Gibsons nya EB-bas...

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Gibsons nya EB-bas...

Inlägg av Markooo »

Vad hände här? Ser ut som en snål version av en Tobias typ. Den här föll mig inte i smaken alls... Låter säkert bra och så vidare men var är en ordentlig Thunderbird eller vettig reissue på typ en Ripper/Grabber?

Meh...

https://www.andertons.co.uk/p/BAEB17SVC ... e-sunburst


Bild

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Gibsons nya EB-bas...

Inlägg av blackparkas »

Ähum...

http://pratabas.se/viewtopic.php?f=1&t=82998" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Gibsons nya EB-bas...

Inlägg av Roger Hedin »

Bild
Skämt åsido, det är ju bara en billigare variant av förrförra(?) årets EB, annan kroppsform och skruvad hals. Den ser ut som alla andra lågbudgetbasar från Asien. Jag föredrar den förra lite fula, men ack så underskattade med set neck.

Den här hysterin att man måste komma med något "helt nytt" vart och vart annat år gör bara att ingen vill köpa något i hopp om att det blir bättre nästa år. Det blir det visst inte...

Eller varför inte ta upp Victory-serien igen? Den ligger ju i samma designräjonger, fast den är till skillnad från denna snygg...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Re: Gibsons nya EB-bas...

Inlägg av Markooo »

blackparkas skrev:Ähum...

http://pratabas.se/viewtopic.php?f=1&t=82998" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Hoppsan!

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Re: Gibsons nya EB-bas...

Inlägg av Markooo »

Roger Hedin skrev:Bild
Skämt åsido, det är ju bara en billigare variant av förrförra(?) årets EB, annan kroppsform och skruvad hals. Den ser ut som alla andra lågbudgetbasar från Asien. Jag föredrar den förra lite fula, men ack så underskattade med set neck.

Den här hysterin att man måste komma med något "helt nytt" vart och vart annat år gör bara att ingen vill köpa något i hopp om att det blir bättre nästa år. Det blir det visst inte...

Eller varför inte ta upp Victory-serien igen? Den ligger ju i samma designräjonger, fast den är till skillnad från denna snygg...
Håller med där. Victoryn har jag inte provat men baserat på lite ljudklipp så låter den kalasbra! Jag förstår inte riktigt hur Gibson tänker alla gånger...

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Gibsons nya EB-bas...

Inlägg av Roger Hedin »

Markooo skrev:...Jag förstår inte riktigt hur Gibson tänker alla gånger...
Det är inte Gibson som tänker; det är deras ekonomer, ni vet, de där som aldrig har fel...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Gibsons nya EB-bas...

Inlägg av blackparkas »

Där tror jag du har fel Roger.

Hade Gibsons ekonomer varit inblandade hade de vid det här laget listat ut vad det är som skulle kunna generera lite snurr på bassidan.
Dvs en RIKTIG T-bird, nån EB-modell, och så en EB-2 förstås.

Iofs så skrotade de ju basprylarna helt 2016, och hittills en modell inför 2017, så just där var nog ekonomerna inblandade.
Basister är för snåla, så oavsett om de bygger nya flådiga basar så ska basisterna köpa dem beggat innan de ens hunnit komma ut...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Gibsons nya EB-bas...

Inlägg av Danne »

Gibsons största problem är nog deras VD. En gubbe med en oerhört dålig verklighetsförankring samt hybris. Spelar ingen roll om det finns vettiga ekonomer eller inte då...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Gibsons nya EB-bas...

Inlägg av blackparkas »

Danne skrev:Gibsons största problem är nog deras VD. En gubbe med en oerhört dålig verklighetsförankring samt hybris. Spelar ingen roll om det finns vettiga ekonomer eller inte då...

Ganska precis så har jag också fått uppfattning om att det är...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Re: Gibsons nya EB-bas...

Inlägg av ferm »

Jag har aldrig sett en vettig ekonom, säger han som haft, och har en som VD
För många basar är inte nog
Skriv svar