G&L vs Lakland

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

G&L vs Lakland

Inlägg av maxoges »

Någon som provat de olika företagens aktiva jazzbasar och kan uttala sig om kvalitet?

G&L MJ-5
Bild

Lakland AJ-55

Bild
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: G&L vs Lakland

Inlägg av Roger Hedin »

Jag har haft båda märkenas PASSIVA Jazzbasar. Lakland alla dagar i veckan! Nu jämför du med en Skyline, och då är det nog jämnt skägg. Då handlar det mer om det individuella instrumentet. Jag har haft tre aktiva Lakland - har en kvar - vilka alla haft elektronik i den högre skolan. Inga "superfilter" men användbara kranar. Den enda nackdelen är/var att i passivt läge var de otroligt volymsvaga. Basarna är gjorda för att gå aktivt med passivläget som sista utvägen och reserv...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: G&L vs Lakland

Inlägg av maxoges »

Jag menade att jämföra två usa-tillverkade, men hittade ingen bra bild på en usa-tillverkad.
Jag vet att jag inte gillar G&L-tribute L2500. Hade en tidigare, men den gjorde inget för mig. Det gjorde inte heller de Lakland 55-01 skyline och 44-02 dlx skyline som jag hade.

Kommit fram till att jag ska ge fan i budgetmodellerna!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: G&L vs Lakland

Inlägg av Roger Hedin »

G&L:s US-modeller är fina som snus, liksom Lakland. Skyline 55-02 är en helt annan bössa än 55-01. Min bandlösa är en sån, och den är lika bra som min gamla US 55-94. Men - det hänger mycket på de enskilda instrumenten när det gäller Skyline.

Sen har du Xotic också: http://www.bassdirect.co.uk/bass_guitar ... Xotic.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar