Vigier

Prata om allt som har med elbasar att göra
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Vigier

Inlägg av Jensa »

Någon här som har någon erfarenhet utav deras basar?
De har ju funnits bra länge, men kan inte minnas att jag någonsin har sett en i Sverige.

Bild
Arpege 5.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Vigier

Inlägg av peter_s »

Erfarenhet är att ta i, men jag klämde på några stycken, bl.a. en bandlös med greppbräda i metall, på Bass Centre i London, 1996... Men jag minns dem som solida och välbyggda, och jag gissar att de förbättrats sedan dess.

Och nej, jag har nog aldrig sett någon Vigier i Sverige jag heller, bortsett från någon enstaka gitarr, på scen. Kan tänka mig att Vigiers produktion är ganska liten.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Vigier

Inlägg av 200071 »

Eftersom Roger Glover kört med dem i många har har jag varit lite nyfiken. Men 95 % av dem är ju så fula! [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Re: Vigier

Inlägg av Bean »

Har inga uttömmande erfarenheter, men en Vigier Passion III har stått på min önskelista länge. Dyra nya och dyra begagnade...
Deras bandlösa version med Imetal-greppbräda är, tro det eller ej, helt fantastiskt skön att spela på och låter som en våt dröm.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Vigier

Inlägg av blackparkas »

Har klämt på några på Musikmesse i Frankfurt.

Inget bestående intryck direkt dock.
Inget snack om att det är bra basar, det är det garanterat, grym kvalitet, men det väckte inget habegär för min del.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Vigier

Inlägg av Jensa »

Tack för era svar! :)

Trodde inte att det fortfarande fanns de som ansåg att dragstång var överflödigt, men tydligen är Vigier ett utav de företagen. :?
Skriv svar