Rookie 40+

Prata om allt som har med elbasar att göra
RookieTabs
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 07 feb 2017, 22:04

Rookie 40+

Inlägg av RookieTabs »

Tjena

Helt ny på detta forum och även helt ny på bas.
Tragglar just nu på en lånad pärlemorrosa Daisy Rock (ser fram emot gliringarna)
Letar efter något "manligare" :-)
Tittat på Ibanez SR 300e, känns vettig i pris och läst lite på olika ställen och fått för mig att den är helt ok.
Synpunkter mottages tacksamt.
För övrigt så undrar jag vad som skiljer 300e och 300 (utan e)
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Rookie 40+

Inlägg av Roger Hedin »

En man som klär sig i rosa är säker i sin manlighet!
Välkommen i vad färg du än må ha!

Vad gäller Ibanez så har de en förkärlek för bokstavs- och sifferkombinationer som tangerar det löjligas gräns. För övrigt är deras instrument alltid bra, liksom Yamaha, liksom Volvo höll jag på att säga. Funkar alltid! Det är bara en fråga om att gilla dem, och smaken är ju som bekant olika.

Inget kan ju vara fräckare än manligt spel på en rosa Daisy Rock; ha inte bråttom - välj med omsorg!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
RookieTabs
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 07 feb 2017, 22:04

Re: Rookie 40+

Inlägg av RookieTabs »

Roger Hedin skrev:En man som klär sig i rosa är säker i sin manlighet!
Välkommen i vad färg du än må ha!

Vad gäller Ibanez så har de en förkärlek för bokstavs- och sifferkombinationer som tangerar det löjligas gräns. För övrigt är deras instrument alltid bra, liksom Yamaha, liksom Volvo höll jag på att säga. Funkar alltid! Det är bara en fråga om att gilla dem, och smaken är ju som bekant olika.

Inget kan ju vara fräckare än manligt spel på en rosa Daisy Rock; ha inte bråttom - välj med omsorg!

Ha ha tackar för feedbacken. Har inte bråttom, lirat på den rosa skönheten i ett par månader nu, inget fel på den på så men jag har hyfsat stora händer och tycker den är lite för tunn i halsen, blir lite obekväm att spela på pga det.
Provade en polares bas, Ibanez SR 800 (tror jag den hette) och den satt bättre i handen tyckte jag.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 2003
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Rookie 40+

Inlägg av Body&Soul »

Hej yngling. Välkommen i församlingen som har en spännvidd i ålder där du nog är nära mitten. Här finns även bredd i erfarenhet från nybörjare till gamla rutinerade basister. Sammanfattningsvis är ingen fråga dum, ingen musikstil fel och du kan spela på vad f-n som helst i basväg. Här finns en tråd för presentation ifall du skulle vilja utveckla vem du är och var du är på väg nånstans. Och var bor du tro?
RookieTabs
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 07 feb 2017, 22:04

Re: Rookie 40+

Inlägg av RookieTabs »

Body&Soul skrev:Hej yngling. Välkommen i församlingen som har en spännvidd i ålder där du nog är nära mitten. Här finns även bredd i erfarenhet från nybörjare till gamla rutinerade basister. Sammanfattningsvis är ingen fråga dum, ingen musikstil fel och du kan spela på vad f-n som helst i basväg. Här finns en tråd för presentation ifall du skulle vilja utveckla vem du är och var du är på väg nånstans. Och var bor du tro?
Bockar och bugar för trevligt bemötande.
Har nog mååånga frågor men dom tar vi allt eftersom :-)
Ska presentera mig närmare längre fram.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5429
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Rookie 40+

Inlägg av bjelkeman »

RookieTabs skrev:Tjena

Helt ny på detta forum och även helt ny på bas.
Tragglar just nu på en lånad pärlemorrosa Daisy Rock (ser fram emot gliringarna)
Letar efter något "manligare" :-)
Tittat på Ibanez SR 300e, känns vettig i pris och läst lite på olika ställen och fått för mig att den är helt ok.
Synpunkter mottages tacksamt.
För övrigt så undrar jag vad som skiljer 300e och 300 (utan e)
Hej och välkommen.

Jag började (om) på bas för några år sedan. En av de första grejerna jag gjorde var nästan att köpa en ny Ibanez SR700. Om man gillar SR modeller så skulke jag rekommendera en SR500 eller högre, då det är ganska mycket bättre instrument. En SR500 är i princip samma som en SR700 där bara utseendet skiljer. Man ser ofta dessa begagnad, men de är inte så farligt dyra nya heller

E på en SR300E är nog de nya mickarna.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Kurisawa
Medlem+
Inlägg: 512
Blev medlem: sön 07 okt 2012, 16:27
Ort: Varberg

Re: Rookie 40+

Inlägg av Kurisawa »

Är det inte rätt slimmade halsar på SR modellerna?
RookieTabs
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 07 feb 2017, 22:04

Re: Rookie 40+

Inlägg av RookieTabs »

Kurisawa skrev:Är det inte rätt slimmade halsar på SR modellerna?
Jo men inte så slimmade som på Daisy Rock. Känslan var bättre med ibanezen, men jag kanske inbillar mig?
Skriv svar