Samordning av köp av rickenbacker pickups (kopior)

Prata om allt som har med elbasar att göra
shoobes
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 20:10

Samordning av köp av rickenbacker pickups (kopior)

Inlägg av shoobes »

Hej kära basister!

Det är så att under sommaren 2017 upptäckte jag att GMF sålde rickenbacker baspickups kopior, till ett mycket billigt pris! (Länk). Jag bestämde mig då för att detta kunde bli något häftigt och gick till och med så långt att jag beställde en Epiphone Ripper på en japansk auktion, den första versionen med 1 pickup. Detta då denna kunde agera som blankt kanvas för modifikationer samt att bryggan har samma mått som rickenbacker. (Lånad bild)
Bild

Saken är det att mickarna är som sagt inte i lager hos GMF och jag kontaktade dom i Augusti så sa dem att det skulle komma in nya med nästa beställning, det är snart 2018 och det har tyvärr inte hänt än.

Jag undrar därför om det finns 9st basister (har skrivit på ljudbojen med) som är villiga att gå samman med mig och lägga en beställning direkt från källan (Länk). Minsta beställning är på 10st och då tänker jag mig 10st set när man ändå är igång. Detta landar på en slutkostnad på 750dollar med en frakt med ups på 50dollar (om jag tolkar rätt). Nu finns sydkorea inte med i tullens beräkningssida men om man tar japan så slutar det hela på ca 8000kr vilket blir 800kr per person. Min tanke är att jag tar in 800kr från varje person som vill vara med och säkerställer min identitet så man kan vara säker att det inte är något lurendrejeri. Jag lägger sedan beställningen när vi har fått in tillräckligt, när paketet sen kommer fram kan vi antingen avtala om att jag skickar det till där ni bor alternativt kan ni hämta det hos mig i göteborg.

Hoppas det inte blev för rörigt och hoppas att några av er är sugna!

God Jul!
Användarvisningsbild
Zaken
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: tis 21 nov 2006, 17:18
Ort: Sandviken

Re: Samordning av köp av rickenbacker pickups (kopior)

Inlägg av Zaken »

Jag har ett sånt pickup-set, helt oanvänt.
Ditt för 800:- inkl frakt.
shoobes
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 20:10

Re: Samordning av köp av rickenbacker pickups (kopior)

Inlägg av shoobes »

Zaken skrev:Jag har ett sånt pickup-set, helt oanvänt.
Ditt för 800:- inkl frakt.
Du har PM!
segelv
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 15 nov 2010, 15:59

Re: Samordning av köp av rickenbacker pickups (kopior)

Inlägg av segelv »

Har du någor set kvar? Köper gärna att av dig
Skriv svar