Cool gammal goding

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Cool gammal goding

Inlägg av precision65 »

Bild

Jag köpte den brittiska tidningen Bassist regelbundet på 90-talet, där var en test av denna skapelse, BENDER COLLISON, i ett av numren.

Tydligen spelbar, enligt testaren, och ett bra bygge. Jäkla cool skapelse.
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

den där basen är svincool.. man skulle verkligen vilja känna på en i verkligheten..
men har man en sån på sig så ser man ganska skum ut..

Bild

mer här på länken nedan
http://www.brianeastwoodguitars.co.uk/bender.html
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

:)
Den har jag faktiskt aldrig hört talas om. Helt sanslös skapelse!
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
gäst

Inlägg av gäst »

Sänk värmen, basen smälter...
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

den enda som kan komma undan med att spela på den där egentligen är gummimannen..
dereborn

Inlägg av dereborn »

Bild

Lemmy lirar på en GK!

Att Phil är ganska skum är ju inte nån direkt nyhet... Men han är skön!
gäst

Inlägg av gäst »

dereborn skrev:Lemmy lirar på en GK!
Ja, hur hamnade GK:n där? Ungefär lika osannolikt som att Cliff Williams skulle komma till giget med en Roland Synthbas...
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

dereborn skrev:Bild

Lemmy lirar på en GK!

Att Phil är ganska skum är ju inte nån direkt nyhet... Men han är skön!
kanske är något annat bands, alternativt en lånad rigg? :shock:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Det är väl Phil's GK. Har för mig att han brukar köra på GK iaf. Lemmy har väl helt enkelt tagit sig en bra bit åt 'stage right' när bilden togs.
gäst

Inlägg av gäst »

Jag ber om ursäkt för att jag uttryckt mig otydligt. De av oss som skrivit inläggen ovan vet att Lemmy inte använder GK. Han använder Marshall. Vi vet också att det är en lånad rigg eller att det också kan vara så att det är gitarristens rigg. Förklaring är ej nödvändig.
FÖRSTÅR INGEN PÅ DETTA FORUM IRONI?

Basen var fin i alla fall...
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Skall man tolka det som att dereborn också var ironisk när han konstaterade att Lemmy använder GK? Det var mera det som jag kommenterade, men var du ironisk dereborn så ber jag också om ursäkt.

Ang Cliff, kan han använda huvudlös Steinberger känns ingenting omöjligt men det var roligt skrivet iaf Johannes.
gäst

Inlägg av gäst »

Jag gissar att Deredorn känner till att Lemmy inte kör på GK men det får han svara på själv. När det gäller Cliff´s Steinberger så tillhör det kategorin "Rockens stora mysterier", helt obegripligt. Hur gick det till? Många trampade ju snett på 80-talet men en Steinberger i AC/DC? Du har ju helt rätt i att i och med det så borde en Roland-bas inte vara omöjlig i det sammanhanget.
gäst

Inlägg av gäst »

Hade faktiskt helt förträngt att han (Cliff) körde på en sådan bas ett tag, sorry.
Cliff skall köra på Precision eller Sting Ray, allt annat är oetiskt i hans fal.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Jo, det var väl det komiska i bilden jag kommenterade...

Lemmy och en G-K är väl ungefär lika naturligt som att tänka sej en lågt hängande thunderbird, plektrum och en Orange 2x15' rigg på Jonas Hellborg?

När vi åkte med Motörhead körde Phil också på Marshall. Visste inte att han använt G-K! Kanske han inte vet själv heller...
gäst

Inlägg av gäst »

Eller Marcus Miller med en BC Rich med dödskallar på...
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Johannes skrev:Hade faktiskt helt förträngt att han (Cliff) körde på en sådan bas ett tag, sorry.
Cliff skall köra på Precision eller Sting Ray, allt annat är oetiskt i hans fal.
Han har ju haft riktigt god smak emellanåt. Ursäkta bildkvaliteten men den finns med på 'Family Jewels'-DVD:n.

Bild
gäst

Inlägg av gäst »

Danne skrev:
Johannes skrev:Hade faktiskt helt förträngt att han (Cliff) körde på en sådan bas ett tag, sorry.
Cliff skall köra på Precision eller Sting Ray, allt annat är oetiskt i hans fal.
Han har ju haft riktigt god smak emellanåt. Ursäkta bildkvaliteten men den finns med på 'Family Jewels'-DVD:n.

Bild
Aaaaah, stiligt. Jag tar tillbaks min kommentar om etik...
Skriv svar