Zon bygg och reklamtråd med Nya Zon basar 2015

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Zon bygg och reklamtråd med Nya Zon basar 2015

Inlägg av blackparkas »

Roligt att han säger att han testat igenom en massa dyra prylar, fastnar för Zon, och testar olika mickar och preamps och sen sitter det EMG i den.... Omöjligt att det kan varit det bästa alternativet...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Zon bygg och reklamtråd med Nya Zon basar 2015

Inlägg av gthyni »

blackparkas skrev:Roligt att han säger att han testat igenom en massa dyra prylar, fastnar för Zon, och testar olika mickar och preamps och sen sitter det EMG i den.... Omöjligt att det kan varit det bästa alternativet...
fritt tolkat så sa han väl bartolinis + aguilar preamp som satt i lät för balanserat och bra
så han bytte till aktiva EMG och bartolini preamp för att han ville ha betongbotten.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Zon bygg och reklamtråd med Nya Zon basar 2015

Inlägg av blackparkas »

gthyni skrev:
blackparkas skrev:Roligt att han säger att han testat igenom en massa dyra prylar, fastnar för Zon, och testar olika mickar och preamps och sen sitter det EMG i den.... Omöjligt att det kan varit det bästa alternativet...
fritt tolkat så sa han väl bartolinis + aguilar preamp som satt i lät för balanserat och bra
så han bytte till aktiva EMG och bartolini preamp för att han ville ha betongbotten.
Jag lyssnade faktiskt inte så länge för jag tyckte det inte lät särskilt bra när han lirade.
Botten har då ALDRIG varit nåt bekymmer på nån Zon-bas jag testat, det är väl snarare så att det kan bli för mycket, men skillnaden mot de EMG-försedda basar jag haft har Zon-basarna haft en rätt definierad botten med dynamik snarare än det platta och ofta ganska tråkiga ljudet man får med EMG, även om det förstås, beroende på preamp, sällan saknas bottenflås med EMG heller.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
magnus_s
Medlem
Inlägg: 404
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 10:45
Ort: Göteborg

Re: Zon bygg och reklamtråd med Nya Zon basar 2015

Inlägg av magnus_s »

blackparkas skrev:Jag lyssnade faktiskt inte så länge för jag tyckte det inte lät särskilt bra när han lirade.
Botten har då ALDRIG varit nåt bekymmer på nån Zon-bas jag testat, det är väl snarare så att det kan bli för mycket, men skillnaden mot de EMG-försedda basar jag haft har Zon-basarna haft en rätt definierad botten med dynamik snarare än det platta och ofta ganska tråkiga ljudet man får med EMG, även om det förstås, beroende på preamp, sällan saknas bottenflås med EMG heller.
Nej, ont om botten är det ej. Jag kommer behöva lägga om en hel låt för att signalen gick in för hett utan att det slog rött. När vi tog den till vår mixare så fick han inte fason på det, så jag får lägga om den i morgon, FETT!
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Zon bygg och reklamtråd med Nya Zon basar 2015

Inlägg av Hågge »

Tack för att jag fick komma och testa dina Zon-basar :tummenupp:

Och herrejösses vilka instrument :kär:
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Zon bygg och reklamtråd med Nya Zon basar 2015

Inlägg av Elfström »

Hågge skrev:Tack för att jag fick komma och testa dina Zon-basar :tummenupp:

Och herrejösses vilka instrument :kär:
:nickar:
:vinkar:

http://www.elfstrombassdirect.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Zon bygg och reklamtråd med Nya Zon basar 2015

Inlägg av Elfström »

Bild
Shut up and play yer guitar!
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Re: Zon bygg och reklamtråd med Nya Zon basar 2015

Inlägg av Mr Praline »

Riendeau-basen, varför finns det inga bilder på din site tagna framifrån?! Den är ju sjukt cool.
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Zon bygg och reklamtråd med Nya Zon basar 2015

Inlägg av Elfström »

Alla basarna kan användas med plektrum och flats om så önskas!
Snabbare uppdateringar av olika och nya modeller samt clip med olika artister går att se och lyssna på här, där vi talar Engelska :lol: : https://www.facebook.com/groups/969192003120181/" onclick="window.open(this.href);return false;



Bild
Shut up and play yer guitar!
Låst