Nikki Sixx basar...

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Nikki Sixx basar...

Inlägg av Mr Spock »

mrbaloo skrev:
Mr Spock skrev:
mrbaloo skrev:Men han får ju ett konsistent avstånd med plektrum från stallet. Så hans plektrumljud borde vara samma alltid.
Efter att ha läst hans självbiografi "Heroin Diaries" är jag benägen att påstå att avståndet stall-plektrum torde ha varit ett av hans mindre problem genom tiderna.
Han kanske behövde opti-grabben för att ha en enda fast punkt i livet?
:tummenupp:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Nikki Sixx basar...

Inlägg av Danne »

mrbaloo skrev:Förtydligan, Opti-Grab (inte octa-grab) heter plåtbygeln bakom stallet. Förmodligen var det väl autostavningen på någon enhet som fick fnatt.
Inte för det har så stor betydelse (det blir en nördig djupdykning i något trivialt), men bygeln kallades Octagrab enligt Gibson när den första modellen släpptes. Här som typ pressnyhet på Harmony Central: http://www.harmonycentral.com/news/nikk ... rom-gibson På Gibsons officiella sida samt kataloger användes det namnet. På div forum förlöjligades således bygeln av många som gjorde sig lustiga över den genom att använda namnet från Steve Martins uppfinning i "The Jerk". Jag tyckte själv då att det var en rolig anmärkning. Det troliga är väl att Nikki kanske själv ironiskt verkligen kallade den Optigrab och Gibson fick namnet om bakfoten (vore inte alls otroligt). När Epiphone-varianten (de ska tydligen ha lite bättre samarbeten med spons-artister) dök upp tror jag var första gången jag såg det officiella namnet Optigrab.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Nikki Sixx basar...

Inlägg av mrbaloo »

Kanon. Vi vill ju inte benämna den här lilla plåtbygeln med fel namn. Jättebra att vi får mer kött på benen. Såna här nörderier gillar jag.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Nikki Sixx basar...

Inlägg av Danne »

Haha, ja men frågan är vilket av dem som är rätt i så fall. :hmm:
Skriv svar