Brubaker Brute MJXSC

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
kirkman
Medlem
Inlägg: 129
Blev medlem: mån 02 mar 2015, 22:34
Ort: Nyköping

Brubaker Brute MJXSC

Inlägg av kirkman »

Hej, är på jakt efter en ny bas (igen) och är specifikt på jakt efter en med mm/j mickar då den kombinationen låter bäst för mig. Har haft en Cort arona 4 som jag ljudmässigt är nöjd med men vill ha lite av en uppgradering.
Har kollat igenom lite olika modeller som Sandberg California tm, Lakland 55-94 å 55-02 å sedan såg jag en på talkbass skriva om en Brubaker brute. Har aldrig sett det märket förut men när jag skrollade igenom deras modeller fastnade jag på Brubaker Brute MJXSC fyrsträngad. Den har nästan allt jag skulle villa i en bas. Singlecut, skitsnyggt huvud, svart matt hals, matt mörkröd finish, mm/j mm. Priset är även väldigt trevligt.

Innan jag köper denna så skulle jag bara kolla med er om ni har haft eller testad en Brubaker. Är dom värda att köpa? Har ni tips på någon annan mm/j modell?

Ha det gött!
https://soundcloud.com/beforetherapture" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Brubaker Brute MJXSC

Inlägg av Roger Hedin »

Kolla för höge farao in denna:
https://www.blocket.se/varmland/Peavey_ ... w=3&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ASBRA till löjligt lågt pris. Jag har haft en sådan, och den enda reella skillnaden från en US Lakland är att MM-puppan inte är switchbar till J-lägen. 3000 är en sjättedel av priset när de kom.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Brubaker Brute MJXSC

Inlägg av blackparkas »

Roger.

Peaveyn har ju för tjyven INGA specar som stämmer in på det TS tyckte var bra med Brubakern.... Förutom fyrsträngat möjligtvis...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Brubaker Brute MJXSC

Inlägg av Roger Hedin »

blackparkas skrev:Roger.

Peaveyn har ju för tjyven INGA specar som stämmer in på det TS tyckte var bra med Brubakern.... Förutom fyrsträngat möjligtvis...
Och MM/J.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Brubaker Brute MJXSC

Inlägg av blackparkas »

Ok då.

Men sen är det stopp!!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
kirkman
Medlem
Inlägg: 129
Blev medlem: mån 02 mar 2015, 22:34
Ort: Nyköping

Re: Brubaker Brute MJXSC

Inlägg av kirkman »

Tack för input Roger, har kollat lite på sådana Peavys men som parkas påpekar så är specsen inte mina favoriter :wink:
Om jag nu kommer köpa brubakern ska jag nog uppgradera mickarna och elektroniken. Delano pups lutar det åt.
Annars har jag fastnat lite för Maruszczyk custom basar... Får se hur ekonomin ser ut efter sommaren!
https://soundcloud.com/beforetherapture" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar