Fan fret Ibanez i Norrköping...

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Fan fret Ibanez i Norrköping...

Inlägg av Roger Hedin »

På 4Sound i Norrköping finns denna bättre begagnade Ibanez för 7500 SEK vid snabb affär:
Bild
Den känns INTE som en Dingwall, men bra ändå... :wink: :wink: :wink:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Fan fret Ibanez i Norrköping...

Inlägg av Seaweed »

Norrköping har steppat upp sitt game! Fanns mycket kul att kika på när jag var inne i förra veckan :)
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Fan fret Ibanez i Norrköping...

Inlägg av Per »

En sådan har jag klämt lite på. Det kändes som ett bra bygge och fan frets kändes förvånansvärt naturligt.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
spitskin
Medlem+
Inlägg: 511
Blev medlem: tor 09 jul 2009, 22:27
Ort: Uppsala

Re: Fan fret Ibanez i Norrköping...

Inlägg av spitskin »

Seaweed skrev:Norrköping har steppat upp sitt game! Fanns mycket kul att kika på när jag var inne i förra veckan :)
Du skojar va :shock:
I nuläget så är de bara Göteborg som tyx hålla nivån stimulerande. I hela landet! Möjligen inte med basar men i största allmänhet kring instrument. Resten är bara H&M! Samma skit ! De går utför helt klart. :cry:
DOOIINNNGGG!!
imaster
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 15:56

Re: Fan fret Ibanez i Norrköping...

Inlägg av imaster »

Fast den kostar ju bara strax över 8kkr ny så 7500 är ju inte ett superbra pris om den är begagnad. Den är väldigt trevlig men det känns att det inte är samma som SRFF Workshop-modellen de släppte för ett par år sen (som finns t.ex. på Malmö Musikaffär). Jag tyckte den påminde mycket om min SR500 i både byggkvalitet och ton (och den är jag ju inte missnöjd med alls och den fyller ändå snart 9 år), fast den grå kroppen är nåt av det snyggaste som finns.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Fan fret Ibanez i Norrköping...

Inlägg av Roger Hedin »

9571 SEK hos Deutschmanlänningen, så 7500 SEK är ju 78 % av det nypriset. Mellan 8400 och 8600 på jämförelsesidor, vilket gör som sämst 89 % av nypriset. Sen är det kanske inte alla som har den hemma till det priset. Det är ju lätt att säga vad något kostar då man inte har det i lager. 4Sound har den ju inte på sin sida. Den är i princip bara "ut och vänd". Det går säkert diskutera priset om man har argument för det.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
imaster
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 15:56

Re: Fan fret Ibanez i Norrköping...

Inlägg av imaster »

Roger Hedin skrev:9571 SEK hos Deutschmanlänningen, så 7500 SEK är ju 78 % av det nypriset. Mellan 8400 och 8600 på jämförelsesidor, vilket gör som sämst 89 % av nypriset. Sen är det kanske inte alla som har den hemma till det priset. Det är ju lätt att säga vad något kostar då man inte har det i lager. 4Sound har den ju inte på sin sida. Den är i princip bara "ut och vänd". Det går säkert diskutera priset om man har argument för det.
Det är sant, jag kollade på den tidigare i sommar, då var den billigare. Elmelids hade den hemma för bara nån hundring över 8 för ett par veckor sen (när jag provspelade den) och 8495 i webbshoppen. Det är fortfarande ett bra pris, men som snål tycker jag att en begagnad produkt borde gå ner lite mer i pris. Sen kanske jag är skadad av cykelvärlden också... ;)
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Fan fret Ibanez i Norrköping...

Inlägg av Roger Hedin »

Sen är ju frågan om de har en bas att leverera eller bara skyltar med ett pris, som många gör...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
ennam
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: sön 30 jan 2011, 19:56
Ort: Borgsjöbyn

Re: Fan fret Ibanez i Norrköping...

Inlägg av ennam »

Vad är det för mensur på de? Det ser ju ut att vara högst 2 tum skillnad mellan B och G
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
imaster
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 15:56

Re: Fan fret Ibanez i Norrköping...

Inlägg av imaster »

ennam skrev:Vad är det för mensur på de? Det ser ju ut att vara högst 2 tum skillnad mellan B och G
34" på G och 35,5" på B om jag minns rätt. Liten skillnad men tillräckligt för att göra både B- och E-strängen betydligt mer spelvänliga och ljudmässigt trevliga.
Skriv svar