETER ÅRNES som har Basstudio.nu..

Kolla in helt klart.
http://www.basstudio.nu


PS: nu får man väl skit för att man pushar här också! :wink:

*host*
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Jag har inte testat Clovers Apeiron-basar, men om jag jagade en bas av den typen, i den prisklassen, skulle jag försöka få fatt i en Sandberg California att testa. Om inte annat för att jag är ytlig och tycker att Sandbergarna är lite snyggare.
Bild
Dessvärre tar, så vitt jag vet, ingen in Sandberg till Sverige, men det finns återförsäljare i både Danmark (som jag bor nära) och Norge. Och så finns ju alltid alternativet med öppet köp via diverse tyska webshopar för den som vågar.
Användarvisningsbild
joola
VIP medlem
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 13 okt 2006, 10:43

Inlägg av joola »

Har varit i kontakt med Sandberg och Clover i Tyskland och det var inga problem att köpa direkt från fabrik.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Clover köper ni naturligtvis direkt från Peter Årnes på Basstudio...
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Skriv svar