Dagsvärde P69?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
mikbass
Medlem+
Inlägg: 1048
Blev medlem: fre 09 feb 2007, 14:37
Ort: Uppsala

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av mikbass »

Förlåt men det där plektrumskyddet...
Dålig bildkvalitet eller så är det ett fyrlagers japanskt.
Jag tycker 20 000 är i överkant med tanke på urfräsning och p-skydd.

Sen hör jag till dem som vill ha tumstödet med. Även om det inte används jättemycket när det är placerat under G-strängen så är det en "orginaldetalj" som drar ner värdet om det saknas.

Mvh Mikbass
http://www.myspace.com/shortcutsonline" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/privatejetsmusic" onclick="window.open(this.href);return false;
Numera 50+ basist Med skägg ibland!
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av lowfreq »

TDHP skrev:Ja, fräsningen ställer till det. Om den iaf inte syntes utanför skyddet vore det bättre, men det är ju egentligen prisfallet pga detta som är intressant. Utan det skulle jag definitivt säga iaf 30k. Det är en grym player.
Håller med, utan uthugget hål 30k lätt!
Men att urhuggningen är såpass stor och att den går utanför plekan har ju SJUKT stor betydelse när det gäller själva dealen, det säger sig självt. Den är säkert en grym player som många säkert skulle hålla hårt i och inte släppa ifrån sig, men det är en helt annan sak. - Här pratar vi priser och jättehål under OCH utanför plekan.
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
mikbass
Medlem+
Inlägg: 1048
Blev medlem: fre 09 feb 2007, 14:37
Ort: Uppsala

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av mikbass »

lowfreq skrev:
TDHP skrev:Ja, fräsningen ställer till det. Om den iaf inte syntes utanför skyddet vore det bättre, men det är ju egentligen prisfallet pga detta som är intressant. Utan det skulle jag definitivt säga iaf 30k. Det är en grym player.
Håller med, utan uthugget hål 30k lätt!
Men att urhuggningen är såpass stor och att den går utanför plekan har ju SJUKT stor betydelse när det gäller själva dealen, det säger sig självt. Den är säkert en grym player som många säkert skulle hålla hårt i och inte släppa ifrån sig, men det är en helt annan sak. - Här pratar vi priser och jättehål under OCH utanför plekan.
Men de flesta skulle ju inte kunna känna på den först, eller...?
Om nån provspelar och bjuder 30k så är det säkert så, men på annons/distans och med påvisade "minus" skulle jag säga max 20 000. (det kan ju diffa en del vad gäller kvalitet på Fenders efter 1965...)
http://www.myspace.com/shortcutsonline" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/privatejetsmusic" onclick="window.open(this.href);return false;
Numera 50+ basist Med skägg ibland!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av TDHP »

mikbass skrev:Förlåt men det där plektrumskyddet...
Dålig bildkvalitet eller så är det ett fyrlagers japanskt.
Jag tycker 20 000 är i överkant med tanke på urfräsning och p-skydd.

Sen hör jag till dem som vill ha tumstödet med. Även om det inte används jättemycket när det är placerat under G-strängen så är det en "orginaldetalj" som drar ner värdet om det saknas.

Mvh Mikbass
Jag är rätt säker på att det är original, men det går ju att kolla.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av hitman »

Jag tror inte den går att sälja så högt som 30.000.

Jag porr-surfar en hel del på eBay, Talkbass och liknande sajter. Mitt, högst ovetenskapliga, intryck är att de som lägger sig uppåt den gamla goda tidens priser inte verkar bli av med sina vintage-gitarrer/basar. Jag har sett samma instrument dyka upp regelbundet på olika sajter från samma säljare, de verkar inte bli av med dom.

Men det är svårt att veta, eftersom man oftast bara kan se priset säljaren vill ha - sällan vad hen faktiskt fick om hen lyckades sälja.

