Gillett "akustisk" bas...

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Gillett "akustisk" bas...

Inlägg av Roger Hedin »

Den här basen har nog det fulaste huvudet sedan innan Luther spikade upp sina 95 teser på kyrkporten i Wittenberg, men vilken ton...

Kolla in videoklippen! Kontrabastonen i det sista klippet är riktigt övertygande...
http://www.gillettguitars.co.uk/video
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Gillett "akustisk" bas...

Inlägg av hitman »

Det måste vara fel på mig, jag tyckte huvudet var fint! :D
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Gillett "akustisk" bas...

Inlägg av B-Å Åhs »

Nån hade lite otur när dom "tänkte" . Inte ens en mor ...
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Gillett "akustisk" bas...

Inlägg av Danne »

Den är härligt urfreakad designmässigt, så jag tycker till och med huvudet passar in på den. Jag äger ingen akustisk/elektroakustisk bas för jag har ingen direkt nytta för en dylik, men den där är den första sedan Tacoma Thunderchief som kittlar GAS-nerverna.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Gillett "akustisk" bas...

Inlägg av Roger Hedin »

Danne skrev:Den är härligt urfreakad designmässigt, så jag tycker till och med huvudet passar in på den. Jag äger ingen akustisk/elektroakustisk bas för jag har ingen direkt nytta för en dylik, men den där är den första sedan Tacoma Thunderchief som kittlar GAS-nerverna.
De andra urfreakade designelementen har ju en viss funktion, medan huvudet är annorlunda bara för att vara annorlunda. Tänk dig att använda en strängvev på D- och/eller G-strängen...! Att huvudet sedan ser ut som Lilla Spöket Laban skämmer i mina ögon intrycket av ett annars stilrent och väl uttänkt instrument. Sen är ju smaken som röven: klöven, som de säger på Sveriges framsida... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Gillett "akustisk" bas...

Inlägg av Danne »

Lilla spöket Laban var en bra liknelse. :mrgreen: Och det stämmer ju att tex urfräsningen för armen definitvt har en bra funktion. Det jag tänkte mest på är väl att estetiskt har man försökt sticka ut på flera sätt med tex övre hornet och ovalt snedställt hål i locket.
Skriv svar