Polsk restaurerare och återförsäljare

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
goosnargh
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 11 apr 2015, 10:24

Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av goosnargh »

Tjena! Jag undrar om någon har någon erfarenhet av denna sida: http://restauracja-gitar.pl/

Allt gott!
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av RolleHarris »

Det tror jag inte haha. Går ju inte ens att läsa vad det står. Vad vill du ha ut av sidan?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av blackparkas »

Jag gissar att han/hon är intresserad av att veta om någon handlat därifrån?
Ligger ju en hel del fräna japanare under "basses" om man säger så.
En del som de verkar ha lackat och donat med själva, andra original.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av Seaweed »

Har bara hört bra saker. Har fått quote på frakt en gång så dom skeppar iaf till Sverige. Har en sjukt bra Youtube-kanal om man vill lyssna på lite goa stärkare och basar!

https://www.youtube.com/channel/UC8TOfs ... b-MF5QcpsQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Lägger även upp mycket på FB som inte finns på hemsidan.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av RolleHarris »

Seaweed skrev:Har bara hört bra saker. Har fått quote på frakt en gång så dom skeppar iaf till Sverige. Har en sjukt bra Youtube-kanal om man vill lyssna på lite goa stärkare och basar!

https://www.youtube.com/channel/UC8TOfs ... b-MF5QcpsQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Lägger även upp mycket på FB som inte finns på hemsidan.
Coolt :)
goosnargh
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 11 apr 2015, 10:24

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av goosnargh »

Seaweed skrev:Har bara hört bra saker. Har fått quote på frakt en gång så dom skeppar iaf till Sverige. Har en sjukt bra Youtube-kanal om man vill lyssna på lite goa stärkare och basar!

https://www.youtube.com/channel/UC8TOfs ... b-MF5QcpsQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Lägger även upp mycket på FB som inte finns på hemsidan.

Grymt, har inte heller hittat ngt negativt när jag letat! Sjukt fina instrument verkar det va! Är på väg att lägga en beställning nu så jag återkommer väl om jag blir totallurad..
goosnargh
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 11 apr 2015, 10:24

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av goosnargh »

blackparkas skrev:Jag gissar att han/hon är intresserad av att veta om någon handlat därifrån?
Ligger ju en hel del fräna japanare under "basses" om man säger så.
En del som de verkar ha lackat och donat med själva, andra original.
Exakt! :D
Användarvisningsbild
Jay Jacket
Medlem+
Inlägg: 645
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:59
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av Jay Jacket »

Jag köpte en bas därifrån för nåt år sedan. Det var inga problem att göra affär med honom och både betalning och frakt gick supersmidigt (mycket ambitiöst paketerad). Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa från honom igen.

Finns info om basen ifråga (inkl Youtube-film från restaureringen) i säljtråden:
http://pratabas.se/viewtopic.php?f=8&t=84297" onclick="window.open(this.href);return false;

Att jag sålde den berodde enbart på GAS på andra basrelaterade prylar.
Fender Precision JV '57 ('83), Fender Precision AVRI Fullerton '62 ('83), Fender Jazz USA ('07), Fender Jazz ('73), Squier Bass VI ('13), Tokai Hardpuncher ('83), Ampeg V4B ('77) x 2, Ampeg SVT212, Aguilar TH500, TKS212, pedaler
goosnargh
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 11 apr 2015, 10:24

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av goosnargh »

Jay Jacket skrev:Jag köpte en bas därifrån för nåt år sedan. Det var inga problem att göra affär med honom och både betalning och frakt gick supersmidigt (mycket ambitiöst paketerad). Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa från honom igen.

Finns info om basen ifråga (inkl Youtube-film från restaureringen) i säljtråden:
http://pratabas.se/viewtopic.php?f=8&t=84297" onclick="window.open(this.href);return false;

Att jag sålde den berodde enbart på GAS på andra basrelaterade prylar.
Tack för bra feedback! Han verkar verkligen reko, jag blir bara så nojjig när det gäller betala prylar över nätet. Har blivit lurad förr och det sätter väl sina spår.. :/
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av blackparkas »

Det som är lite lurigt är väl om man förväntar sig få samma pengar för de omlackade basarna som man betalt.

En omlackad japanare som är skitsnygg är ju säkerligen en bra bas, men i Sverige är vi inte riktigt villiga att betala MER för dem än för en original.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
goosnargh
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 11 apr 2015, 10:24

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av goosnargh »

blackparkas skrev:Det som är lite lurigt är väl om man förväntar sig få samma pengar för de omlackade basarna som man betalt.

En omlackad japanare som är skitsnygg är ju säkerligen en bra bas, men i Sverige är vi inte riktigt villiga att betala MER för dem än för en original.
Det kan ju vara förståeligt! För en mindre vetande som jag, hur mkt kan göras med finishen och ändå räknas som original?
Användarvisningsbild
victorstoltz
Medlem
Inlägg: 229
Blev medlem: lör 23 mar 2013, 18:04
Ort: Göteborg

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av victorstoltz »

Coolt! Är sugen på en japansk jazz.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av blackparkas »

goosnargh skrev:
blackparkas skrev:Det som är lite lurigt är väl om man förväntar sig få samma pengar för de omlackade basarna som man betalt.

En omlackad japanare som är skitsnygg är ju säkerligen en bra bas, men i Sverige är vi inte riktigt villiga att betala MER för dem än för en original.
Det kan ju vara förståeligt! För en mindre vetande som jag, hur mkt kan göras med finishen och ändå räknas som original?

