Tom Clement "Anne" - the prototype...

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Tom Clement "Anne" - the prototype...

Inlägg av Roger Hedin »

Äntligen har jag fått tillbaka "Anne" från min lödguru Roger Johanson på Musikservice i Norrköping. (Om ni inte har haft med honom att göra: skaffa en god anledning till högst detsamma!) Tom Clement är en fantastiskt fin snickare, men en halvdan elektronikklåpare. Inkråmet på basen såg ut som en sönderkokt laddning spaghetti. Nu är den städad och uppiffad värdig Thomas och Simon med eller utan limpicka. Den icke fungerande Tonestylern åkte ur; elektroniken består av Magnetisk pickup, piezostall, balanskontroll och volymkontroll. Och en Bartolini-preamp och ett batteri.
Bild
Hur låter basen, då? Helt fantastiskt! Bart-puppan ger fasthet och kärna i tonen, inte fullt så "stallig" och inte fullt så "P-basig", utan det bästa av båda: djup och klarhet. Piezon låter väldigt organiskt, svarar på anslag och är definitivt full range med mycket botten. Den här basen har definitivt en plats i min arsenal. Speciellt för jazzgig och mer akustiska situationer. Den blir kvar!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin