G&L L-2500 Tribute

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

G&L L-2500 Tribute

Inlägg av VHdiggare »

Sålde ju min Yamaha BB (igen) för att få ut lite pengar. Köpte en billigare bas eftersom bandet ligger nere och tyckte inte jag behövde en sådan fin bas. Köpte en G&L L-2500 Tribute. Måste säga att jag blev helt tagen av hur den låter.

Låter visserligen inte riktigt P eller jazz, men låter kanon. Helt sjukt vilken B-sträng!!! Absolut den tajtaste B-strängen jag någonsin spelat på. Är visst samma Preamp och mickar som den USA-gjorda G&L L-2500. Nöjd till tusen.
BildBildBild

Ligger en likadan på Blocket: https://www.blocket.se/Skaraborg/5_Stra ... 732533.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Impulsköpte en Sire Marcus Miller V7 förra veckan. får se om den kan slå denna bas.

Mvh
Peter
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: G&L L-2500 Tribute

Inlägg av gthyni »

då kan du tänka dig hur bra USA-basarna är ;)
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: G&L L-2500 Tribute

Inlägg av Roger Hedin »

gthyni skrev:då kan du tänka dig hur bra USA-basarna är ;)
:tummenupp:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: G&L L-2500 Tribute

Inlägg av VHdiggare »

Kanske bättre, men för en fyrtaktare som mig, så är den här över förväntan. Lätt värd de ca 4K
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Skriv svar