Ingenting! :D
Spelar ju inte någon större roll för värdet i sig på dessa instrument eftersom det är vanliga japanare och inga JV etc.
Men kan tänka mig att det kanske är svårt att få ut 7-10 papp för en omlackad japanare i Sverige.
Original går för runt 5-6 papp, och det är nog ungefär vad man kan få ut för en som är omlackad också, förutsatt att det är en schysst omlack och kanske inte den där lila-sparkle.... :)
Även om jag personligen tyckte den och den guldiga jazzen var skitsnygga!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
goosnargh
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 11 apr 2015, 10:24

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av goosnargh »

blackparkas skrev:

Ingenting! :D
Spelar ju inte någon större roll för värdet i sig på dessa instrument eftersom det är vanliga japanare och inga JV etc.
Men kan tänka mig att det kanske är svårt att få ut 7-10 papp för en omlackad japanare i Sverige.
Original går för runt 5-6 papp, och det är nog ungefär vad man kan få ut för en som är omlackad också, förutsatt att det är en schysst omlack och kanske inte den där lila-sparkle.... :)
Även om jag personligen tyckte den och den guldiga jazzen var skitsnygga!
Ok, inte ens polera upp den gamla lacken?
Well, well jag köpte denna iaf, tycker att den verkar sjukt najs! :D Och är den så najs som jag hoppas så kommer jag nog ha den ett bra tag. Då är det skönt att veta att den är väl genomgången.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av Danne »

goosnargh skrev:
Ok, inte ens polera upp den gamla lacken?
Att polera upp en originallack har väl iaf förr om åren varit en standardservice, och definitivt något man kanske gör innan försäljning. Dock har det med åren blivit vanlig trend att rentav skava på instrument för att de skall se gamla och slitna ut. En del gillar slitet och skavt helt enkelt. Mao slitet och skavt kan vara köpargument för en spekulant medan polerat och nyskick köpargument för en annan.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av blackparkas »

Polerat innebär ju bara att man får bort gammal gucka och får fram originallackens lyster.
Så det är helt ok! :)

Snygg bas!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
victorstoltz
Medlem
Inlägg: 229
Blev medlem: lör 23 mar 2013, 18:04
Ort: Göteborg

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av victorstoltz »

Ok, inte ens polera upp den gamla lacken?
Well, well jag köpte denna iaf, tycker att den verkar sjukt najs! :D Och är den så najs som jag hoppas så kommer jag nog ha den ett bra tag. Då är det skönt att veta att den är väl genomgången.
Kul! Ser grym ut. Berätta mer när den landat.
Användarvisningsbild
Chopper
Medlem+
Inlägg: 1899
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 15:56
Ort: Torsby
Kontakt:

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av Chopper »

Jag har varit sugen på en sån här bra länge:http://restauracja-gitar.pl/portfolio-p ... 2-2-3-2-2/
Tala om hur köpet på Fendern gick så kanske jag slår till.
http://www.myspace.com/superscreamersweden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://open.spotify.com/artist/7B4p8IIC3HhzMZw9BFbCSm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gehor.org/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
goosnargh
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 11 apr 2015, 10:24

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av goosnargh »

Idag ringde det på dörren och p-basen kom hem. Han skickade den i torsdags så det gick snabbt. (Men väntan var ändå i det närmaste outhärdlig :lol: ) So far är jag supernöjd, den låter riktigt gött unplugged (i mina öron iaf, jag är ingen basprofessor). Jag har inte kört den genom nån stärkare än då jag inte äger nån men redan genom min zoom h6 (ibrist på annat) låter den svingött! Och jag kan varmt rekommendera att köpa av Mateusz, allt gick väldigt smooth! Det här med originalgrejer kan jag inte så mkt om men han har iaf inte lackat om den nyligen.. :)
Användarvisningsbild
Chopper
Medlem+
Inlägg: 1899
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 15:56
Ort: Torsby
Kontakt:

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av Chopper »

Då blir det kanske att kika lite mer ofta där då. Jag har haft ögonen på hans fantastiska videos och stött på honom på BassChat vid några tillfällen. Där har han sett mycket seriös ut.
http://www.myspace.com/superscreamersweden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://open.spotify.com/artist/7B4p8IIC3HhzMZw9BFbCSm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gehor.org/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av Seaweed »

goosnargh skrev:Idag ringde det på dörren och p-basen kom hem. Han skickade den i torsdags så det gick snabbt. (Men väntan var ändå i det närmaste outhärdlig :lol: ) So far är jag supernöjd, den låter riktigt gött unplugged (i mina öron iaf, jag är ingen basprofessor). Jag har inte kört den genom nån stärkare än då jag inte äger nån men redan genom min zoom h6 (ibrist på annat) låter den svingött! Och jag kan varmt rekommendera att köpa av Mateusz, allt gick väldigt smooth! Det här med originalgrejer kan jag inte så mkt om men han har iaf inte lackat om den nyligen.. :)
Hur mycket fick du ge för frakten?
Bas > distpedaler > stor förstärkare
goosnargh
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 11 apr 2015, 10:24

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av goosnargh »

Seaweed skrev: Hur mycket fick du ge för frakten?
40 €
goosnargh
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 11 apr 2015, 10:24

Re: Polsk restaurerare och återförsäljare

Inlägg av goosnargh »

Chopper skrev:Då blir det kanske att kika lite mer ofta där då. Jag har haft ögonen på hans fantastiska videos och stött på honom på BassChat vid några tillfällen. Där har han sett mycket seriös ut.
Jag kan bara säga positiva saker om honom! Möjligtvis att han kan va lite kort på mail, men jag förstår honom, jag va lite nojjig och överöste han med mail.. :lol:
Skriv svar