Så, har man inte brådis så sätter man ett högt pris. Om man hittar den Heliga Graal, i form av en musiker som faktiskt har pengar (!), så är det ju fint - om inte får man väl prova att gå ner?
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av blackparkas »

Är ni några alltså som på fullaste allvar tror att det INTE skulle bli budgivning på denna om den kom ut på annons på 20 papp? :)

Visa mig var man får tag på en likvärdig för de pengarna.
I Sverige.

Det närmaste är väl den vita som någon på forumet köpte, 63:an eller vad det var.
Omlackad och med typ allt utbytt utom träbitarna och stämskruvarna som gick för 25 papp...

Originallack, och dessutom så snygg som den här, väger tyngre än en förvisso ful urfräsning.
Det urfrästa går att fixa. Originallack kan inte återskapas...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av TDHP »

BUMP!

Fler tankar?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av blackparkas »

HUr många tankar ska du egentligen ha!? :D


Fattar inte Lasse. Du har 2 sidor tankar men ändå ska du ha fleR!?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:HUr många tankar ska du egentligen ha!? :D


Fattar inte Lasse. Du har 2 sidor tankar men ändå ska du ha fleR!?

Fler tankar är väl aldrig fel?
Åsikter brukar det ju vara gott om här. ;)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av Body&Soul »

Vill du verkligen ha den där, ja, nej eller kanske? Mest en undran eftersom du vinglar lite hit och dit. Är du inne på kanske så släpp det.
Kommer du fram till att du vill ha den så köp, annars kommer du att ångra dig i åratal.
Har du inte massor av pengar så bestäm ett pristak där du kommer att säga stopp vid budgivning, bjud sen betydligt lägre och gå motvilligt upp. Men aldrig längre än till maxpriset du bestämt.

Det är alltså bara två saker att fundera över. Om du vill ha den och hur mycket du har råd med.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av TDHP »

Body&Soul skrev:Vill du verkligen ha den där, ja, nej eller kanske? Mest en undran eftersom du vinglar lite hit och dit. Är du inne på kanske så släpp det.
Kommer du fram till att du vill ha den så köp, annars kommer du att ångra dig i åratal.
Har du inte massor av pengar så bestäm ett pristak där du kommer att säga stopp vid budgivning, bjud sen betydligt lägre och gå motvilligt upp. Men aldrig längre än till maxpriset du bestämt.

Det är alltså bara två saker att fundera över. Om du vill ha den och hur mycket du har råd med.
Nej, det handlar inte om det.
Basen tillhör en gammal polare som har blivit mycket sjuk, och jag hjälper hans barn att värdera den och en massa andra prylar.
Det är inte omöjligt att jag så småningom köper den, men det är inte det som är det primära.
Jag vill bara försäkra dem om att alla prylar blir ärligt prissatta.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av Body&Soul »

Ok, då förstår jag bättre. Det där var inget vidare. Varför inte lämna den för värdering hos en välrenommerad vintagehandlare.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av Eagle Hazze »

Om jag hade haft pengarna så 25000kr sedan en sväng hos min favoritfixare av instrument i småland för att fixa hålet.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av blackparkas »

Jag tror fortfarande att 25 papp är rätt riktning.
Tror nog inte du får ut MER i alla fall i dagsläget om du inte kränger den via Halkan eller så som brukar kunna få ut mer för prylarna, men då ska ju han ha pengar för det också.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av Eagle Hazze »

blackparkas skrev:Jag tror fortfarande att 25 papp är rätt riktning.
Tror nog inte du får ut MER i alla fall i dagsläget om du inte kränger den via Halkan eller så som brukar kunna få ut mer för prylarna, men då ska ju han ha pengar för det också.
:tummenupp:
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Dagsvärde P69?

Inlägg av TDHP »

Ja, typ 25 är nog rimligt.
Har frågat ett par till som säger ungefär samma utan att ha sett den irl. Problemet är att ta sig till dem när de har öppet, men det räcker nog. Tack för hjälpen!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar