Precision tips

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
basnalle
Medlem
Inlägg: 499
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:01
Ort: Stockholm

Precision tips

Inlägg av basnalle »

E riktigt sugen på en precision som komplement till jazzbasarna. Tycker Reissue-62 sunburst e riktigt snygga o klassiska. Den typen e jag främst intresserad av men andra tips e oxå välkomna. Diggar rätt så platt hals, C-profil o ej tung bas, gärna Fender. Kan tänka mig att lägga 5000-15000:-. Ta gärna med marknadsvärden på tipsen (basarna), ifall jag hittar nån beggad.
Tack på förhand.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Handal från Japan. I stort sett samma bas som USA-varianten (jaja...) till en tredjedel av priset...jag köpte en vit 62 reissue från Ishibashi och betalade under 6.000kr inkl. frakt o tull/moms.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
basnalle
Medlem
Inlägg: 499
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:01
Ort: Stockholm

Inlägg av basnalle »

Ja de va ju lite pengar. Hur e kvaliten på japan fendrar? Jag har bara stött på väldigt ojämn kvalite när det gäller fender. Därför vill jag testa först. De kanske e annorlunda med japanbyggena?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Japanbyggena är, enligt mig, grymt stabila. Bra trä, bra mikar (om man tar US-modellerna), kanske att stall o stämskruvar inte riktigt matchar de dyraste serierna men de sparkar ändå hästpåse med alla billigare Fender från US eller Mexico/Cali...

Jag har en 90-talare japan sen tidigare och kände mig trygg att beställa utan att testa, men det är ju olika.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar