Prisma Guitars

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
The Fish
VIP medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: sön 27 dec 2009, 21:37
Ort: Saltsjö-Boo

Prisma Guitars

Inlägg av The Fish »

Hallå bashjältar!
Har någon koll på basarna från Prisma Guitars?
http://www.prismaguitars.com/guitars/bowman" onclick="window.open(this.href);return false;

Som gammal skateboard-fanatiker känns det otroligt coolt som koncept att tillverka intrument av gamla skateboards.
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Prisma Guitars

Inlägg av Hågge »

Cool! Kan tänka mig en "Alva" bas
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Prisma Guitars

Inlägg av Eagle Hazze »

Snygga kroppar, men jag har ett så nostalgiskt förhållande till gamla skateboards så det är lite hjärtskärande att se brädorna tillplattade.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Prisma Guitars

Inlägg av peter_s »

Jag har haft ögonen på Prisma ett tag nu, och tycker att deras gitarrer är väldigt snygga. De borde göra en, kanske mediumskalig, basversion av Accardo. Den enda basmodellen tycker jag dessvärre är småtrist, mycket p.g.a. av att plektrumskyddet täcker så mycket av toppen.

Tilläggas kan att trots att jag följt Prisma ett tag, så har jag knappt hört några omdömen från människor som spelar på deras gitarrer. (jag har förvisso inte letat särskilt målinriktat...) Gissningsvis beror det på att det är ett litet företag som inte producerat särskilt många instrument än.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Prisma Guitars

Inlägg av strummer »

Hur tufft som helst!
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5323
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Prisma Guitars

Inlägg av mrbaloo »

Vänta nu här! Hur var det nu med alla som spytt galla över alla de riktigt lågbudgetinstrument som tillverkats av plywood? De här gitarrerna är ju, trots att de verkar coola, nästan 100% plywood också.
Skriv svar