Fender P 70-tal fast femma?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Fender P 70-tal fast femma?

Inlägg av Aslan »

bostrowskij skrev:
Aslan skrev: Spännande! Låter den bra Fender?:)
Den låter som jag vill att en P-bas ska låta i alla fall :wink: . Det sitter Bassculture mikrofoner på den här, men det går ju att välja vad man vill ha. Jag har en Fender USA P-bas 4:a (-03) också och den här känns/låter inte sämre på något sätt.
Jag satte på Chromes flats igår och de har ju ett högt strängtryck, men det var lätt att få till rätt relief och låg stränghöjd utan rassel. Jämfört med min Ibanez-femma så var det stor skillnad, på den är dragstången spänd det som går för att klara strängtrycket av ett likadant set flats. På Marun behövdes det bara dras c:a 1/8 varv för att kompensera skillnaden mot de rounds som satt på. En egenhet på Maruszczyk är att dragstången spänns moturs.
Intressant!!:) Synd att du bort så långt bort. Annars hade det varit intressant att kanske få testa;)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
bostrowskij
Medlem+
Inlägg: 567
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 02:27
Ort: Boden (Västerbottning i exil)

Re: Fender P 70-tal fast femma?

Inlägg av bostrowskij »

Aslan skrev: Intressant!!:) Synd att du bort så långt bort. Annars hade det varit intressant att kanske få testa;)
Jo man bor ju lite ocentralt och är oftast hänvisad till att köpa grisar i säck :D Men det kanske finns nån pratabasare i Sthlm som har en Jake 5:a som du kan testa?
Gubbstrutt 60+
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Fender P 70-tal fast femma?

Inlägg av Roger Hedin »

https://www.sire-usa.com/shop/bass/sire ... ite-color/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar